[VB.Net] Data tonen in een tabelstructuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een applicatie die een overzicht van uitgaven moet tonen. Momenteel heb ik alles in een DataGridView Component geladen.
Maar nu blijkt deze toch niet voldoende functionaliteiten te hebben. Zo wil ik onderaan telkens een extra rij met daarin de totalen van bedragen uit bepaalde kolommen tonen. Zoals in dit voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.filetransit.com/images/screen/9e542416574ea9702649ae6cc516d7b5_Home_Bookkeeping.gif

Kan dit met een DataGridView of is een ander component hier beter op zijn plaats?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na wat research ben ik terecht gekomen bij de ListView component. Hier kan je makkelijk custom rijen toevoegen; precies wat ik wil.

Of zijn er nog andere componenten die hetzelfde resultaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor de wat complexere componenten kun je meestal beter naar 3rd party component libraries kijken. De standaard componenten zijn wat dat betreft niet erg uitgebreid. Je kun het vaak wel voor elkaar krijgen, maar meestal bespaar je jezelf een hoop tijd door een dergelijk component gewoon te kopen.

Als het een hobby project is kan het natuurlijk wel leuk zijn om het een en ander zelf te programmeren, maar voor commerciele software is het vaak de investering dubbel en dwars waard.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelf een totaal rij toevoegen aan de datatable (zelf optellen doormiddel van LINQ of Datatable.Compute(). En daarna de SortCompare overriden.

\[c#] DataGridView Sort method override

Welk control gebruik je overigens voor de band van grote iconen bovenaan je applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:14:
Welk control gebruik je overigens voor de band van grote iconen bovenaan je applicatie?
offtopic:
Het screenshot wat hij in zijn post laat zien is niet zijn applicatie, maar een voorbeeld van een andere applicatie die een totaal-regel heeft ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ziet er dus naar uit dat aangepaste DataGrid de beste oplossing is. Zal eens kijken naar bestaande Classes of eventueel zelf een User Control bouwen.

Wat die grote knoppen bovenaan betreft, dat kan via een toolstripMenu die je van custom images voorziet.
Pagina: 1