Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kensington Trackball + Logitech Muis = knoppenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een Logitech MX518. Daar is sinds vandaag een Kensington Expert Mouse bij gekomen. Dat is een trackball.

Ik heb de trackball links staan en de muis rechts. Tot zover alles goed. Maar nu komt het:

De settings van de trackball overschrijven die van de muis. En ik krijg het niet voor elkaar om de settings voor de trackball alleen voor de trackball te laten gelden. En die voor de muis alleen voor de muis.

Ik wil de trackball dus als linkshandig gebruiken en de muis rechtshandig. Maar zodra ik de knoppen instel op de trackball veranderen ze automatisch ook mee op de muis. En dat wil ik dus niet!

Weet iemand hoe ik die instellingen los kan koppelen want ik baal er goed van zo :/

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij kan dat niet, op elk OS is dat een computerinstelling en niet een per-muis instelling. Welk OS gebruik je eigenlijk?

Je zou de buttons misschien mechanisch kunnen omwisselen (dat wil zeggen de draadjes wisselen).

[ Voor 29% gewijzigd door breinonline op 25-04-2009 21:03 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er niet een mogelijkheid dat je de windows software niet de muis laat aansturen(beide tegelijk dus) maar los van elkaar de software gebruiken? Logitech zijn software instellen en je MX518 aansturen en dan kun je de normale microsoft drivers die kensington laten aansturen?
breinonline schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:01:
Volgens mij kan dat niet, op elk OS is dat een computerinstelling en niet een per-muis instelling. Welk OS gebruik je eigenlijk?

Je zou de buttons misschien mechanisch kunnen omwisselen (dat wil zeggen de draadjes wisselen).
Pin me er niet op vast, maar volgens mij in Linux kun je WEL je drivers los elke muis laten aansturen. Het kan dus wel :) :>

[ Voor 46% gewijzigd door Touchdomex op 25-04-2009 21:07 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Het OS is XP Pro 32-bit

De Kensington drivers vervangen keihard de Logitech drivers en installeren de MSX518 als een Kensington muis. En ze passen alle settings globaal op alle devices toe. Dus ook de muis waarop ik dat helemaal niet wil.

Ik denk niet dat de MS standaarddrivers veel met de trackball kunnen. Het is een vrij speciale met scrollring en extra knoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 21:16 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En als je de driver voor de kensington niet automatisch installeert, maar handmatig toepast op het apparaat in apparaatbeheer, hetzelfde voor de Logitech. Dan zou je toch met de logitech de knoppen kunnen omdraaien en de standaard setting op links zetten?

Of gaat het dan ook bokken?

(Lastig om hier tips voor te geven, aangezien ik het hier niet thuis kan testen.)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
XP kan schijnbaar geen onderscheid maken tussen verschillende HID's en ziet dus alle muizen als 1 muis.

De drivers los toepassen gaat denk ik niet omdat dat installatiepackages zijn en niet losse files.
Ik ga het straks wel proberen maar volgens mij gaat ie dan zodra ik de 2e driver installer vrolijk alles wat de 1e driver aan settings heeft opgeslagen overschrijven.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dus je ziet maar 1 muis in apparaatbeheer?

Je kan de drivers apart opsnorren als je ze hebt geinstalleerd, dan moet je zoeken op de driver naam in de windows mappen. Voornamelijk c:\Windows\system32\drivers

Natuurlijk gaat het niet werken als windows daadwerkelijk maar 1 muis ziet, maar dat zou ik dan wel erg apart vinden. Dan zou je nog kunnen proberen om de logitech met een usb -> PS2 converter te gebruiken, dan zou hij ze toch wel als 2 losse apparaten moeten zien?

[ Voor 18% gewijzigd door Hooglander1 op 25-04-2009 21:43 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:39:
XP kan schijnbaar geen onderscheid maken tussen verschillende HID's en ziet dus alle muizen als 1 muis.

De drivers los toepassen gaat denk ik niet omdat dat installatiepackages zijn en niet losse files.
Ik ga het straks wel proberen maar volgens mij gaat ie dan zodra ik de 2e driver installer vrolijk alles wat de 1e driver aan settings heeft opgeslagen overschrijven.
Installatie packages hebben altijd de losse files erin staan :) Deze zijn wel te strippen en te ontdoen van hij installerschildje(heb dat vroeger wel eens moeten doen toen ik veel met linux werkte zodat Ndiswrapper de .inf kon vinden) Er zijn genoeg applicaties voor te vinden die dat kunnen doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
In apparaatbeheer zie ik idd alleen de Kensington nu. Die zit via USB aangesloten.
De MX518 zit, en zat, altijd al via USB --> PS/2 aangesloten op de PS/2 muispoort.

Bij HID is nu enkel de Kensington nog maar te zien. USB of PS/2 lijkt niet uit te maken.

In het muisbeheertooltje van Kensington zelf, wat de standaard muissettings én die van Logitech heeft gekaapt en vervangen, zie ik 2 devices. De Expert Mouse en een standaard Kensington muis. Maar dat is dus die Logitech die nu wordt onderworpen aan de Kensington drivers.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verborgen apparaten ook aangezet?

En onder muizen en andere aanwijsapparaten? Want daar staan mijn muizen.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Daar staan ze wel bij.

OK ik ben happy want het probleem is opgelost.

Ik heb de muis als standaard ps/2 muis geinstalleerd. Geen mouseware.

Pfff wat fijn. De Kensington driver houdt zich nu lekker alleen met de trackball bezig.
Die is nu dus lefty ingesteld met een custom knoppensetting zoals ik het wil.

De MX518 heeft weer de precisie en niet meer de lag en onnauwkeurigheid van eerder vandaag. Ook werkt het wieltje weer zoals moet. En de accelleratie klopt weer. God wat een diepe zucht echt waar.

De extra knoppen van de muis werken ook nog.

Zo .. kan ik eindelijk met een gerust hard dubbelmuizen. Anti RSI FTW.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 01:07 ]

Pagina: 1