Waar zit IR-oog bij UPC HD DRV mediabox?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Aangezien ik mijn audio/videoapparatuur in een kastje heb staan, heb ik sinds kort een marmitek IR-extender gekocht. Nu wil ik deze ook gebruiken icm mijn UPC HD DVR mediabox, alleen kan ik geen enkele plek vinden op het apparaat waar het goed werkt.

Als ik naar het apparaat kijk dan lijkt het oog rechts van de display te zitten, maar als ik hem daar plak, werkt het erg slecht en dat geldt eigenlijk voor elke plek waar ik hem tot nu toe heb geplakt. In de handleiding zie ik nergens staan waar de ontvanger zit, dus ik vroeg mij af of iemand het weet.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/UPC-Mediabox-HD.jpg

link naar groter plaatje:
http://img.pte.at/photo_db/hi_res/hires33338.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:15

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wel goed dat je even een fototje post :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
dit plaatje wat ik hier postte was m dus niet :)

enfin, kzou zeggen, afstandsbediening tegen de voorkant houden, en al knoppendrukkend heen en weer schuiven totdat het apparaat reageert :) of openschroeven :)

[ Voor 83% gewijzigd door DrClaw op 25-04-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Nope dat is hem niet, heb even een plaatje gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Zou je het oog niet eenvoudig kunnen vinden door een stukje aluminium te pakken en dan steeds een deel van de speler af te dekken en de afstandsbediening te gebruiken? Op die manier moet je er vrij snel achter kunnen komen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of, je kan even met een dikke zaklamp erin schijnen, dan zie je de componenten meestal wel goed zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Afdekken heb ik geprobeerd en als ik dus met goed licht kijk dan lijkt ie te zitten waar ik denk dat ie moet zitten. Als ik de ir-extender er dan in de buurt houd dan doet ie het wel, maar niet heel goed. Als ik hem dan vervolgens vastplak dan doet ie het nog minder goed. Vreemd dus (ir-transmitter is niet kapot, want op versterker werkt ie goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:15

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Heb je m nieuw gekocht, anders kun je naar de winkel gaan o.i.d. om te vragen hoe t nou zit met het ding..

en ik heb net even gegoolged en kwam daar tot de conclusie dat jij niet de enige bent met dit probleem...

[ Voor 34% gewijzigd door BGB4rn op 25-04-2009 18:22 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:07
Openschroeven dan maar?

Ik heb verder geen ervaring met IR extenders, maar als je hem nou op een iets grotere afstand van het vermeende oogje plaatst? Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Het heeft even geduurd, maar het werkt nu wel (niet te vroeg juichen), maar hij zat wel waar ik dacht, maar het luistert bizar nauw hoe je hem plaatst. Volgens mij heb ik hem nu goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:17:
Het heeft even geduurd, maar het werkt nu wel (niet te vroeg juichen), maar hij zat wel waar ik dacht, maar het luistert bizar nauw hoe je hem plaatst. Volgens mij heb ik hem nu goed geplaatst.
Zou je kunnen aangeven waar het IR oog precies zit en welk type IR extender je gebruikt? Zit met hetzelfde probleem en krijg het (nog) niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Links in het displayvenster, dus in het geposte plaatje links van "UPCentertainment". Heb een marmitek IR extender en je moet het oogje verticaal plaatsen. Je kunt als je goed kijkt wel zien waar het oog zit, maar je moet echt even proberen hoe hij precies moet zitten, voordat hij goed werkt. Ik heb nu nergens problemen meer mee, maar het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik hem op de exact juiste plek had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocterSpek
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Gewoon even met een led zaklampje net links naast de display naar binnen schijnen en ziedaar: het IR oogje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:37

FeaR

In GoT we trust

DocterSpek schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:33:
Gewoon even met een led zaklampje net links naast de display naar binnen schijnen en ziedaar: het IR oogje!!
Zullen we deze oude koe in de sloot laten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.