Printen vanaf remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 07:25
Hallo,

even een vraagje, ik heb bij mijn schoonvader een nieuwe printer geinstalleerd (HP) en sindsdien kan hij niet meer printen vanuit remote desktop (hij logt vaak in naar zijn werk om thuis zo werk af te maken).

Het aparte is, je ziet wel heel even het print schermpje verschijnen maar veels te kort, de oude printer (ook HP) werkte perfect. En het gekke is dat de remote desktop de printer ook gewoon ziet.

Wat kan dit zijn, snap er echt geen bal meer van en kan er niks over terug vinden op google.

Alvast bedankt voor de hulp!

groeten,

Jeroen

Verwijderd

jayless82 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:23:
Hallo,

even een vraagje, ik heb bij mijn schoonvader een nieuwe printer geinstalleerd (HP) en sindsdien kan hij niet meer printen vanuit remote desktop (hij logt vaak in naar zijn werk om thuis zo werk af te maken).

Het aparte is, je ziet wel heel even het print schermpje verschijnen maar veels te kort, de oude printer (ook HP) werkte perfect. En het gekke is dat de remote desktop de printer ook gewoon ziet.

Wat kan dit zijn, snap er echt geen bal meer van en kan er niks over terug vinden op google.

Alvast bedankt voor de hulp!

groeten,

Jeroen
Bij remote desktop onder tabblad "lokale bronnen" printers toevallig niet aangekruist?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien op de Remote PC ook de nieuwe drivers (laten) installeren? Alhoewel, als je niet de juiste drivers hebt, zie je hem volgens mij ook niet op de externe sessie.

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 25-04-2009 15:32 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• jayless82
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:31:
[...]

Bij remote desktop onder tabblad "lokale bronnen" printers toevallig niet aangekruist?
Nee dat staat allemaal correct Ook de printers staat aangekruist, wat zo raar is is dat hij met de oude printer wel werkte (geen instellingen geweizigd).

• jayless82
megatronics schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:31:
Misschien op de Remote PC ook de nieuwe drivers (laten) installeren? Alhoewel, als je niet de juiste drivers hebt, zie je hem volgens mij ook niet op de externe sessie.
Klopt, naar mijn idee kan het dus ook niet daar aan liggen, en wat ik al aangaf is dat hij wel even het printschermpje van hp met de inkthoeveelheden weergeeft (heel erg kort) en je ziet hem ook in je printertaken verschijnen alleen veels te kort.

Verwijderd

Toevallig 'n USB printer ?

• jayless82
Klopt, de nieuwe is een usb printer (de oude printer was geen usb printer).
Kan het daaraan liggen dan en wat te doen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

jayless82 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:51:
[...]

Klopt, de nieuwe is een usb printer (de oude printer was geen usb printer).
Kan het daaraan liggen dan en wat te doen?
Klik dan op die link daar staat het antwoord ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• jayless82
Herby schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:59:
[...]

Klik dan op die link daar staat het antwoord ;)
Haha, stom van moi, dacht dat dat gewoon zo een beschrijving geval was van wat usb is, heb je wel eens op site's.

merci, ga meteen even neuzen thanks (lkkr lomp van me maarjah)

• jayless82
Ohh trouwens, nog 1 dingetje dan, maaruh
hoe kan het dan komen dat je de printopdracht wel even ziet verschijnen?

(vroeg ik me gewoon even af)

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Denk omdat printerspooler nog gewoon aanstaat, en vrij snel doorheeft dat ie niet kan printen. dus verdwijnt opdracht weer.
Pagina: 1