Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een mod waarbij ik praktisch geen speling heb met de maten. Ik heb al gelezen dat een mini-itx moederbord 17,1 cm bij 17,1 cm is. Nou vroeg ik me af of dat inclusief of exclusief de uitstekende aansluitingen (paralel, serieel en vga steken nog een halve centimeter uit) is.

Ik heb ook nog een pico PSU met een jack 2.5 mm aansluiting die ik wil combineren met een laptopadapter met mini DIN aansluiting (Commell 120W AC-DC Adapter 12V with Mini DIN output, ook bij Zercom), en daar kan ik best een andere aansluiting op zetten... maar dat moet ik wel weten hoe die aansluiting eruit ziet. Ik heb op wiki gekeken, en daar gelezen dat er 3,4,5 en ga zo maar door- pins DIN aansluitingen zijn. dus: weet iemand a hoeveel pins deze is, en b wat voor spanning daarop staat?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De maten zijn bord maten, dus de print zelf.
Aannemende dat je wil inbouwen in een Mini ITX kastje maakt dat niet uit gezien er gewoon een I/O panel in zit, net als een reguliere ATX kast.

DIN stekkers zijn er inderdaad in allerlei soorten, dus je zal heel specifiek moeten zijn. Daarnaast is er lang niet altijd een standaard layout voor een bepaald type.
Wat je het beste kan doen is een multimeter pakken en kijken waar je 12volt op te zien krijgt.
Als je de voeding nog niet hebt, raad ik je aan om een adapter te kopen die standaard de goede stekker heeft, of wisselbare stekkers heeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het wordt nou niet bepaald een normale kast. Ik wil iets maken wat hier op lijkt, alleen dan met beter hardware.

Ik ben het met je eens dat ik beter een passende adapter kan kopen, alleen deze was het goedkoopst, en zoveel 120 W laptopadapters zijn er nou ook weer niet. ik zal nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:56:
het wordt nou niet bepaald een normale kast. Ik wil iets maken wat hier op lijkt, alleen dan met beter hardware.

Ik ben het met je eens dat ik beter een passende adapter kan kopen, alleen deze was het goedkoopst, en zoveel 120 W laptopadapters zijn er nou ook weer niet. ik zal nog even verder zoeken.
Dealextreme al eens geprobeerd? Die hebben zat universele adapters. Tweedehandsjes van defecte laptops kan je ook proberen, Mediamarkt heeft ook wel uni adapters en winkels als nowthatsit.nl hebben vaak ook wel dergelijke items.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik ben eig wel benieuwd welk bordje je gaat gebruiken? Ik ben zelf ook bezig met een mini-ITX projectje en ga een kastje maken van 22 x 22 x 40 cm (B X L X H) met erin een Phenom II X3 (HTPC).

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bokkow schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:15:
Ik ben eig wel benieuwd welk bordje je gaat gebruiken? Ik ben zelf ook bezig met een mini-ITX projectje en ga een kastje maken van 22 x 22 x 40 cm (B X L X H) met erin een Phenom II X3 (HTPC).
zie top pagina.

en ik wou eigenlijk alles bij 1 winkel proberen te bestellen, maar ik ga nog wel effe langs bij een locale winkel.
Pagina: 1