• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 23:05
Hallo,
Ik heb gezocht maar heb geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb sinds kort een camcorder gekocht met HardDisk. (Sony DCR-SR37E)

Iedere keer als ik record indruk heb ik een nieuw bestand.

Wat ik nu zoek is een programma waar ik diverse bestanden kan samenvoegen tot 1 film, waarbij bv de 'stukjes' een index zijn. Met het bijgeleverde programma (PMB) kom ik hier niet uit.

Voorbeeld.
Verjaardagsfeestje van 1 van de kinderen.
Overdag het kinderfeestje gefilmd, en 's avonds het volwassenenfeest.
Ik heb in totaal 33 'stukjes'. 20 van de middag, en 13 van de avond.

Als eindresultaat zou ik een DVD willen, maar 2 films erop.
1 met de middag, en 1 met de avond (dus geen 33 losse filmpjes).
Eventueel kan dan nog de aparte stukken als index zijn als je dus naar het volgende stuk wil.

Iemand een tip met welk programma dit kan?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de filmpjes bewerken op je PC met een video bewerkings pakket zoals Pinnacle Studio? Dan kan je zelf de volgorde bepalen, knippen en plakken en er uiteindelijk een mooie DVD van maken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
OF Windows Movie Maker, dat is zelfs gratis en bij de meeste Windows versies meegeleverd (XP en Vista)

• GarField000
Windows Movie Maker??? Nou dat ga ik ff testen.

Pinnacle Studio is ook niet duur. 89 euro. Ik ga wel eerst ff een demo bekijken of het makkelijk werkt.

Bedankt voor de snelle antwoorden.

• Microkid

Microkid

Smile

Zou ik zeker doen. Movie Maker is dan wel gratis, maar dat betekend meteen dat het nogal beperkt is qua functionaliteiten. En als je een beetje leuk wilt monteren zit je met Movie Maker al snel tegen die limiten aan.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• GarField000
Hmm. Dat movie maker werkt niet helemaal zoals ik verwacht.
Ten eerste maakt hij maar 1 film ........
Ten tweede is de breedbeeld verhouding weg en trekt hij het beeld naar 4:3 verhouding .. geen gezicht :)

Misschien doe ik iets verkeerds .... maar vindt het niet echt een handig programma ....
Ga even puzzelen met Pinnacle Studio.

• Adware
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik raad je aan om ook eens Adobe Premiere Elements te bekijken: http://www.adobe.com/nl/products/premiereel/
Schitterend programma! Indien je er wat meer geld aan wilt uitgeven kun je ook voor Adobe Premiere Pro kiezen.
Tegenover Adobe is Pinnacle Studio niets. Ik ze beide geprobeerd en Adobe steekt er met kop en schouders bovenuit!

• Microkid

Microkid

Smile

Alleen vergeet je even dat Premiere niet bepaald voor de beginner is, en Studio erg intuitief en eenvoudig werkt. Ik heb ze ook beide geprobeerd, maar vind Premiere toch echt wel iets voor de gevorderde gebruiker.

Verwijderd

Ik gebruik Camtasia Studio 4 om snel even wat video bestanden aan elkaar te plakken. Tis waarschijnlijk niet helemaal wat je bedoelt maar ik wou het toch even onder de aandacht brengen.

• GarField000
Wat me opvalt in beide programma's, is dat je wel mooi 1 film kunt maken met scenes, en dit op DVD branden. Ik heb in beide programma's nog niet ontdekt hoe je 2 films kunt branden met eigen scenes .....

Eigenlijk vondt ik Premiere makkelijker als Studio ... :)
Maar ik zal met beide programma's nog even spelen tot ik weet welke ik ga aanschaffen.

• GarField000
Ik heb nog even wat zit spelen en ik ben er helemaal uit.
Pinnacle Studio Ultimate wordt het.
Is erg makkelijk te gebruiken, Ik weet nu ook hoe je een menu moet maken en daar verschillende 'hoofdstukken' aan kunt koppelen.

Erg makkelijk in gebruik ....

Hij is iets duurder (88 euro volgens pricewatch) maar wegens gebruikersgemak kies ik toch hiervoor.

Bedankt voor de tips allen.
Pagina: 1