Toon posts:

Kwaliteit telefoon LG Cookie valt tegen;Recht op vervanging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[knip]

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 12:18 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikn denk dat je de leverancier in gebreken moet stellen. Lever de telefoon nogmaals met een uitgebreide klachtomschrijving in en geef ze een redelijk termijn waarbinnen ze de problemen opgelost moeten hebben. Als het niet lukt, schrijf je een brief waarin je een vervangend toestel verlangt omdat je bij de aankoop verkeerd bent voorgelicht door de verkoper.

Ik denk dat deze catergorie van Consuwijzer.nl wel interessant is voor je:
http://consuwijzer.nl/Ik_...tevredenheid_over_aankoop

Succes! Niets zo vervelend als veel geld uitgegeven te hebben aan iets wat rotzooi blijkt. Maar wellicht dat het met een update te fixen valt.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
titelfix

Verwijderd

Ik denk dat sjaak een verkeerd advies geeft. Je moet naar mijn mening een keuze maken tussen beide strategien. Kies of voor in de gelegenheid stellen om te vervangen of voor ontbinding van het hele contract als gevolg van verkeerde voorlichting.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt het volgens mij niet scheiden. Je moet eerst de verkoper in staat stellen zijn fout te herstellen. Misschien is het wel gewoon een probleem met die specifieke telefoon. Als dat niet lukt of als ze dat niet willen, kun je de koop ontbinden omdat daarmee het advies van de verkoper onwaar is geworden.
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Maar zie ook:
http://consuwijzer.nl/Ik_...op_een_deugdelijk_product

Daarbij is het dus ook van belang in wat voor winkel je hem hebt gekocht.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Je ontbint alleen niet op basis van het advies van de verkoper, maar op grond van een ondeugdelijk product. Volgens mij zijn dat twee verschillende zaken. Maar ik ben geen jurist.

Verwijderd

Topicstarter
Goh hartelijk bedankt ik ga is lekker zeuren voor een anderen mobiel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:51:
Goh hartelijk bedankt ik ga is lekker zeuren voor een anderen mobiel
Hou er wel rekening mee, dat je dan een mobieltje zult krijgen ter waarde van je LG Cookie. Dus het kan maar zo zijn dat je een nieuwe LG Cookie krijgt... ;)

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 08:41:
Ik heb 2 maanden een LG cookie gekocht met een abonomend van 2 jaar, in de winkel werd gezegd dat het een zeer fijne mobiel was en dat er geen fouten in zaten. Nu heb ik al meer dan 6 fouten gevonden bijvoorbeeld 1 op de 5 keer dat ik doorspoel met muziek krijg ik een blauw scherm met berichten lezen hangt hij heel vaak vast en nog een paar dingen. Mijn goede vriend heeft hem ook en ook precies de zelfde problemen.
De LG Cookie is nog een relatief nieuw model. Zo ongeveer alle moderne mobieltjes hebben tegenwoordig in het begin allerlei bugs. Over het algemeen kun je met firmware-updates in de loop van de tijd een hoop oplossen, maar het kan zo een jaar duren voor ze uiteindelijk een min of meer bugvrije firmware uitbrengen. Heb je al eens gekeken of er een nieuwere firmware beschikbaar is, en of de problemen die jij tegenkomt op gebruikersfora vaker worden genoemd?

Op die gebruikersfora wil je ook nog wel eens tips tegenkomen hoe je bepaalde problemen kunt verhelpen zonder een firmware-update.

Je kunt het natuurlijk ook allemaal via Vodafone spelen, maar dan ben je je telefoon lang kwijt, moet je veel meer moeite doen en weet je niet zeker of het uiteindelijk tot het gewenste resultaat leidt. Ik zou je dus aanraden eerst eens goed te googlen om te kijken of je de problemen niet zelf kunt oplossen. Scheelt een hoop frustratie.

Verwijderd

Topicstarter
Vrij nieuw! hij is al 6 maanden uit en in VS 8 maanden dus um mij lijkt dat ze meer dan genoeg tijd hebben gehat om het te fixen.

