Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem Fritz box 7170 en DECT Chicago 800S (Alice)

Pagina: 1
Acties:

• barsij
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 11:43
Beste expers,

Ik probeer over te stappen naar een Fritz box 7170 maar ik heb een probleem.
Mijn Internet verbinding werkt goed, maar ik kan geen telefoon gebruiken. Zodra ik naar buiten wel bellen piep de telefoonlijn er uit.
Van buiten naar naar mijn vaste nummer geeft deze ingesprek toon. Ik heb er al een nachtje aan verspeelt en ik kom er niet uit.
Wie heeft er een oplossing?

Hardware:

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 (firmware FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en.58.04.67)
DECT Chicago 800S

Internet Proivider:

Alice

Instellingen op de Fritzbox
- Settings -> Internet -> Account Information
- Connection: Internet connection via DSL
- Operating Mode: Use One internet connection
- Account Information: Account information required (PPPoE/PPPoA conection)
- Connection Settings
User name : user0@alice.nl
Password : user0
Maintain Internet connection permanently on, Delay off
- DSL ATM Settings
VPI 0
VCI 35
Encapsulation : PPPoA/VC-Mux

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
sip account ingesteld in je modem?Ondersteund alice wel sip accounts?Volgens mij gebruikt alice voice over dsl ipv voice over ip,dat is een ander protocol dan in de fritzbox 7170 staat.geen telefoonaansluitingen voor je splitter zitten?Kijk anders even op deze link om wat in te kunnen stellen voor je telefonie,is wel voor xs4all,maar die gebruiken sip account: http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/fritzbox/

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:13
via welk bedrijf bel je? KPN vast, Alice, etc. ???

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• vincedd
sipjohn schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:06:
via welk bedrijf bel je? KPN vast, Alice, etc. ???
zie bovenstaand:Probleem Fritz box 7170 en DECT Chicago 800S (Alice)

Volgens mij via Alice,of heb ik dat mis?

• barsij
Ik bel via Alice:

Ik heb de helpdesk van Alice geprobeerd ,maar natuurlijk ondersteunen ze dit apparaat niet. Voor de rest wel vriendelijk geholpen.

Ben wel wat verder. Het is inderdaad geen VOIP maar VoDSL.

Ik heb in de copperjet 1616-2p modem gekeken voor de settings:

VoDSL Configuration
ATM Settings
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder Settings
Coder law:
VoDSL Signalling
BLES ELCP
Profile: ATM Forum - 9

Maar om dit op je juiste manier in de Fritz!box te plaatsen :?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Dat gaat niet lukken volgens mij. Je kan de Fritzbox gebruiken voor Alice internet. Dan zou je Voipbuster oid, evt met Budgetphone, kunnen gebruiken voor het bellen.

• vincedd
AtRi schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:10:
Dat gaat niet lukken volgens mij. Je kan de Fritzbox gebruiken voor Alice internet. Dan zou je Voipbuster oid, evt met Budgetphone, kunnen gebruiken voor het bellen.
voipbuster ,budgetphone gaat alleen lukken als ie zijn alice telefoonnummer porteerd naar dit soort bedrijven.Volgens mijn ondersteunen deze namelijk alleen voip en niet voice over dsl.voiceover dsl is een heel ander protocol dan voip.

Voor de TS,met de fritz 7170 gaat het niet lukken met voice over dsl van alice,aangezien dit apparaat alleen sip providers ondersteund,dus alleen voip.Ik gebruik zelf ook de fritzbox 7170 met xs4all icm bellen van xs4all en kan je vertellen dat het met de instellingen van Alice nooit gaat lukken.

• barsij
Dat is lekker! En met een 7270 dus waarschijnlijk ook niet?

Alice is dus niet voor niets zo goedkoop.

Bedankt voor jullie moeite.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:14
wat je zou kunnen doen is je alice router er tussen hangen. Je gebruikt je fritzbox dan als WAN router ( meen poortje 1 van de 4 lan poorten) . Ik heb zo'n setup bij UPC. de voip telefoonlijn van UPC heb ik in de lifeline van de fritzbox geplaatst. UPC heeft echter een voipmodem en geen voiprouter maar het zou moeten werken.

Alle telefoontoestellen via de fritzbox aangesloten. Nu kan ik wel gebruik maken van de fritzbox dialing rules, fax mogelijkheden etc.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• barsij
Ik ben het volgende van plan:

Alice Comfort naar Alice Easy scheelt me 10 euro per maand.
account aangemaakt bij www.budgetphone.nl nummer porteren van Alice naar Budgetphone 20 euro eenmalig.
Inkomende gesprekken via buggetphone
Uitgaande gesprekken via buggetphone of smsdiscount.com by rule (smsdiscount.com volgens mij het zelfde als VoipBuster aan de website te zien).
Goede ervaringen met www.smsdiscount.com

We zien wel waar het schip strand!

• vincedd
barsij schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:54:
Dat is lekker! En met een 7270 dus waarschijnlijk ook niet?

Alice is dus niet voor niets zo goedkoop.

Bedankt voor jullie moeite.
alle fritzboxen werken met voip,niet met voice over dsl.misschien dat je hem nog kan koppelen achter je modem zoals amsterdammertje zegt.Maar heb er zelf geen ervaring mee
Pagina: 1