Toon posts:

Verschillen in CD-R's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

de laatste tijd zit ik echt met een CD-R probleem. Ik heb nu al verschillende CD-R's geprobeert om mijn muziek mee te branden. Ik koop namelijk mijn tracks via online sites en wil ze op CD branden omdat ik over 3 weken een DJ set mag gaan draaien op een feestje van wat vrienden. Helaas krijg ik geen goede kwaliteit CD-R gevonden, hieronder een overzichtje:

Verbatim Datalife Plus
Fabrikant: Verbatim
Probleem: CD lijkt tijdens het branden goed te gaan, na het branden is de CD nog steeds leeg, alle instellingen staan goed, ik brand met de nieuwste Nero Micro 9
Sommige CD's branden wel helemaal goed, maar zijn niet op elk audio systeem goed af te spelen, speelt af met ruis en word naar het einde van de CD erger. In bijvoorbeeld auto radio werkt de CD perfect.

Philips CD-R's
Fabrikant: onbekend, na wat onderzoek leek de CD de media coder Moser Bear te hebben, troep dus
Geen data op de CD te krijgen. Kan alle CD's eigenlijk gewoon weg gooien.

CD's waar ik wel goede ervaringen mee heb zijn de BenQ Studio Masters met als fabrikant Daxon.
Heb daar 50 CD's zonder problemen mee kunnen branden en ze werken op alle audio systemen in en rondom huis, maar helaas kan ik deze nergens meer vinden.

Vroeg had ik ook af en toe een pakketje van de Kruidvat(fabrikant nog niet naar gekeken) en van de Hema (Hema huismerk met als fabrikant Plasmon) en die werkte ook allemaal prima.

Verbatim komt nu veel beter uit testen als Plasmon en Daxon, maar helaas telt dat niet voor mij.
Aan mijn branden kan het niet liggen, want DVD's brand hij zonder problemen en ook de firmware is up to date. Heb wel DVD's van Tayo Yuiden (staan bekend om hoge kwaliteit).

Iemand een idee waar mijn CD-R probleem aan kan liggen? Of iemand goede ervaringen met een bepaalde CD?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Toch de brander? Ook al eens geprobeerd op lagere snelheden te branden? Het was overigens een oud feit dat niet alle CD-R overal gelezen konden worden. Hoewel dat prbleem met moderne cd-speler een stuk minder is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:59

Sebazzz

3dp

Echte audio CD's moet je op 4x of lager branden ;) Anders gaat het geluid stotteren, onder andere. Ook willen sommige audio cd-spelers deze schijfjes niet pakken, maar in dit geval zou ik zeggen: Driverprobleem.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ook al op laagste snelheid gebrand, maar helpt helaas niet.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je zou ook eens een ander brandprogramma kunnen proberen.

entja : aan me brander ligt het niet want hij brand dvd's wel goed.
toch zou het ook aan je brander kunnen liggen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ander programma werkte ook niet, zal zometeen is een andere PC/brander proberen met de CD die er leeg uit kwam op dit systeem

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb eigenlijk alleen met m'n allereerste 4x CD-brander nog wel eens problemen gehad met niet afspelende CD-R's. Maar sinds een jaar of 5 komt het bij mij echt niet meer voor. Ik denk inderdaad toch dat je je brander eens goed moet bekijken.
Daarnaast kun je misschien een slechte batch CD-R's hebben gehad met productiefouten. Die pech zul je maar net hebben...

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist nog een CD gebrand op mijn brander. Die doet het op 2 van de 3 audio systemen goed. De andere (de oudste van de 3 systemen) kan hem moeilijk lezen en speelt haperend af.

Een andere CD heb ik op een andere brander gebrand en speelt op alle audio systemen goed af.
De CD die leeg uit de brander kwam pakte de andere brander ook niet, waarschijnlijk een slechte CD er tussen dan

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Met cdspeed kun je testen(na het branden) of de cd goed leesbaar is. Zie www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar staat beschreven hoe je testen doet, en welke hardware je moet hebben.

Verschillende apparaten die verschillend lezen? Ja dan testen(zie boven), dan weet je driect waar het aan ligt. Spelers verslijten ook.

Niet elke cd past bij een brander, zie testen, dan weet je dat meteen.

Wat je kunt doen is de firmware updaten, is wel eigen risico.

Andere nieuwe brander kopen, die kan de nieuwe cd/dvd aan. Met 2 verschillende modellen heb je ook nog meer kans dat 1 brander wel goed brand.

Koop cd/dvd's waar er veel verkocht worden, indien deze lang liggen worden ze slecht.

Met testen kan je ook oude gebrande cd's testen of je ze opnieuw moet gaan branden.
Pagina: 1