Toon posts:

Hét Geforce3 topic!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat je kwijt wil over de Geforce3 kan je op dit topic kwijt!
Zelf is er een ding dit heel belangrijk is, wanneer komt hij in godsnaam uit voor de PC???
B-)Geforce RuLeZB-)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

dat ding is gewoon niet te betalen :(:(:(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad! Ik wacht nog wel een jaar of 2 :(:(:(:(:(:(:(:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

mij te duur :( ik :z wacht :z nog wel ff

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:39

ken

hoe zit het met de 2d kwaliteit

was nemelijk erg bagger op de geforce2

nu moet het toch wel goed zijn
voor die bedrag zou het toch wel goed moeten zijn

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

wrong forum? hebben we hier niet : Videoplanken & Beeldkanonnen voor?

• Bigs
  • Niet online
De 2d was alleen een beetje slecht op de MX kaartjes. Die moeten namelijk zo goedkoop mogelijk zijn en daardoor zitten er vaak goedkope componenten omheen. Van een videokaart van F 1600 mag je wel goeie 2d kwaliteit verwachten.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09
Wel balen dat er geen verbeterde twinview (a la matrox dualhead) op de geforce 3 komt. Zal mijn dualhead echt gaan missen bij mijn volgende upgrade, gebruikt het best wel vaak.

En natuurlijk de 2d kwaliteit. Hopelijk is dit bij de geforce 3 wel eens een beetje op peil. Op alle previews die ik vandaag heb gelezen zijn ze òf angstvallig stil òf schrijven ze dat ze het niet weten. Ik vrees het ergste...

Verwijderd

Dubbelpost :(

Verwijderd

Hey maar de Radeon van nu, die heeft veeeeeel lagere specs dan een GF2 GTS 32MB en is sneller. De Radeon2 heet DEZELFDE specs als als de GF3 en die zal dus zeker sneller zijn. En ik heb van een vriend gehoord dat de introductieprijs 900 piek is. En na een week of 2 kost ie nog maar 750. Dus ik ga lekker een Radeon2 kopen. Of de MAXX versie als die snel genoeg uitkomt. O ja en die vriend zal denk ik niet liegen. Hij is erg betrouwbaar en wil niet patsen ofzo. Bijv: KIJK! ik heb een duron 600@1300!!! (photoshop met WCPUID) En hij heeft het uit betrouwbare bronnen.

Verwijderd

doel van ATi is om de Radeon2 voor onder de 900 gulden op de markt te brengen
dat is dan adviesprijs, dus zal bij introductie misschien al wel 750 zijn, en dan na een weekje of 2 650 ofzo :)

Verwijderd

Profiel van MadPoster:

Aantal posts: 1

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wanneer komt ie nou uit want ik wil hem heeeeeeeeel graag hebben voor me nieuwe Peeceetje! *D

Verwijderd

slotje, dit gaat nergens over

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 23:05 schreef The_dude het volgende:
Profiel van MadPoster:

Aantal posts: 1
tsja, dit komt omdat ik gebanned was, hehe 8-)
ik heette eerste Sinnerfromheaven
heel veel mensen begonnen zich aan me te ergeren :'(

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 23:08 schreef MadPoster het volgende:

[..]

tsja, dit komt omdat ik gebanned was, hehe 8-)
ik heette eerste Sinnerfromheaven
heel veel mensen begonnen zich aan me te ergeren :'(
No wonder!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Waarom IGN no wonder???
waarom je aan me ergeren?
omdat 1 keer iemand daar mee begon??
OMG
LOL
Greetz from IT :+
lol weet je meteen wat ik nu aant doen ben lol

Verwijderd

Verkeerde Forum!

Verwijderd

snap er geen aars van dat de gf3 zo hyped is en nu al popi bij "jullie" is. P4 is wat dat betreft veel revolutionairder terwijl een gf3 gewoon een gf2 met wat xtras is.

Verwijderd

Waar zijn de beste ingame/indemo screenshots te vinden die nieuwe functionaliteit van de GF3 demonstreren?

P.S. Ik heb degenen die in de op tweakers.net gerelateerde onderwerpen gelinkt zijn al bekeken. Iemand suggesties?

