Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Goede middag allemaal,

ik ben in het bezit van een
- GA-MA790GP-DS4H
- Coolermsater Igreen 430W
- Tagan tg480-u01 (480W)
verder nog de nodige hardware om een compleet systeem te maken maar dat is nu niet relevant denk ik aagezien dat in alle situaties gelijk is gebleven.

Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik de tangan aansluit op mijn DS4H slaat de computer gelijk weer uit als ik deze probeer aan te zetten, BEHALVE als ik de 4-pins stekker voor het mobo niet aansluit...
Als ik de tagan op een ander moederbord aansluit is er niets aan de hand (dat is dan wel een heel veel lichter systeem) en als ik de coolermaster aansluit op mijn DS4H is er ook niets aan de hand... Terwijl de coolermaster een lichtere voeding en tagan een A-merk is.

Daarom vraag ik me nu af of de tagan aan het einde van zijn latijn is of dat er toch iets mis is met mijn moederbord...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Hoe oud is de tagan?

En ik geloof dat sommige voedingen ''gewoon'' niet kunnen samenwerken met moederborden.

Waarom, geen flauw idee tbh.

En coolermaster is ook gewoon een A-merk :( waarom de haat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
@ Sub,

Ik heb geen haat tegen mijn coolermastertje hoor ;), hij doet het erg goed alleen is het probleem dat de coolermaster geen 4+4pin connector heeft voor het mobo (geen probleem met een X3 8450, maar wel als je de volledige 140W wil gebruiken voor je cpu) en sinds ik in bezit ben van een 4870 is het toch wel lekker als er standaard al een 2e PCI-e connector op de voeding zit, wat mijn coolermaster ook net niet heeft...

Dus begrijp me niet verkeerd ik ben ook van mening dat coolermaster een A-merk is, het is alleen dat in mijn systeem de tagan net wat beter past. De enige reden dat ik zei dat tagan een A-merk is, is om aan te geven dat ik de coolermaster, wat ook een A-merk is, niet vervang met een 1 of ander D-merk voeding :)
SUD schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:46:
Hoe oud is de tagan?

En ik geloof dat sommige voedingen ''gewoon'' niet kunnen samenwerken met moederborden.

Waarom, geen flauw idee tbh.
Hoe oud de voeding is weet ik niet precies aangezien ik em van een vriend heb die hem nog had liggen, dus ik neem aan dat 'ie al een aantal jaar oud is, maar hij heeft er verder nooit problemen mee gehad.
Ik dacht er ook al aan dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de voeding et niet lekker doet icm met het moederbord, maar dat leek me onwaarschijnlijk omdat ik daar echt nog nooit van had gehoord.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Spekkie88 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:29:
verder nog de nodige hardware om een compleet systeem te maken maar dat is nu niet relevant denk ik aagezien dat in alle situaties gelijk is gebleven.
Als je een killer van een VGA of van CPU hebt, dan kan het wel relevant zijn, misschien komt hij net 10W tekort of zoiets....

Maar van jouw beschrijving... Ik vermoed eerder een kapotte 12V lijn die naar je CPU gaat... aangezien met Tagan het wel werkt?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Dima_2005 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:04:
[...]

Als je een killer van een VGA of van CPU hebt, dan kan het wel relevant zijn, misschien komt hij net 10W tekort of zoiets....

Maar van jouw beschrijving... Ik vermoed eerder een kapotte 12V lijn die naar je CPU gaat... aangezien met Tagan het wel werkt?
Nee de Tagan werkt juist niet dat is het hele idee, terwijl het dus wel werkt met de lichtere voeding van coolermaster, daarom lijkt het me ook stug dat de Tagan net te weinig kan leveren aangezien het beide A-merk voedingen zijn en de Tagan meer zou moeten kunnen leveren.
Maar als het om een kapotte 12V lijn gaat dan is het toch raar dat de Tagan wel werkt in een ander systeem ookal is dat andere systeem een stuk lichter?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Daarom veronderstel ik dus dat de voeding en mobo gewoon niet werken, ik keek ffe in een van de GoT guides bij OH en daar stond er wel zoiets in. mjah het kan vanalles zijn :/ enige optie om te testen dat de voeding geowon niet goed is, is door een nieuwe te halen precies hetzelfde en die te testen :p. mjah beetje lam om dat te doen.
Pagina: 1