Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] laptop dood na installatie SP3*

Pagina: 1
Acties:

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Beste mensen,

na een jaar of 2 niets meer met mijn studie laptopje gedaan te hebben heb ik deze van de week weer eens uit de kast gehaald. De harde schijf die er in zat had ik er tijden geleden al eens uitgehaald om als externe schijf te gaan gebruiken. Dus een ander schijfje erin gezet, windows XP pro geinstalleerd, niet aan de hand. Totdat ik SP3 ging installeren (via windows update). De installatie ging opzich goed, laptop gaat rebooten en begint tijdens het booten aan het 2e deel van de SP3 installatie. Dan vanuit het niets een BSOD (die te snel vertrokken was om wat te lezen) en toen niets meer...

Als ik nu de laptop aanzet begint de fan even te draaien en zoekt ie een cd (zoals hij altijd heeft gedaan). Ik krijg echter helemaal niets te zien, nog niet eens het scherm waar je ziet welke knop je moet drukken om naar de bios te gaan. Als ik de cd van XP erin doe gaat hij deze wel even kort lezen maar ook niet meer dan dat.

Dit heb ik al een keer eerder gehad toen ik SP3 geinstalleerd had (ongeveer een week voordat het ding voor 2 jaar in de kast terecht kwam, geen toeval zeg maar ;)) maar ik ging er toen vanuit dat dat wel eens kon liggen aan het halve flesje bier dat door de laptop heengelopen was een half jaar eerder. Het vreemde vind ik echter dat het beide keren gebeurde bij de installatie van SP3.

Heeft iemand suggesties wat het kan zijn? Is het domme pech dat het met SP3 gebeurd en is de hardware gewoon naar zijn gootje of zou het aan SP3 kunnen liggen?

*EDIT: titel van het topic had ' [XP] laptop dood na installatie SP3' moeten zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 25-04-2009 13:34 ]

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fixed.

En als je je BIOS niet eens meer in kan heb je sowieso al een ander probleem ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rupie
Dat idee had ik de vorige keer zelf ook al, maar tot mijn verbazing ging de laptop van de week gewoon aan toen ik hem aandrukte. Hij had toen 2 jaar in de kast gelegen met dit defect en zonder er iets aan gedaan te hebben ging hij ineens aan. Het enige verschil met 2 jaar terug was dat de hardeschijf eruit was, dus ik dacht dat het misschien toch daaraan gelegen had, al zou dat niet echt verklaren waarom er ook geen cd gelezen wordt. Toen ik de oude hardeschijf erin zette (die ik via een externe behuizing geformateerd had in een andere pc) kon ik windows in eerste instantie gewoon installeren.

Ik heb alleen niet echt een idee waar ik moet beginnen met zoeken. Zou het RAM geheugen dit kunnen veroorzaken, of moet ik denken aan een verrot mobo? En dan bedoel ik niet zozeer het BSOD, maar meer dat de laptop helemaal niets meer doet.

• Rupie
Zojuist druk ik de laptop aan en hij begint gewoon weer op te starten en vervolgt de installatie van SP3. Ik loop even weg en bij terugkomst is de laptop weer dood. Iemand enig idee wat die kan veroorzaken? Ik ben met name benieuwd of het zin heeft om nieuw RAM geheugen te kopen o.i.d.

Verwijderd

Heb je de laptop wel weer schoon gemaakt na het bier incidentje?
Kan zij dat door warmte het een en ander (wat nu bakkerig is) weer wat vloeibaar begint te worden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Welk type laptop gaat het om? En het zou inderdaad wel eens aan dat bier incident kunnen liggen.

• Rupie
Het gaat om een laptop van het merk Micropoint, het exacte type weet ik niet meer eigenlijk. laatste ontwikkeling is dat ik af en toe het windows scherm te zien krijg als windows aan het starten is, maar dat gaat na een paar tellen blauwe strpen en dergelijke vertonen, dus ik ga momenteel zelf uit van een verrote videokaart. Ik gok dus dat de laptop total loss kan worden verklaard ;)

Ik had hem schoongemaakt van binnen inderdaad, maar ik zal het ding dit weekend nog eens losschroeven, misschien dat ik nog ergens sporen kan vinden van bier.

[ Voor 17% gewijzigd door Rupie op 01-05-2009 09:06 ]

Pagina: 1