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:00:
[...]
Hou er wel rekening mee, dat je dan een mobieltje zult krijgen ter waarde van je LG Cookie. Dus het kan maar zo zijn dat je een nieuwe LG Cookie krijgt... ;)
Dat weet ik maar ik ga mijn contract op zeggen want ik ben een sms o holic en ik heb veel te weinig smsjes in dat abonomend dus ik ga hem zeker niet wisselen

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit is dus de aap die je in je mouw verborgen had? Je wil van je abonnement af en dat ga je proberen te bereiken door het toestel af te kraken?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:40:
Vrij nieuw! hij is al 6 maanden uit en in VS 8 maanden dus um mij lijkt dat ze meer dan genoeg tijd hebben gehat om het te fixen.
Mijn telefoon (Nokia E90) is al meer dan 2 jaar uit en zo'n 3 maanden geleden werden er nog wat vervelende/kritieke bugs gefixt voor het ding. Met de huidige telefoons is de software zo groot en complex dat het niet meer zonder een flinke lading fouten uitgebracht (kan) worden. Live with it...

Het enige dat je kan doen is een wat oudere telefoon nemen of een telefoon waarvan mensen zeggen dat ze er echt geen problemen mee hebben (nooit verkopers geloven!).

In dit geval heb je imho dus 2 keuzes.
• Wacht op firmware updates die je problemen oplossen
• Probeer de telefoon te laten vervangen door een toestel dat minder problemen heeft

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

lg staat niet bekend om hun goede service , voor de viewty zijn ook nooit updates of fixes voor uitgebracht dus, daar hoef je niet op te rekenen

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Klinkt misschien als een bash maar neem gewoon geen LG telefoon. Niks mis met LG, maar wat telefoons betreft zijn ze gewoon nog niet goed genoeg. Om mij heen zie ik alleen maar mensen die problemen hebben met LG telefoons. Ik zou nooit een LG nemen als telefoon, net als Acer als laptop. Lees het internet er maar op na!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:42:
[...]

Dat weet ik maar ik ga mijn contract op zeggen want ik ben een sms o holic en ik heb veel te weinig smsjes in dat abonomend dus ik ga hem zeker niet wisselen
Je kunt je abonnement niet opzeggen om een niet goed functionerende telefoon, ze kunnen je toestel repareren, of, wanneer dit uiteindelijk niet tot resultaat leidt, je een ander, vergelijkbaar, toestel laten uitzoeken, maar van je contract kom je, om deze reden, niet af.

Wanneer je zoveel smst, waarom heb je er dan geen sms Blox bij genomen ? Kan trouwens nu ook nog, dacht ik.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:40:
Ik vrees dat je je wereldbeeld toch wel wat zal moeten bijstellen. Een half jaar op de markt is - zoals je zelf zegt - nog vrij nieuw, en met moderne telefoons heb je echt wel wat meer in huis dan gewoon een beetje circuit dat je toelaat om een berichtje te sturen of een telefoontje te doen. Hoe nieuwer het model, hoe meer bugs er nog in zitten. Er zijn legio modellen die een paar jaar op de markt zijn en nog altijd een hele reeks gekende problemen hebben. Da's waar je mee zal moeten leren omgaan als je zo'n fancy ding wil - anders moet je zo'n basic modelletje kopen.

Moderne GSM's zijn meer dan gewoon wat firmware. Vaak draait er een volwaardig OS op.

Zoals CLB hieronder zegt is een half jaar ruim voldoende om een betrouwbaar beeld te krijgen van een specifiek model, besprekingen en gebruikerservaringen te lezen, etc. ...

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 25-04-2009 15:29 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ten eerste staan LG's niet bekend om hun goede kwaliteit telefoons
Ten tweede is er in uitgebreide reviews al ter zake gesteld dat deze Cookie ook bout was
Ten derde kun je van te voren weten dat het een cheap-ass telefoontje is, nu is die prepaid 100,- ofzo
Ten vierde is twee jarig abonnement icm zo'n mobieltje natuurlijk de grootste blunder die je kunt maken 8)7

En een verkoper in gebreke stellen, omdat hij heeft gezegd dat hij 'fijn werkte' is natuurlijk onzin den top.
Ik heb ook is een verkoopster in gebreke gesteld, aangezien ze had gezegd dat een telefoon HSDPA bevatte, terwijl dit helemaal niet waar bleek te zijn. Toen heb ik een nieuwe telefoon uit mogen zoeken en diegene werd ook ontslagen, omdat ze nog meer van zulke grove fouten maakte. Denk je dat een verkoper gaat zeggen 'nee meneer die telefoon is helemaal ruk, als een klant de voorkeur geeft aan een mobieltje' Een echte verkoper doet dat, maar in zulke telco's zijn dat er misschien maar 2 op de 1000 ;) Alle problemen die je beschrijft zijn trouwens gewoon softwarematige problemen en dus met behulp van een firmware-update misschien te regelen!

