Macbook gaat uit na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Buckket
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01-2025
Beste tweakers,

Sinds enkele dagen wil mijn Macbook (nov 2007) niet meer opstarten, of hij valt uit na het verschijnen van het 'wieltje' in het grijze scherm met het apple-logo. Ook apart is dat het lichtje van de adapter heel zacht groen brandt. Volgens mij laadt de laptop ook niet meer goed op.

Herkent iemand dit probleem? Op de site van Apple staan verschillende oplossingen (PRAM reset, hardware-test, etc.) maar die werken allemaal niet. Ook de installatie-dvd van leopard wordt niet opgestart bij het ingedrukt houden van de C-toets.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn, en of het een dure grap wordt als ik m'n MacBook wil laten repareren? Ik heb nog geen contact gehad met de APR, omdat deze waarschijnlijk (hoge) onderzoekskosten vraagt. Om die reden vraag ik het eerst hier.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien even een lader van iemand anders lenen? Denk dat ze bij een willekeurige macstore ook nog wel zo vriendelijk willen zijn om in de winkel te testen of dat de issue is en dat je gewoon daar een nieuwe lader koopt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is de accu zelf nog wel vol? Dit kun je controleren door op knop op de accu zelf te drukken. Probeer anders de MacBook 'ns op te starten door de powerknop ingedrukt te houden totdat je een lange pieptoon hoort. Als je MacBook dan wel opstart heb je waarschijnlijk te maken met de befaamde "Random Shutdown Syndrome".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Dit kan veel zijn hoor. Ik zou, zoals de rest voorstelt, eerst uw netstroom-kabel nakijken en indien nodig vervangen. Als het niet hier aan ligt, is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem. Op ifixit.com staan goede troubleshooting-guides.

http://www.ifixit.com/Guide/Wiki/MacBook_Troubleshooting

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 15:22 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Daedalus schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:56:
befaamde "Random Shutdown Syndrome".
Niet met een macbook uit november 2007.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Buckket
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01-2025
De accu laadt wel gewoon op nu, en de lichtjes op de accu branden ook gewoon. Lijkt me niet dat het aan de accu ligt. Ik kan hem wel gewoon langer op de Hardware Test laten staan zonder dat 'ie uitgaat, maar als ik hem gewoon opstart of de install-dvd probeer op te starten gaat de MB altijd op hetzelfde punt uit, bij het grijze apple-logo. Na wat verder rondzoeken op fora komen deze euvels voor bij een kapot Logic Board, in dat geval kost het me honderden euro's om te laten fixen.

Wel apart is dat vlak nadat het probleem zich voordeed de laptop wel 1x helemaal is opgestart en het ongeveer 20 minuten vol hield. De cursor bewoog wel heel schokkerig en traag en het indexeren van de HD deed erg lang.

[ Voor 18% gewijzigd door Buckket op 25-04-2009 15:45 ]

Pagina: 1