Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI VR602 touchpad probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanavond heeft m'n moeder (76 jaar) een wireless laptop. :) Een MSI VR602. Er is echter een probleem: de touchpad staat zo ingesteld dat je erop kan klikken. De instelling er ERG gevoelig... Ze heeft vanavond voor het eerst wat op een site zitten klikken, maar overal vloog er van alles en nog wat open omdat zowat ALLES als een klik wordt gezien. Heel irritant.

Normaal kan je dit via de opties van de touchpad verhelpen, alleen er is wat mis gegaan met de aanlevering van de lap: ik had een scandinavische versie gekregen... Via MSI heb ik een nederlandse herstel dvd gekregen, alleen stonden daar geen drivers op: die heb ik dus van internet moeten halen (voor de VGA, LAN, audio, etc.) Alleen kan ik NERGENS een driver vinden voor de touchpad... Op de computer zelf is er NERGENS iets over te vinden (hij denkt dat er alleen eem MS/PS2 muis aan hangt), niet bij de programma's, apparaatbeheer, etc. NERGENS. Ook op internet vind ik niets over drivers voor de touchpad van de VR602.

Dit betekent dat ik de instelling van de touchpad niet kan wijzigen... en dat is HEEL irritant. Voor iemand van 76 zonder computerervaring (!) is alles sowieso al lastig, maar helemaal als er constant vensters openvliegen...

Enige oplossing die ik nu kan verzinnen is een muis eraan te hangen, maar da's niet ideaal... Ik wil gewoon die instelling kunnen wijzigen!

Is er hier iemand die de VR602 heeft? En zo ja, heeft die wel instellingen voor de touchpad? Wat voor soort is het eigenlijk (merk)? Heeft die persoon misschien ergens een driver...? Het zou HEEL FIJN zijn als ik dit morgen voor m'n moeder kon oplossen...

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.msi.com/index....incat_no=135&prod_no=1630

Heb je de system control software geinstalleerd? Daar schijnt ook touchpad utility in te zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En anders is er een grote kans dat de synaptics touchpad driver gaat werken, gezien die gigantisch veel wordt gebruikt.

Verder is een losse muis natuurlijk aan te raden, ik kan me voorstellen dat iemand van 76 niet zulke soepele gewrichten meer heeft en klooien met zo'n touchpad is denk ik niet echt lekker. Dan kun je beter een losse muis gebruiken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hooglander1 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:08:

Heb je de system control software geinstalleerd? Daar schijnt ook touchpad utility in te zitten.
Ik hem een andere msi laptop, en met de system control software kun je alleen de touch pad aan en uit zetten. Hij staat dus meestal uit hier. (Fn-f3) en er hangt een goede (NIET DRAADLOZE) laser muis aan die het op alle oppervlakken doet.

maar ik ga zeker die http://www.synaptics.com/support/drivers driver eens proberen aangezien om te kijk of daarmee iets te regelen is.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 25-04-2009 23:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:08:

Nee, want ik zag nergens dat dit iets met de touchpad te maken kon hebben. Heb ik iets over het hoofd gezien...? Maar ik zal 'm downloaden en installeren...
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:10:

Verder is een losse muis natuurlijk aan te raden, ik kan me voorstellen dat iemand van 76 niet zulke soepele gewrichten meer heeft en klooien met zo'n touchpad is denk ik niet echt lekker. Dan kun je beter een losse muis gebruiken.
Ja, zit wat in, alleen wil ze graag met het ding op schoot en zo... en dan moet ze met de muis op een bankleuning...

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:15:
[...]

Ik hem een andere msi laptop, en met de system control software kun je alleen de touch pad aan en uit zetten. Hij staat dus meestal uit hier. (Fn-f3) en er hangt een goede laser muis aan die het op alle oppervlakken doet.

maar ik ga zeker die http://www.synaptics.com/support/drivers driver eens proberen aangezien om te kijk of daarmee iets te regelen is.
O, dat is dus niets... Is het wel een synaptics touchpad...? Daar kom ik dus ook niet achter. Maar goed, hij zal vanzelf wel gaan sputteren als het GEEN synaptics is. Ik laat dat system control manager dan maar even achterwege...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:17:
[...]

O, dat is dus niets... Is het wel een synaptics touchpad...? Daar kom ik dus ook niet achter. Maar goed, hij zal vanzelf wel gaan sputteren als het GEEN synaptics is. Ik laat dat system control manager dan maar even achterwege...
Dat is juist het leuke, de kans dat het een synaptics is of de software erop werkt is heel erg groot.

[offtopic]
Als ze graag op de bank wil zitten dan kan een trackball ook nog wel aan te raden zijn. Je kunt natuurlijk wel het touchpad gebruiken, maar mijn ervaring is dat het toch wat meer belastend is voor je handen/armen. Ik gebruik zelf aan m'n notebook een trackball en dat bevalt me prima, je zit namelijk minder krampachtig en je hebt alsnog iets dat je niet hoeft te bewegen.
Maar goed, dit is puur als tip, het kan goed zijn dat het touchpad prima bevalt natuurlijk.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op een msi EX610 installeert de synaptic driver en levert een extra tab op in de muis instellingen en wordt als pad ipv ps/2muis herkend. Helaas zijn de opties beperkt tot de instellingen van de knoppen onder het pad zitten.

Helaas dus.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
O, ik was helemaal vergeten de aflooop van het verhaal te vermelden: de Synaptic driver werkt dus prima op de VR602! :) Na installatie had ik toegang tot alle Synaptic-opties en zo heb ik het tikken op de pad ook uit kunnen zetten: heel fijn, want de schermen bleven maar komen bij m'n moeder...! :P

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:13:
O, ik was helemaal vergeten de aflooop van het verhaal te vermelden: de Synaptic driver werkt dus prima op de VR602! :) Na installatie had ik toegang tot alle Synaptic-opties en zo heb ik het tikken op de pad ook uit kunnen zetten: heel fijn, want de schermen bleven maar komen bij m'n moeder...! :P
Dat verschijnt dan bij de muisopties? want ik kan alleen het gedrag van de buttons bij het padje aanpassen. Schiet net erg op.

Pagina: 1