Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Sinds een aantal dagen plotseling het volgende probleem: Usenet (programma Alt.Binz) is enorm traag in combinatie met browsen (met Firefox bijvoorbeeld). Alleen Usenetten gaat wel op normale snelheid. Internet is ADSL via een Linksys WAG200G router over WiFi. Qua instellingen is er niets veranderd de afgelopen tijd (nouja, er moet wel iets veranderd zijn natuurlijk ;), maar in ieder geval niets waar ik me bewust van ben).

Ik heb de router gereset, dat hielp eventjes maar daarna was het weer hetzelfde verhaal. Bij het 'herstellen' van de verbinding is er sinds de komst van het probleem wel iets raars aan de hand trouwens: de DNS cache kan niet meer worden vernieuwd. Iets te toevallig om er niets mee te maken te hebben lijkt me...
Verder nog de drivers van de wireless netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd: geen effect.

Iemand enig idee?

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
De downloadsnelheid van je Usnet programma omlaag zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:44
Heeelemaal linksonder bij AltBinz staat de tekst 'No limit'
Klik hier is op, en zet deze op 80% of 90%, nu moet 'alles' weer snel gaan ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Goed idee, maar helaas... helpt niet. Wanneer ik m bijvoorbeeld limit op 200 kB/s blijft hij daar ook niet steady op staan. Daarnaast heeft de limiter nooit aangestaan in het verleden.

Nog iets specifieker: wanneer ik een site laad met m'n browser kakt de snelheid in van ca. 400 kB/s naar ca. 30 kB/s, als de pagina dan geladen is gaat de snelheid weer omhoog naar het oude niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

is je harde schijf niet bijna vol en is er gezeur met het virtuele RAM?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Nee, de page file is fixed qua grootte, en er is nog 5 GB vrij op de Windows schijf.

Edit: Nog wat aanvullende info: Wanneer ik met mijn muis op het icoontje van het draadloze netwerk ga staan, fluctueert de snelheid heel erg. De ene keer is het 2 Mbps en 1 seconde later weer 36Mbps. De signaalsterkte is wel zeer goed. Het is een SItecom Wireless PCI adapter 54G WL-115 driverversie 3.0.1.0 uit 2004.

Edit 2: De DNS cache flushen lukt ook niet met "ipconfig /flushdns":
Kan de DNS-omzettingscache niet leegmaken: Functie is mislukt tijdens uitvoering.

[ Voor 82% gewijzigd door abbastijn op 26-04-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Nu lijkt het helemaal traag te worden, ongeacht wat er precies gedaan wordt.

Daarnaast varieert de verbindings snelheid van 54Mbit tot 1Mbit en alles daartussenin... Het wordt steeds vager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak eens een ander kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Dat was het! Ik was compleet op het verkeerde been gezet doordat het softwarematig leek. Thanks! :>

Pagina: 1