Mogelijke problemen met Samsung Spinpoint F1 320GB (HD321KJ)

Pagina: 1
Acties:

• Trioxis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb mijn Samsung HD al een redelijke tijd (zo ongeveer een jaar) en heb sinds afgelopen donderdag constant problemen, maar ik weet niet zeker of dit aan mijn HD ligt of dat een ander onderdeel in mijn pc kapot is/dwars ligt.

Afgelopen donderdag was ik bezig met een .rar archief uit te pakken met AutoUnpack toen mijn pc (Windows XP) ineens vastliep en een BSoD gaf met de stopcode: 0x00000077 (KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR). Na wat zoeken kwam ik erachter dat het ging om de error code: 0xC000000E NO_SUCH_DEVICE. Ik heb gelijk geprobeerd om de pc te rebooten maar de HD werd niet gevonden. Nadat ik de stroomkabel eruit had gehaald en weer terug aan had gesloten startte mijn systeem weer op, maar heel erg langzaam. Ik kreeg dezelde BSoD (en dezelfde error) nogmaals terwijl ik bestanden aan het uitpakken was. Ik heb toen mijn hele harde schijf geformatteerd en XP er opnieuw op gezet, dit ging allemaal lekker totdat ik een groot aantal bestanden terug ging zetten, weer dezelde BSoD.

In mijn systeemlogboek komen ook de volgende foutmeldingen voor:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort2.
Het apparaat \Device\Ide\IdePort2 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk0\D.

Ik heb mijn SATA kabel vervangen, maar zonder enig effect.

Op het moment wil mijn systeem ook niet meer booten, hij komt tot het laadscherm van windows waarna de pc zo'n 3 minuten of langer blijft hangen totdat hij reboot en de hele cycle opnieuw begint. Eerder duurde het booten ook al een minuut of langer. Het lijkt net alsof de HD heel de tijd op idle staat of dat het OS er niet bij kan.

Ik heb al vanalles opgezocht op google maar ik kan er helemaal geen wijs meer uit. Hopelijk kan iemand mij helpen.

EDIT: Net HUTIL gedraait (diag programma van samsung) en die zegt dat er geen errors zijn op de schijf.. nu snap ik het al helemaal niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Trioxis op 25-04-2009 15:11 ]