Toon posts:

Internet valt soms uit, waar kan het aan liggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Ik heb een tijdje terug een extra router in m'n netwerkt geplugt (Provider->Router1->Router2->mijn pc)
Nu heb ik alleen het probleem dat me internet er soms gewoon uitknalt. Het loopt overigens niet via wifi, die word maar zelde gebruikt (wel de reden om het netwerk zo te maken :P )
Heeft iemand enig idee waar die aan zou kunnen liggen?
De ip range van Router1 loopt van 192.168.1.1 tot 192.168.1.199
En die van Router2 gaat van 192.168.2.1 tot 192.168.2.199
zodat ze elkaar niet in de weg lopen.
Op andere manieren doet ie het niet lekker.
Sorry als het al diep in het archief te vinden is, heb na meerderen malen gekeken weinig tot niks passend gevonden.
Alvast bedankt ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet gewoon de DHCP van Router 2 uitzetten? Dan is het niet meer dan een switch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 18:26
Niet twee routers achter elkaar plaatsen:
tweede router als switch neerzetten, dus utp-kabel in lan-poort + DHCP server uitschakelen in de tweede router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of m'n 2e router een mogelijkheid heeft om DHCP uit of aan te zetten, maar ik zal eens kijken en uiteraard zeggen hoe het is verlopen ;)
Sowieso bedankt voor deze tip!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu de DHCP uitgeschakeld maar nu is met Draadloos internet er mee gekapt..
Wat kan ik hier het best nu verder mee doen?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DHCP weer inschakelen.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 21:01
Misschien kun je eens kijken naar [url src="http://en.wikipedia.org/wiki/Classful_network"]clasful networking[/url]? Ik weet dat er routers zijn (bijvoorbeeld linksys) die moeilijk doen als je je niet aan de subnet-ranges houdt. Hoewel het vreemd is dat de verbinding het dan blijkbaar soms wel doet.

[ Voor 13% gewijzigd door HansMij op 28-04-2009 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
HansMij schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:27:
Misschien kun je eens kijken naar [url src="http://en.wikipedia.org/wiki/Classful_network"]clasful networking[/url]? Ik weet dat er routers zijn (bijvoorbeeld linksys) die moeilijk doen als je je niet aan de subnet-ranges houdt. Hoewel het vreemd is dat de verbinding het dan blijkbaar soms wel doet.
Ik heb even snel gekeken naar Classful networking. Is het de bedoeling dat je dan in 1 class blijft zitten? Want zo ja is dat bij mij toch het geval, 192.168.x.x valt allemaal onder class c.
Mijn 1e router is een vrij nieuwe: een SMC (SMCWBR14S-N2)
En me 2e is al een oude: ZyXel (ZyAIR B-2000 v.2)

Het is trouwens zo de me internet het vaker wel dan niet doet. Het echte probleem is dat ie gewoon af en toe uitvalt (heel irritant bij online filmpjes kijken)

Heeft iemand nog een tip voor me? Zou fijn zijn als dit eindelijk klaar is _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik me draadloos internet het best kunne laten lopen als ik de DCHP uit zet? Is dmv een brigde niks? Maar hoe is dit dan in te stellen?
Dan gebruik ik me 2e router alleen als switch en acces point, toch?
Pagina: 1