Toon posts:

Harde Schijf omwisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakertjes,

Ik zit met een probleem.
Mijn compter is er een tijdje geleden mee gestopt en ik denk dat het aan de harde schijf.
Met harde schijven overzetten heb ik geen ervaringen.

Ik heb nog een oude harde schijf uit een andere computer.
Waar moet ik opletten bij het overzetten?
Kan ik gewoon de ene eruit halen en bij de andere erin doen?

Het zijn in ieder geval alle 2 IDE.
Grz, R-G13r

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Hangt af van case tot case. Als het een merk PC is zal het vaak met plastic hendeltjes zijn die staan uitgelegd hoe ze werken, anders hangt het af van kast tot kast.

Gewoon eens openmaken en kijken :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

master/slave verhaal niet vergeten
en natuurlijk zul je alles opnieuw moeten installeren

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check de jumpers voor master/slave-instellingen, bij verschillende merken durven die nogal es variëren. Als op de vervangschijf een Windows-installatie staat moet je er ook rekening mee houden dat de overlevingskans daarvan sterk afhankelijk is van de overeenkomsten tussen de hardware van de oude en de nieuwe pc (vanwege drivers etc.).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste R-G13r, aller eerst welkom op GoT. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, hier op GoT gaan wij er van uit dat je ook enige eigen initiatief toont en daarnaast bij het openen van een topic je houdt aan een aantal voorwaarden.

Wat ik vooral in jouw topic start mis zijn de specificaties van jouw hardware. Welke hardeschijf gebruik je bijvoorbeeld een S-ATA of P-ATA schijf.

Wat minimaal in een topic start moet staan is:
- Specificaties van het systeem of betreffende componenten.
- Een duidelijke probleem omschrijving.
- Wat je reeds zelf hebt geprobeerd.

Verder dien je eerst de FAQ's doorgenomen te hebben of met de search gezocht te hebben om te kijken of het probleem niet reeds eerder is behandeld alvorens je een topic opend.

Jouw topic start omschrijft heel sumier een handeling die over het algemeen toch vrij basic genoemd mag worden, daarom wil ik je aanraden eerst eens de FAQ's door te nemen om je eens te verdiepen in deze materie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.