Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 09:14
Probleem is simpel: een nieuwe tv-kast gekocht en nu zijn de kabeltjes van home cinema te kort. Voor ik begin met mijn luidsprekers ergens anders op te hangen en gaten bij te maken in de muur had ik het graag anders proberen op te lossen.

Is er een manier om de kabel te verlengen, misschien door een verlengstuk erop te plaatsen?

Heb al eens gezocht en heb wel een kabel gevonden die langer is, maar alleen maar de draad. Iets over een verlengstuk ben ik nog niet direct tegen gekomen.
Ik zou dus liefst eerst weten als er een verlengstuk bestaat voor ik een andere kabel erin probeer te prutsen met het risico dat het kapot zou zijn mezelf kennende:)

Type: Philips HTS 3011

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9444/dsc02208.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/4880/dsc02207s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/8168/dsc02206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/3011/dsc02205.jpg

Feel the fear and do it anyway...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
En de oplossing ook :)

Kabels doorknippen, stuk kabel ertussen solderen netjes afwerken met krimpkous.

Hoe zitten ze op je luidsprekers aangesloten? Anders zou je ook het nieuwe stuk kabel in je luidspreker kunnen doen (als het om klemmetjes gaat) en dan dat stuk aan het uiteinde van je huidige kabel kunnen solderen.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2009 13:14 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
Kabel doorknippen en een kroonsteentje ertussen lijkt mij de simpelste oplossing.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38
Kabels doorknippen en verlengen heeft meestal niet echt een positieve uitwerking op de geluidskwaliteit.

Liever de volledige kabel vervangen met een andere, en ook alle kabels van alle speakers even lang houden ivm de impedantie.

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Geluidskwaliteit gaat hier echt niet onder lijden. die 20 kHz die er maximaal doorheen gaat, gaat niet raar doen bij een punt met meer/minder weerstand.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
frickY schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:49:
Kabels doorknippen en verlengen heeft meestal niet echt een positieve uitwerking op de geluidskwaliteit.

Liever de volledige kabel vervangen met een andere, en ook alle kabels van alle speakers even lang houden ivm de impedantie.
Over verslechtering van de geluidskwaliteit zou ik mij geen zorgen maken. Het lijkt mij dat bij een homecinema setje van €109 de geluidskwaliteit sowieso al zodanig is dat het niet veel slechter kan.

• Piedojng
kwiebus schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:59:
[...]

Over verslechtering van de geluidskwaliteit zou ik mij geen zorgen maken. Het lijkt mij dat bij een homecinema setje van €109 de geluidskwaliteit sowieso al zodanig is dat het niet veel slechter kan.
is niet echt een oplossing lijkt me, commentaar als deze helpt mij geen r**t vooruit ;)
zal de box eens opendoen en naar die aansluiting kijken

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
kwiebus schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:59:
[...]

Als je wat meer over geluid weet en over het transporteren ervan moet ik kwiebus toch echt gelijk geven.
Gewoon stukje dood gewoon 220 kabel ertussen doet het prima.

Hallo!

• Piedojng
Yoram schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:49:
[...]

Als je wat meer over geluid weet en over het transporteren ervan moet ik kwiebus toch echt gelijk geven.
Gewoon stukje dood gewoon 220 kabel ertussen doet het prima.
Kan dan evengoed gewoon een stuk audio kabel nemen van oude luidsprekers die hier nog staan om ertussen te zetten met een suikertje?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je een kroonsteen bedoelt met "een suikertje" , ja dat lijkt wel te kunnen.

Alleen soldeer het aub, dat is een stuk steviger (tenzij je professionele goede kroonsteentjes gebruikt).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Komt de volgende vraag; wat is een professioneel kroonsteentje? ;)

Voordeel van een kroonsteentje (en elk kroonsteentje voldoet in dit geval, echt waar) is dat je niet naast het solderen nog eens hoeft te klooien met isolatietape.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:01
kun je niet gewoon die pinnetjes bij de connector eruithalen

dan bij de box er een nieuwe kabel solderen en dan die connector weer opnieuw opbouwen :XD:

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kaj. schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:55:
Komt de volgende vraag; wat is een professioneel kroonsteentje? ;)

Voordeel van een kroonsteentje (en elk kroonsteentje voldoet in dit geval, echt waar) is dat je niet naast het solderen nog eens hoeft te klooien met isolatietape.
Dingen die je wel meer dan 1x kunt gebruiken, die goed contact maken en blijven maken. Iets met goed kunnen klemmen enzo ;)

offtopic:
Wat ik er meer mee bedoelde is dat er zat mensen zijn die een 12e hands kroonsteentje uit een doos vissen, het er tussen frotten en niet goed aandraaien. Dat schiet niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 26-04-2009 16:17 ]

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, maar dat is alleen van belang als je het hebt over een elektriciteitssnoer of iets dergelijks; niet voor het uitgangssignaal van een 0,5 Watt versterker. Het ergste wat hem dan kan overkomen is geen geluid.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja of een wat andere impedantie\weerstand. Het lijkt me dat dat ook niet bevorderlijk is voor je geluidskwaliteit?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Soldeer het gewoon goed, en werk het af met een krimpkousje eromheen :Y)

Kroonsteentje is ook nogal groot als je hem nog door buizen moet trekken, of door een opening in de vloer ofzo.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

|:(

Ik denk dat je daar met een THD van enkel procenten ook niet zoveel zorgen hoeft te maken over een verandering van impedantie, en die kroonsteen moet wel zo'n beetje groen van oxidatie zijn wil die verandering enig verschil maken. Gelukkig zijn die dingen meestal van messing.

En kroonsteentjes kun je weer losdraaien als je ermee door een buisje moet, iets wat je niet kunt zeggen van het stekkertje wat er nu aan zit.
Pagina: 1