Verwijderd

Sja, in het begin leek Nvidia cool, beter en vooral goedkoper dan de rest. De toen relatief dure Voodoo-kaarten leken 'history', maar als ik het nu zo zie is Nvidia haast erger dan Intel en dan ook nog eens het verschil dat er voor Intel een perfect alternatief, AMD, is, terwijl er voor Nvidia toch nog niet echt een goed alternatief is. Ik las hier dat de Radeon sneller is dan de G2, maar dat slaat nergens op, dat heb ik nog nooit eerder ergens gelezen, dus om dan maar de concluderen dat de Radeon2 met dezelfde specs als de G3 sneller zal worden, is al helemaal uit het niets gehaald..... :P

Verder zou dus de prijzen van de G2 nou toch wel zo'n beetje moeten gaan zakken, maar daar merk ik nog geen ene f*ck van. Alleen de G2 mx heeft alleen vanaf het begin een beetje een goede prijs/prestatie verhouding gehad, want die GTS/pro en vooral de Ultra slaan echt qua prijs/prestatie nergens op. Das dus net als de TNT2 Ultra, die Ultra betaal je je gaar extra voor, terwijl je er nauwelijks iets voor terug krijgt.
Het verschil tussen de G2 MX en de GTS is trouwens wel groot hoor, dat weet ik, maar dan nog slaan die pro en Ultra uitvoering nergens op.
Is het niet zo dat je zo'n GTS nie gewoon kunt oc-en dat het een Ultra wordt? (het enige verschil is toch de kloksnelheden?)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik keek echt uit naar de gf3 maar hij is niet te betalen. Ik koop of een normale GTS of de Ultra als die onder de 1000 komt, maar ik denk een normale GTS.

Verwijderd

Tadaa!!! radeon 64MB DDR sneller dan GeForce2 GTS 64MB:
http://fullon3d.com/reports/radeon64/page20.shtml

ATi bouwt de kaarten veel beter zodat echt alles volledig wordt gebruikt. Daarom is ie sneller. Hij is misschien net iets langzamer op lage resoluties maar de min. resolutie waarop ik alles speel is 1280x1024.
De Radeon2 zal zeker beter worden. En hij wordt direct na de GeForce3 geintroduceerd en dan zal hij al 900 gulden kosten:
http://www.rage3d.com/#983144299
de site waar ik heb gezien dat hij 900 gulden kost weet ik niet meer, maar dit zijn de prijzen:
900 eerste week
800 2e week
750 2e maand
700 3e maand ofzo

(de radeon heeft veel lagere specs dan die geforce2, dus je kan wel bedenken dat als de radeon2 dezelfde specs heeft als de GF3 dat hij dan sneller is)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 12:17 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
terwijl er voor Nvidia toch nog niet echt een goed alternatief is. Ik las hier dat de Radeon sneller is dan de G2, maar dat slaat nergens op, dat heb ik nog nooit eerder ergens gelezen, dus om dan maar de concluderen dat de Radeon2 met dezelfde specs als de G3 sneller zal worden, is al helemaal uit het niets gehaald..... :P
Als je naar de GF3 review van Digit-life kijkt zie je dat de Radeon een goed alternatief is voor de GF3. Kijk vooral naar de T&L performance van beide kaarten.
Natuurlijk is de Radeon langzamer dan een GF2 GTS of een GF3 maar dat is maar heel betrekkelijk. Hoewel de Radeon in de hogere resoluties beter presteerd dan de GF2 GTS.
Veel features van de GF3 zitten al op de Radeon of de V5.
Daarom is het zeker niet ondenkbaar dat ATI met de Radeon 2 wel eens een GF3 killer kan maken, ook omdat zij al veel verder zijn met geheugen bandbreedte besparende technieken dan NVidia. En dan hoeft het niet alleen maar om snelheid te gaan maar ik denk in features en efficiency.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 12:33 schreef Slashhead het volgende:

[..]

Als je naar de GF3 review van Digit-life kijkt zie je dat de Radeon een goed alternatief is voor de GF3. Kijk vooral naar de T&L performance van beide kaarten.
Natuurlijk is de Radeon langzamer dan een GF2 GTS of een GF3 maar dat is maar heel betrekkelijk. Hoewel de Radeon in de hogere resoluties beter presteerd dan de GF2 GTS.
Veel features van de GF3 zitten al op de Radeon of de V5.
Daarom is het zeker niet ondenkbaar dat ATI met de Radeon 2 wel eens een GF3 killer kan maken, ook omdat zij al veel verder zijn met geheugen bandbreedte besparende technieken dan NVidia. En dan hoeft het niet alleen maar om snelheid te gaan maar ik denk in features en efficiency.
Het beste is nog dat de Radeon2 onder de 900 gulden gaat kosten, dan zitten die van Nvidia toch echt wel in de problemen hoor >:)>:)>:)>:) dan voelen ze zich heel erg kut >:)>:)>:) zijn hebben net een nieuwe reeks MX'jes gemaakt en die GF2 GTS 64MB die moet dan 800 blijven kosten >:)>:)>:)>:)

