Ik ben momenteel een kosten programma aan het maken voor mijn eigen bedrijf. Ik werk in Visual Studio en programmeer in VB.NET met access als achterliggende databank.
Ik heb een listbox waarin ik alle kosten laat weergeven uit de databank. Dit doe ik zo:
Dit resultaat laat ik weergeven in de listbox. Nu vraag ik me al een paar dagen af hoe ik een betaalde kost groen kan laten weergeven als tekstkleur en een onbetaalde kost rood. Een betaalde kost heeft in de databank een attribuut betaald = 1, een onbetaalde kost is betaald = 0. Ik heb al een IF structuur toegevoegd, maar aan dat bedrag kan ik geen eigenschap toevoegen, .color=red bijvoorbeeld. Op google vind ik veel voorbeelden hoe de tekst kleur in een listbox te veranderen, maar nergens hoe je dat vooraf kan doen als je de gegevens ophaalt van de databank.
Ik heb een listbox waarin ik alle kosten laat weergeven uit de databank. Dit doe ik zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim col As New Collection Dim dv As New DataView(dsMain.Tables("tblKost")) dv.Sort = "datum_ontvangen DESC" For Each drv As DataRowView In dv Dim tmpString As String = "" Dim tempKost As New bsKosten With tempKost tmpString += CStr(drv.Item("datum_ontvangen")).ToUpper & " | " If CInt(drv.Item("betaald")) > 0 Then tmpString += CStr(drv.Item("bedrag")) & ChrW(8364) & " | " Else tmpString += CStr(drv.Item("bedrag")) & ChrW(8364) & " | " End If tmpString += CStr(drv.Item("mededeling")).ToUpper End With col.Add(tmpString) Next Return col |
Dit resultaat laat ik weergeven in de listbox. Nu vraag ik me al een paar dagen af hoe ik een betaalde kost groen kan laten weergeven als tekstkleur en een onbetaalde kost rood. Een betaalde kost heeft in de databank een attribuut betaald = 1, een onbetaalde kost is betaald = 0. Ik heb al een IF structuur toegevoegd, maar aan dat bedrag kan ik geen eigenschap toevoegen, .color=red bijvoorbeeld. Op google vind ik veel voorbeelden hoe de tekst kleur in een listbox te veranderen, maar nergens hoe je dat vooraf kan doen als je de gegevens ophaalt van de databank.