Toon posts:

bios flash nodig voor een Msi 790GX-G65

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen
Wie kan mij een tip geven voor het volgende probleem.
Ik heb gisteren mijn doos met martiaal binnen gekregen om mijn nieuwe computer te bouwen.
Ik heb alles netjes in mekaar gezet kabeltjes en al die dingen mooi weg gewerkt in de kast super mooi gewoon.
Ik heb alle kabeltjes van toetsen bord en muis enz. aangesloten en prik er op gezet.
En toen …. Niets geen piepje geen geluidje niets.
Wel gaan de lampjes op het moeder bord branden en de fans gaan.
Alles gaat draaien en doen.
Allen blijft het daar bij.
Ik heb vervolgens alle kabeltjes gecontroleerd en stekers alles aan gedrukt enz.
Ik ben vervolgens naar de site van msi gegaan en daar gekeken welke processor er word onder steunt door het bord.
Ik de processor gevonden als ik er dan op druk dan word ik door gestuurd naar een andere pagina en daar staat dat er een nieuwe update is voor het bord. (BIOS FLASH)
http://eu.msi.com/index.p...maincat_no=1&prod_no=1739
ik heb die van de site gehaald en op een mem stick gezet en dacht op die manier de bios te kunnen flashen.
Maar dat gaat dus niet.
(ik denk dat het nodig is om de bios te flashen omdat mijn maatje het ook aan de hand heb gehad met een asus bord die was am2+.
Daar hebben we toen een ouder am2 processor op gezet en toen zo wel de bios kunnen flashen)

Maar helaas een am2 processor pas niet op mijn am3 socket

Er staat ook een stukje op de MSI SITE dat je met M-flash de bios kunt flaschen
Maar dan moetje wel in de bios kunnen kommen. (wat dus niet gaat) zonder processor.

Ik heb zelf zitten denken om een andere AMD AM3 X3 processor te koppen en dan die er da op te zetten en dan misschien de bios te kunnen updaten.
Maar ik denk dat dat ook niet gaat werken omdat hij het al niet eens doet met de procesor die ik nu als heb.

Wie o wie kan me een tip geven??.

Gr niels

Omschrijving computer.
Msi 790gx-g65 moeder bord
Amd hdx810wfgibox
4 gb ddr3 1333 ocz
2 x hdd seagate 500 gb 7200 rpm
Samsung super writer
600 watt voeding
Cooler master cm 690 kast

:? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 790GX-G65 zou zonder problemen moeten werken met de 810.
Ik heb hier een reviewsample liggen (dus mogelijk nog wel een oudere bios als jij daar hebt) en dat startte in 1 keer.

Ik denk dus niet dat het aan de bios ligt. Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om te achterhalen wat het probleem kan veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Alles al geprobeerd.

Alle kabels los en dan de voeding aan niets.

Ik weet wel dat de processor werk heb ik getest met een ander moeder bord.

Misschien is het moeder bord wel stuk ??

Ieder geval bedankt voor de tip

Gr niels

Verwijderd

heb je het draadje van je cpu koeler goed op je mobo aangesloten? maakt je mobo geen kortsluiting?
Alle kabels los en dan de voeding aan niets
ik hoop niet dat je alle interne voedingskabels ook los hebt getrokken en toen de stekker erin hebt gestopt. dan gaat namelijk je voeding kapot. laat er altijd een hdd of een floppydinges aan hangen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Krijg je 'n POST? Kom je überhaupt in het BIOS?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:44:
Alles al geprobeerd.

Alle kabels los en dan de voeding aan niets.

Ik weet wel dat de processor werk heb ik getest met een ander moeder bord.

Misschien is het moeder bord wel stuk ??

Ieder geval bedankt voor de tip

Gr niels
Heb je ook ander mem geprobeerd?
Ik heb hier wat OCZ spul liggen, maar lekker compatible is dat niet met dit MSI bordje. Veel hangers in de post en na de bios. Na er Crucial spul in geduwd te hebben lijkt dat in elk geval verleden tijd te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:30:
Krijg je 'n POST? Kom je überhaupt in het BIOS?
nee kan niet in de bios kommen dat is het stomme er van.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:47:
[...]

Heb je ook ander mem geprobeerd?
Ik heb hier wat OCZ spul liggen, maar lekker compatible is dat niet met dit MSI bordje. Veel hangers in de post en na de bios. Na er Crucial spul in geduwd te hebben lijkt dat in elk geval verleden tijd te zijn.
nee heb geen andere mem liggen

denk dat ik morgen ven met leverancier ga bellen of die een op lossing hebben

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02

lier

MikroTik nerd

Probeer dan in ieder geval nog een CMOS reset (wordt volgens mij ook wel genoemd in de Hangen en opstart....). Dit leverde bij mij gelijk het gewenste resultaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rcheung
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
Misschien je ATX 4-Pin Power Connector vergeten aan te sluiten? Zit linksbovenin je moederbord. Zie pg 2-8 van je manual.
Pagina: 1