Toon posts:

Thuisnetwerk doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn probleem zit zo:
Thuis hebben we een netwerk, met een aantal internetaansluitingen. Nu wil het zo zijn dat ik op een andere computer dan de mijne een spel wil spelen, wat niet op mijn eigen kan omdat hij geen goede videokaart heeft, een nieuwe videokaart was geen optie omdat hij geen pci-e aansluiting heeft, Maar een andere computer van het netwerk heeft wel een goede videokaart. Nu heb ik die 2 computers omgewisseld en bij mij doet alles het goed (de verwisselde dus) maar de andere die dus eerst op mijn kamer stond, doet het internet heel raar. Eerst gaf hij de foutmelding dat hij geen netwerkadres kon verkrijgen, toen heb ik ze naar 1 week ofzo teruggewisseld en alles deed het toen weer bij allebei, nu heb ik ze weer omgewisseld en geeft hij nu geen foutmelding meer alleen het internet doet het nog steeds niet. Msn probleemoplosser zegt dat proxy of firewall instellingen niet goed zijn, en soms geeft hij nog aan dat hij het ip-adres neit kan vernieuwen. Maar na een tijdje kan hij dat wel weer bij herstellen in configuratie scherm, en dan zegt hij dat het internet het doet, maar internet explorer (en safari en firefoz) doen het dan nog steeds neit en msn ook niet. ALs ik bij Uitvoeren--> cmd --> ping google.com doe dan geeft hij wel aan dat hij verbinding heeft alleen verlopen veel aanvragen (3vd4 meestal)
Hoe kan dit, en hoe kan ik het probleem oplossen dus dat die computer ook weer internet krijgt?
Alvast bedankt
Oscar

ps het is windows xp
modem is KPN Experiabox ST780

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Heb je je router al een reset gegeven?Misschien dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, helpt niet

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-03 22:19
Is de kabel niet gewoon brak? probeer eens een andere kabel