Neem is een kijkje in: Het LG Cookie (KP500) Topic

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
De aap uit de mouw is heelenmaal niet zo maar ik be voorgelogen door de verkoper er zouden WEINIG/GEEN fouten in zitten nou die fouten die ik al had vermeld wat is dat dan ik kan gewoon niet fatsoenlijk met mijn mobiel om gaan omdat hij maar half functioneert en ja dat is wel een voordeel dat ik dan ook van mijn abbonomend af ben maar dat is niet de reden hoor en ja blox 10 euro boven op 20 euro per maand betalen is een beetje te duur naar mijn idee

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dubbel post ik had iets over het hoofd heen gezien

hij kost 160 prepaid maar in die tijd dat ik hem kocht was hij 310 euro ik denk dat hij ook drasties kwa prijs is gezakt van wegen deze miselijke fouten

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:53:
De aap uit de mouw is heelenmaal niet zo maar ik be voorgelogen door de verkoper er zouden WEINIG/GEEN fouten in zitten nou die fouten die ik al had vermeld wat is dat dan ik kan gewoon niet fatsoenlijk met mijn mobiel om gaan omdat hij maar half functioneert en ja dat is wel een voordeel dat ik dan ook van mijn abbonomend af ben maar dat is niet de reden hoor en ja blox 10 euro boven op 20 euro per maand betalen is een beetje te duur naar mijn idee
Je begrijpt blijkbaar niet wat er gezegd wordt. Je mag je LG telefoon wel omruilen voor een andere (eventueel met bijbetaling), maar van je abonnement kom je op deze manier niet af.

offtopic:
Je posts zijn slecht leesbaar, omdat je blijkbaar geen spellingscontrole en leestekens gebruikt. Het zou helpen als je dat wel doet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Overigens moet ik zeggen dat de LG KS360 redelijk goed is qua firmware/software, echter gaat het soms niet helemaal goed als er heel veel SMSjes zijn opgeslagen (200+ oid)

Je kunt volgens mij een verkoper nooit op zijn woord vertrouwen. Daarom ga ik ook altijd zelf opzoek naar reviews op bijvoorbeeld internet. Verkopers horen namelijk vaak ook alleen maar de verhalen van klanten en willen ook vaak zo'n hoog mogelijk provisie krijgen (waarbij dit mogelijk is).

Ook kun je inderdaad niet zomaar onder een abonnement (contract (!!!)) uitkomen met de reden die jij geeft. Dit hoef je waarschijnlijk ook niet eens te proberen. Ze zijn namelijk wel goed dichtgetimmerd meestal. Ook had je vantevoren kunnen weten dat je veel smste of eventueel veel ging sms'n en daar had je je abonnement keuze op af kunnen stemmen. Wat je nu dus hebt gedaan (of probeert te doen..) is dus denk ik vrij dom.

Wat je beter zou kunnen doen is naar Vodafone (of de verkopende partij) gaan en vragen om vervanging van het toestel, aangezien deze al twee keer is weggeweest voor reparatie. Zo stel je de winkel dus feitelijk in gebreke. Daarbij kun je ook meteen verzoeken (alhoewel ik niet weet of dat kan bij Vodafone) om je abonnement naar beneden te zetten op bijvoorbeeld 10 - 15 euro per maand met een SMS Blox van 10 euro per maand. Dan heb je voor dezelfde waarde een abonnement, maar met meer SMSjes.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

2 maanden oud en een cookie via vodafone? Dit lijkt me erg sterk aangezien vodafone vanaf deze maand de cookie levert..

Heb je het toestel echt via vodafone gekocht (vodafone winkel, online,telefoon) of heb je het toestel ergens anders gekocht met een vodafone abonnement?

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze heb ik via de phonehous gekocht ondertussen is het al opgelost

En ja ik hat het recht voor contractbreuk en dat heb ik nu ook gekregen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:51:
Ja deze heb ik via de phonehous gekocht ondertussen is het al opgelost

En ja ik hatd het recht voor contractbreuk en dat heb ik nu ook gekregen.
Waarom viel je dan vodafone lastig? En als je idd je contract hebt kunnen stoppen heb je dat heeeeeeel erg goed geregeld op een zaterdag/zondag...

Verwijderd

Kun je meer vertellen over de oplossing? Heb je het toestel ingeleverd en is je abonnement gestopt op een zondag (niet mogelijk bij Vodafone)?

Ik ben erg benieuwd, ik wil het zelf ook doen. *knip* als je commentaar hebt op spelfouten van een ander, plaats dan een TR, in plaats van dit soort kinderachtige opmerkingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2009 12:17 ]

Pagina: 1