Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Ik ben me de laatste zijn wat gaan verdiepen in MKV.
Nu loop ik bij de simpelste actie al vast.
Ik download MKVtoolnix 2.7.0
Gooi er een bestaande, goed spelende MKV op, en remux hem.

Daarna doet de MKV het gewoon niet!
Ik heb het op 4 verschillende systemen geprobeerd (XP en Vista)

de MKV speelt niet in GOM en ook niet op de HDX1000
(heb zelfs de voorbeeld bestanden van toolnix geprobeerd zonder succes, de remux doet het nooit)

i'm lost here, please help...

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
zelfs in een clean VM (XP) geen succes

Verwijderd

Ook hier krijg ik het niet voor elkaar.

Bij invoer de beide bestanden (.mkv en .srt) toegevoegd en daarna gestart met samenvoegen.
Voor zover het bij mij duidelijk was/is hoefde ik verder niets in te stellen.

Nadat het samenvoegen was gelukt (kreeg geen foutmeldingen) kom ik het bestand wel afspelen maar de ondertiteling kwam niet in beeld...

Wat doe ik verkeerd?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Moet je voordat je een srt toevoegt de mkv niet eerst demuxen? En dan dus de losse audio stream en video stream samen met de srt muxen tot een mkv?

edit:
Althans dat is wat ik altijd doe (eigenlijk vooral omdat ik dan onnodige audiostreams eruit haal). Wellicht helemaal overdreven, maar het is een kwestie van een paar minuten.

Mocht dat geen verschil maken. Vertel dan eens welke software je gebruikt om de je video af te spelen? Heb je ook daadwerkelijk de subtitle stream geselecteerd bij het afspelen?
Waarom wil je perse de srt in de mkv hebben? Genoeg software pakt probleemloos een los srt bestand op.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 12-07-2012 12:46 ]

Verwijderd

Hoe moet je die mkv demuxen dan?
Gaat dat ook met MKVtoolnix??

Ik wil graag de bestanden samenvoegen om het overzichtelijk te houden in de desbetreffende mappen.
Als ik nu op mijn media player een aflevering van een serie wil bekijken (en bij sommige series zijn dit 24 afleveringen....en dus 48 bestanden) moet ik flink scrollen om bij de juiste aflevering te komen.
Dus door het samenvoegen word de lijst met bestanden een stuk kleiner :D

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Met mkvextract (http://www.videohelp.com/tools/MKVExtractGUI-2) kan je de boel demuxen.
Gewoon de bestanden in dezelfde map zetten als mkvtoolnix.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 12-07-2012 12:55 ]

Verwijderd

zal het eens gaan testen......bedankt zover!

Verwijderd

Nadat ik dit heb gedaan krijg ik er 2 bestanden uit.

MPEG en AC3

samen met de ondertiteling (srt) samengevoegd met de mkvtoolnix maar het resultaat blijft hetzelfde...

IETS gaat er verkeerd, maar weet niet wat :s

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je hoeft niet te demuxen met mkvmerge. Gewoon bestanden(1 of meerdere) er in slepen en dan aanvinken wat je wilt remuxen in een nieuw bestand. Mogelijk kunnen je spelers niet om gaan met de header compressie in de MKV standaard. Oudere mediaplayers(van een jaar oud) hebben daar nog wel eens last van, zeker als ze geen firmware updates krijgen. GOM ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen. Die header compressie kun je in de settings van mkvmerge uitzetten. Merk je verder niets van. Scheelt een kb op een 5gb videobestand

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Heb een Dune Smart D1

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
al geprobeerd af te spelen met media player? Dan kun je het een en ander uitsluiten

Carpe Diem

Verwijderd

Uiteraard...

Ik kan geen .mkv bestanden afspelen op mijn pc.
Athans....ik heb dat nog nooit geprobeerd.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Als je een codec pack installeert van b.v. shark007 (let op voor x64 systemen moet je ook een tweede pakketje installeren) kan het wel. Dan kun je mkv's ook gewoon op je pc afspelen :)

Carpe Diem

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Owh verhip, 't is een topic uit 2009 dat gekaapt is.

aaaaaanyway... mkv's kun je op verschillende manieren aan de praat krijgen in Windows. Er zijn diverse codecpacks, je kunt ook bijvoorbeeld DivX installeren, die helpt windows ook aan ondersteuning voor MKV. Of je kan een mediaspeler proberen die MKV's slikt.

En je eigenlijke probleem, het niet kunnen zien van de ondertiteling, moet je die niet eerst zelf handmatig aanzetten op de speler(knop op de afstandsbediening)? Middels mkvmerge kun je de ondertiteling wat settings meegeven, "forced track flag" zou er toe moeten leiden dat de ondertitels altijd aan staan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

O, dat zal ik eens checken dan.
Wie weet staat het wel uit....haha
Pagina: 1