Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik keek even in schijfbeheer en zie tot mijn schrik dat de complete C-schijf gedeeld is in het contextmenu. Als ik er voor kies om dit delen ongedaan te maken, zie ik de volgende boodschap:

Deze share is alleen voor beheersdoeleinden gemaakt. 
De share verschijnt opnieuw wanneer de service Server wordt gestopt 
of opnieuw word gestart.

Ik dacht dat ik mijn systeem aardig veilig had. Ik gebruik mijn xp sp3 altijd onder een account met beperkte rechten.
Welk niet ongewenst programma zou hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn dan? En wat heeft het voor zin om mijn complete C-schijf te delen? Het is toch echt niet de bedoeling dat men via het netwerk bij mijn C kan komen.

Via google kon ik niets vinden. Heb helemaal geen aparte software (ok, VirtualBox) maar verder is het allemaal standaardsoftwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Administratieve shaqre, dus C$? Dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 20:41

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dat zijn shares die gemaakt zijn door het besturingssysteem. De data achter de shares kan alleen bekeken worden door Lokale administrators. Dus niks om je zorgen om te maken.

Je kan ze wel weghalen als je echt wilt, maar het wordt afgeraden. Overview of problems that may occur when administrative shares are missing

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25

rg-mohwa

Phoe Hé

dit is al sinds de eerste build van windows xp zo (als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rg-mohwa schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:14:
dit is al sinds de eerste build van windows xp zo (als ik het goed heb)
Veel ouder nog. Win2000 had dit ook, en wellicht NT4 ook nog wel (maar dat weet ik niet zeker).

Je kunt ze wel weghalen mocht je dat willen, maar het is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dank voor de link.

Woeps, nu blijkt het helemaal geen buitenaards fenomeen te zijn. Ik kon nergens wat vinden, maar had dus op beheerdersshare moeten zoeken.
Het staat zelfs op Wikipedia: Administrative share. Nah, weer wat geleerd. 8) Bedankt allen!
Pagina: 1