Mobiele airco met opvangbak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Topicstarter
Ik ben vanmiddag met mijn vriendin de stad in geweest om een mobiele airco met opvangbak te vinden, maar zonder succes: alle mobiele airco's die we zagen hebben een afvoerslang. Omdat we de airco willen plaatsen in een ruimte die niet grenst aan een buitenmuur en dus geen ramen heeft, is een slang (of split-unit) geen optie.

Toen dus maar op internet gaan zoeken: Googlen op "airco met opvangbak", "airco lekbak" en "airco zonder afvoerslang" levert slechts een klein aantal bruikbare hits op (zoals in oude fora-berichten) waar dan staat: "ja hoor, die bestaan!". Maar nergens wordt een merk of webwinkel genoemd.

Hierbij dus mijn vraag: heeft iemand van jullie zo'n airco? Zo ja, wat is het merk / typenummer en waar heb jij hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mediamarkt heeft ze staan :)

Meer weet ik er niet van..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 15:56

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij zoek je iets wat niet bestaat. Zo'n losse airco unit werkt altijd wel met een slang eraan waar de warme lucht uit komt. Het water is wel apart in een bakje wat je zo nu en dan moet legen. Dus ik vrees dat je op zoek bent naar iets wat niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 21:23

mace

Sapere Aude

Dat kan helemaal niet, die warmte moet simpelweg ergens heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die afvoer is enkel voor de hete lucht die wort geproduceerd door intensief koelen.

Als je de hete lucht niet afvoert, heeft een airco juist een negatief effect, en zal het dus alleen maar warmer worden binnen, ipv koeler.

De opvangbak is enkel voor het opvangen van condens. Zodat je niet een afwaterings-systeem nodiig hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik werk dan bij de MM in Alkmaar, maar wij hebben er momenteel 6-8 verschillende soorten staan.
Wat ze in gemeen hebben is dat ze allemaal met een slang naar buiten moeten,

vaak is het uiteinde iets ranker gemaakt dat je hem ( met wat aanpassing ) in een kier van een open deur kan doen, of dat je een gat in de muur moet maken ( soortgelijke oplossing als met je droger ) waar de warme lucht heen kan.

Zoiezo hebben ze allemaal een water opvang bakje, waarbij de meeste gewoon keurig netjes aangeven , en stoppen met werken waarneer het wateropvangbakje leeg gemaakt moet worden.

Verder even kijken naar hoe groot je te koelen ruimte is, hoeveel BTU, hoe snel de ruimte ontvochtigd moet worden, en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:54

paQ

RaZ schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:56:
Die afvoer is enkel voor de hete lucht die wort geproduceerd door intensief koelen.

Als je de hete lucht niet afvoert, heeft een airco juist een negatief effect, en zal het dus alleen maar warmer worden binnen, ipv koeler.

De opvangbak is enkel voor het opvangen van condens. Zodat je niet een afwaterings-systeem nodiig hebt.
precies
het ding zelf wordt best warm, en de afvoerlucht is zelfs behoorlijk warm. Als je dat weer je kamer in blaast is het dweilen met de kraan open, vechten tegen de bierkaai, water naar de zee dragen, praten tegen dovemansoren.... (tis wel duidelijk)

(vroeger bestonden) er bestaan wel watergekoelde airco's.
die hebben koudwater aansluiting en een afvoer nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 26-04-2009 22:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:05

DinX

Motormuis

Ik denk dat de TS een ontvochtiger bedoelt ofzo ?
Die zien eruit als zo'n airco, maar dan zonder warmteafvoer.

[ Voor 48% gewijzigd door DinX op 26-04-2009 22:42 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Topicstarter
DinX schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:40:
Ik denk dat de TS een ontvochtiger bedoelt ofzo ?
Die zien eruit als zo'n airco, maar dan zonder warmteafvoer.
Nee, ik bedoel echt een airco. Uit bovenstaande berichten begrijp ik dat wat ik in gedachten had, niet bestaat / werkt. De luchtslang in een condensbak hangen werkt per saldo niet om de kamer koeler te krijgen. Jammer.

De kamer waar ik het over heb is plm. 12m2 en heeft alleen een deur. De ruimtes eromheen zijn de binnengallerij (appartementencomplex), de woonkamer van de buren en onze badkamer. Ik ben op zoek naar een manier om een goede airflow in de kamer te creeren en om hem te koelen, want het is er altijd wat benauwd omdat er dus geen ramen oid in zitten.

Ik ben beperkt in wat ik kan doen, want het is een huurappartement. Ik heb er ook al aan gedacht om een gat in de muur te maken naar de badkamer toe, en daar de aircoslang naartoe leiden. Het wordt dan wel 100 graden in de badkamer, maar dat is niet zo erg. In die andere ruimte ben ik veel vaker en langer (studeerkamerje van gemaakt).

Heb er ook al aan gedacht om een plafondventilator op te hangen, maar zonder ramen denk ik dat je dan alleen maar de bedompte lucht rondblaast...iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Een airco zal sowieso zijn warme lucht kwijt moeten.
Heb je geen luchtafvoer in de badkamer?
Let wel op dat je hier in veel appartementen geen geforceerde luchtstroom op mag aansluiten, omdat het er dan bij je bovenburen weer uitblaast.

Heeft de ruimte in het geheel geen ramen/deuren die open kunnen naar buiten of de binnengalerij, waar je die slang uit kunt hangen?

//edit
Toevallig. De iBood voor vandaag lijkt precies te zijn wat je zoekt;
Amcor AC706AM Evaporatieve 2-in-1 Air Cooler & Heater

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 28-04-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:54

paQ

ja maar dat is een ventilator (die het water gebruikt als koelmiddel) en nog steeds geen airco.
Het wordt behalve vochtig een kwestie van de hele dag bijvullen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1