Verwijderd

Ik denk dat door de hoge prijs van DDR geheugen een "grote" snelle prijsdaling voor de GF2 GTS/Ultra of GF3 vrijwel is uitgesloten.
Dit is het brakke aan de NV technolgie, het lijkt erop dat NV net als 3dfx te lang op z'n gat heeft gezeten en nu waarschijnlijk wordt afgestraft.
De kyro 2 staat voor de deur en de Radeon 2 ook. En ATI heeft gezegt een Radeon 2 te kunnen leveren voor minder dan 1000 gulden.

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Alleen wordt het van cruciaal belang dat ATI de Radeon2 op tijd kan leveren.
Als dit pas na de zomer is missen ze (voor een groot gedeelte) de boot.
Ze zullen echt op redelijk korte termijn met de Radeon2 moeten komen, laten we zeggen binnen 2 maanden op de markt, dan zullen ze waarschijnlijk de een echte dreun aan nVidia kunnen uitdelen.
Ik ben er van overtuigd dat ATI technologisch verder is dan nVidia, iig wat de toepassing van de moderne technieken, maar de produktie capaciteit van nvidia is gigantisch, zo snel als zij de kaarten op de markt kunnen brengen.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Heb ooit eens op rage3D de maand juni (uitspraak van een PR guy van ATI) gezien als datum waarop de Radeon 2 in grote hoeveelheden leverbaar zou moeten zijn.
Zelfde geldt ook voor PowerVR met de kyro 2.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
MadPoster is gebanned wegens aanmaken van een clone

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Juni heb ik ook wel eens horen vallen, ik had het liever eerder gehad, echter de techniek en de prijs zullen hem erg populair maken, en de mogelijkheid tot een Maxx, voor de capitalisten onder ons;), is natuurlijk ook een leuke troef.
Maar zolang de GF3 niet onder de 1500 gaat geen GF3 voor mij...

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik denk niet dat juni te laat is, kijk nu naar de GF3. Deze kaart is gewoon nutteloos, het biedt alleen maar wat extra snelheid in de hogere resoluties wanneer je minstens een 1GHz proc hebt. En dan is het alleen nog maar in openGL. In direct3D schijnt de GF3 hetzelfde te presteren als een GF2 ultra.

Ik heb liever dat ATI de tijd neemt om een goede kaart te maken en future proof is dan hals overkop een radeon 2 te introduceren. Als de Radeon 2 echt goed is koopt men'm toch wel. Wie koopt er nu een GF3 en denkt daar een jaar mee te doen. De meeste figuren die dergelijke kaarten kopen gooien deze net zo makkelijk weer aan de kant als er weer beter te krijgen is.
De genen die zich echt erin verdiepen zullen deze kaart hoogst waarschijnlijk laten liggen en ze weten dat op het moment dat de GF3 nuttig wordt er alweer betere kaarten zijn.
Ik zeg niet dat ik super deskundig ben, maar van mij mag die Radeon best wel 3-4 maanden opzich laten wachten zonder dat dat kwaad kan.
Wil je nu al sneller en meer features ? koop dan gewoon een Radeon 64MB DDR en ga met die 1300 gulden die je overhoudt een mooi RAID systeem bouwen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK denk dat je dan de GF3 dan een beetje tekort doet, maar dat van het het na enkele maanden opzij schuiven is een feit;)
Ik kan een waslijst van features aangeven die direct van toepassing zijn, en die de GeForce3 zeer de moeite waard maken, waarvan de 32 taps anisotropische filtering, Quincunx A-A en hsr voorlopig de belangerijkste zijn.(na jah EMBM eindelijk:9)
Het grootste nieuwte is nu dat de GF3 benchmarks op digitlife, hoogstwaarschijnlijk theoretisch zijn.
Volgens diverse sites heeft niemand nog een GF3 toegestuurd gekregen, we zien het wel...

