Toon posts:

[iMac] herinstallatie Mac OS X geeft kernel panic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist probeer ik mijn imac opnieuw te installeren. echter krijg ik een kernal panic tijdens het laden van de dvd (het appeltje en laad rondje staan dan nog in beeld) in deze panic staat in 4 talen vermeld dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten.

Ik werk met de originele cd die bij de computer horen. ook een retail upgrade dvd heeft geen nut en geeft de zelfde melding!
Echter het gewoon draaien van het os geeft geen problemen.

zojuist een extended hardware test gedaan en ook deze geef 0 problemen aan. iemand een idee?

het gaat hier om de imac 3.06ghz uit augustus 2008 dus altijd geleverd met leopard.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Ik gok dat er dan toch wat mis is met je werkgeheugen (die extended test geeft dat lang niet altijd aan, als je echt je geheugen wil testen moeten er veel langere testen gedaan worden). Aangezien je gewoon nog garantie hebt, breng hem even naar een Apple Reseller (liefst met eigen TD) en dan zou je hem met maximaal een week weer terug moeten hebben.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, of je HDD is stuk, als ie aangesproken wordt kan hij ook ongedefiniëerde antwoorden geven, en daarop besluit OS X om te panicen. goed idee om het hele gebakje even door een prof te laten checken.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Het kan ook nog zijn dat je dvd lezer stuk is, en dat ie de installatie schijven crappy inleest. Om de diagnose nog maar wat complexer te maken ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou kunnen proberen om verbose mode op te starten, om de mogelijk oorzaak van de kernel panic te achterhalen. Makkelijkst is om de computer op te starten met option ingedrukt, dan de dvd te selecteren en gelijk cmd-v ingedrukt te houden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Mocht Verbose mode niks oplossen, probeer dat eens Single User mode (Command +s ingedrukt houden tijdens het opstarten) en geef dan de volgende commando fsck -y

Dit zou je wel wat informatie moeten geven of je hd kapot is...
Pagina: 1