freebsd server welke config???

Pagina: 1
Acties:

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Wij willen een freebsd server opzetten met mysql/php/samba/smtp/web/internet hier in komen 2 keer een 9gig scsi aangesloten op een adaptec 2940uw, twee keer nic.
Nu hebben wij de keuze uit een abit bp6 met 2 celeron 466 of een abit be6 met een p3-500
Wat is de beste keuze? vooral ivm forum!

Verwijderd

Goed mooi, maar het is nogal veel hoeveel gebruikers komen er op?

Maar ik zou voor het p3 gebeuren gaan als er toch veel gebruikers op komen kan je beter de p3's pakken.

<offtopic>

is het niet beter om sommige dingen op een andere server te draaien dus een tweede er bij te zetten???? dat mysql php en apache op een.

En dat mail internet server op twee.

</offtopic>

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou idd ook voor de P3 gaan denk ik, vooral ivm de cache.
Mail server en andere kleine dingen apart heeft weinig zin, de load die daaruit voortvloeit is toch nooit zo hoog, dan kun je beter een aparte databaseserver neerplanten lijkt me.

• harryslinger
er komen 3 intern op en extern is nog niet duidelijk het gaat vooral om de php en mysql

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Zou een dual celeron 466 dan niet meer verwerkingskracht hebben dan 1 pentium 500 ?

Verwijderd

Heeft wel minder cache, maar ik zou voor de dual celeron gaan..

Verwijderd

dual celeron kan, maar dan heb je _grote_ kans dat je problemen krijgt met compileren van sommige programma's (mysql is daar bekend om), het ligt er helemaal aan hoe je de server inricht, en hoeveel geheugen er in komt. (hoeveel?)

• harryslinger
er komt om te beginnen 128 mb in

Verwijderd

ik ging er zelf vanuit dat er veel users op zouden komen. idd mysql kan problemen geven op freebsd en dual celeron.

<toelichting eerder comment>
wat ik wou zeggen met die twee servers was als de load hoog zou zijn d.m.v veel gebruiker en request waarom dan ook nog mail en inet. Dacht dat het bedrijfs matig was!!

• Infern0
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Het is een p3 500 geworden vooral om de problemen met dual cpu's onder freebsd met mysql.

Het gewoon leuk om thuis een lekker snel servertje te hebben, misschien hebben we hier in de toekomst snel ADSL dus kunnen we nog een leuke site maken. Nu is het een beetje beperkt tot 16kb/s up (@HOMO).

We hadden de keus uit deze twee borden voor ong dezelfde prijs.
Plus de p3 kunnne we hier in de buurt tweehands kopen dus als het niet mocht werken is toch prettiger.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• harryslinger
Op woensdag 28 februari 2001 23:38 schreef dedicated_bsder het volgende:
ik ging er zelf vanuit dat er veel users op zouden komen. idd mysql kan problemen geven op freebsd en dual celeron.

<toelichting eerder comment>
wat ik wou zeggen met die twee servers was als de load hoog zou zijn d.m.v veel gebruiker en request waarom dan ook nog mail en inet. Dacht dat het bedrijfs matig was!!
Als er veel users op kwamen dan d8 je zeker niet dat er een bp6 onder kwam! dan zit ik zelf te denken aan een asus cur-dls of supermicro bord!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Het enige probleem dat ik ken van mysql+dual cpu+freebsd is dat mysql dan geen gebruik maakt van beide processoren tegelijkertijd, maar dit noem ik niet echt een probleem voor een server die toch niet al te veel load heeft.

Verwijderd

Zoals Prozaq zegt.

Dat FreeBSD een minder efficiente SMP implementatie heeft wil niet zeggen dat ie slecht is ofzo. Bij hoge load kun je beter Linux SMP pakken, of FreeBSD single CPU.

Denk dat een dual toch geiler blijft dan een single Pentium :P
Pagina: 1