Niet op voorraad.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Op woensdag 28 februari 2001 13:11 schreef edward2 het volgende:
Alleen wordt het van cruciaal belang dat ATI de Radeon2 op tijd kan leveren.
Als dit pas na de zomer is missen ze (voor een groot gedeelte) de boot.
Ik denk dat de stormloop op de GF3 echt wel mee zal vallen. Alleen mensen met een extreem dikke portomonnee gaan hem nu kopen. De rest koopt hem als ie 50% zakt, of nemen een GF2/Radeon. Het zou natuurlijk alsnog wel prettig zijn dat de Radeon2 er snel is, al was het alleen maar omdat nVidia dan wat meer concurrentie in het topsegment krijgt.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Mmmm, men is nogal enthousiast over de Radeon2 hier. Heeft er iemand dan al iets gelezen/gehoord wanneer deze kaart dan zo'n beetje verwacht kan worden:? Ik hoor hier alleen nog maar mensen 'hopen' wanneer hij uitkomt;)

• phemelrijk
  • Laatst online: 25-08 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Is die GF3 dan zo verschrikkelijk sclecht :?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 18:32 schreef phemelrijk het volgende:
Is die GF3 dan zo verschrikkelijk sclecht :?
nee de kaart is revolutionair maar nu heb je er nix aan. hij wordt pas nuttig als games de nfiniteFX gaan gebruiken helemaal de nieuwe T&L methode moet sneller en beter zijn :) maar de kaart is gewoon snel maar de prijs is klopt niet met de prestaties, ik wacht lekker opde KYRO II :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ok, maar ik heb nu een GF2 GTS32MB.
Is dat een groot verschil met gf3, of kan ik beter wachten op bijv. radeon 2 ofzo .

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik geloof wel dat ze al leverbaar zijn.
Prijs zou ongeveer 1500 gulden zijn
( tenminste, volgens VOBIS )

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

die KUT NVIDIA maakt alles te duur
maarre op een MX of GTS doen alle spellen toch goed waarom zou je de hele tijd voor nieuwe kaarten gaan... waste of money.. Ik geef liever iets leuks aan mijn vriendin dan aan NVIDIA :)

en wachten op G# heeft geen zin, NVIDIA komt om de 6 maanden met nieuwe kaarten uit

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 22:49 schreef ken het volgende:
hoe zit het met de 2d kwaliteit

was nemelijk erg bagger op de geforce2

nu moet het toch wel goed zijn
voor die bedrag zou het toch wel goed moeten zijn
Ik zie dat je zelf een Radeon hebt, en dat verbaast me niks. Als je zelf een Geforce2 had dan zou je niet zeggen dat de 2D bagger is, want is een FABELTJE (jezus, wat lult iedereen elkaar toch na :r).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 19:48 schreef alvv het volgende:
die KUT NVIDIA maakt alles te duur
Nvidia maakt helemaal niks duur, die GeForce3 chip kost maar 50 dollar per stuk, maar het GEHEUGEN dat erop zit is zo &@^42^!^ DUUR!!!! echt iets van 25 dollar per stukje = 8 stukjes op 1 kaart = 200 dollar :( volgens mij nog wel duurder. Daarom zijn die MX'en nou zo goedkoop want daar zit SDRAM op. dat is gewoon supergoedkoop. Die MX chip kost iets van 25 dollar.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op de Gf3 komen zelfs Elite 3,8 ns geheugenchips, die over de 250 mhz (500) te klokken zijn, dat zal het idd zeker niet goedkoper maken.
Maar vreemd is wel dat in de VS de prijzen van nieuwe kaarten veel stabieler blijven dan hier.
500$ was de Gf2U in het begin, en 529$ wordt de GF3 nu, terwijl de Gf2U inmiddels is gezakt.
Maar hier in NL zag ik al prijzen van 1700-1800 piek voor de Gf3, ik denk niet dat ze op deze manier er veel kwijtraken.

Wat de 2d betreft, wordt er soms wel eens overdreven, ik heb nog nooit een baggere 2d gehad, maar de ATI en Matrox zijn (iets)beter vanaf 1280x1024, zonder dat de Gf slecht wordt, maar het kan per kaartenmerk wat verschillen.

Niet op voorraad.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57
Stelletje zeikerds hier zeg. Goede waar heeft nou eenmaal een prijs. Accepteer dat nou eens.......:)

Het zou mij verbazen als we de Radeon2 voor het einde van het jaar hier kunnen aanschouwen.

En voor al degene die durven beweren dat hun radeon 32Mb DDR sneller is als mijn GTS zou ik graag een rondje willen benchmarken......>:)
Pagina: 1