netwerk streaming

Pagina: 1
Acties:

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:49
Hi,

Ik heb hier thuis een netwerk met een tele 2 router en een Canyon cn-BR1 router met print server waarvan DHCP is uitgeschakeld. zodat de tele2 router de ip adressen uitdeelt.

Op dit netwerk zitten 3 computers en een laptop draadloos aangesloten.
2 computers bedraad
2 Draadloos

Nu wil ik via mijn laptop beneden films streamen vanaf mijn pc. Dat stottert en happert maar raak.
Dit heb ik ook via de draadloze pc boven op zolder, waar een tv is op aangesloten. als ik dan wil streamen via mijn pc hapert het vreselijk.

Via mijn pc heb ik gewoon mappen gedeeld en deze toegevoegd op deze computers.
Alle computers en laptop zijn hiervoor snel genoeg.
Ook het kopieeren van bestanden over het netwerk gaat vreselijk traag. via vista wat ik zag ging het maar per 5mb p/sec.

Ik heb overal eens os/drivers opnieuw geïnstalleerd en de virusscanners uitgedaan. En alsnog dit probleem.
ligt het nu aan de routers? die hebben geen poorten verder open.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Snap je vraag wel.. maar je netwerklayout niet...

Draadloze pc hier draadloze pc daar... :?

Heb je er wel eens aan gedacht dat je verbindingssnelheid gewoon niet goed kan zijn op je draadloze pc's?
Ik weet niet wat je wil streamen (mp3?, avi?, mpeg?, DVD?) maar das ook wel even handig om te vermelden..
Dan daarbij kan het ook nog es de bron pc zijn die errug traag is... of misschien wel de pc waar je het op afspeelt.

Al met al veeeeeeeeeeeeel te weinig info om hier een goed antwoord op te kunnen geven.

Teken eens eerst je netwerk uit, geef eens aan wat je draadloze verbindingssnelheid is, hoe hoog is je ping naar je router vanaf die betreffende draadloze pc('s)... etc etc...

offtopic:
Niet om TS maar het niveau/kennis van de users @ GoT is in de laatste jaren wel erg achteruit gegaan hoor. Ook de meest essentiele info ontbreekt vaak!

[ Voor 11% gewijzigd door RammY op 24-04-2009 21:09 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Zaratrass
De layout is niet zo moeilijk.

ik heb de draadloze router van tele 2 in het trappengat hangen die het draadloos netwerk verspreid.
Dan gaat er een kabel naar de 1e verdieping naar de 2e router de Canyon dus. op de eerste verdieping staan 2 computers (bedraad)

Op de zolder staat een computer met wireless die verbonden is met de tele2 router.
begane grond staat een laptop ook verbonden met het wireless.

Als ik wil stream meestal avi of dvd. gaat hij haperen. Maakt niet uit of het bedraad of draadloos is.

Wat ik al aangaf is dat mijn pc snel genoeg is.

link naar mijn specs: http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs/?SysID=17022

Dit moet toch snel genoeg zijn om te verzenden.
Op de zolder heb ik een p4 met een 512 ati kaartje. Type weet ik niet zo gauw. Maar idd geval snel genoeg.
De laptop is een: Samsung Notebook R505-FS04NL 15.4", RM72, 320GB

Die moet dit ook makkelijk aankunnen.

Hoe kan je je ping snelheid zien ?

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Scan je buurt eens op draadloze netwerken, als iemand anders op hetzelfde kanaal zit als jouw resulteert dit meestal in een trage/verbrekende verbinding.
voor XP netstumbler, voor Vista Vistumbler

Maar goed als ik draadloos een .avi stream vind ik het ook niet geweldig, ik sluit meestal gewoon een netwerkkabel aan laptop.

• RammY

RammY

Dát!

maar nu weten we nog steeds niet hoe snel je draadloos netwerk is...

doe het volgende eens:

START >> Uitvoeren
CMD <enter>
PING 192.168.1.1 (tenminste als je die van je modem niet hebt veranderd) <enter>

En post de output hier even.
Ik vermoed dat het gewoon een snelheidsprobleempje is van je draadloze netwerk.
Probeer anders eens je laptop met kabel aan te sluiten op je 2e router en test het dan nog es...

• Zaratrass
TCP_IP schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:37:
Scan je buurt eens op draadloze netwerken, als iemand anders op hetzelfde kanaal zit als jouw resulteert dit meestal in een trage/verbrekende verbinding.
voor XP netstumbler, voor Vista Vistumbler

Maar goed als ik draadloos een .avi stream vind ik het ook niet geweldig, ik sluit meestal gewoon een netwerkkabel aan laptop.
Netwerkstumbler ondesteudn mijn draadloos niet. maar ik heb het kanaal 3x veranderd. iedere keer weer het zelfde probleem
RammY schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:45:
maar nu weten we nog steeds niet hoe snel je draadloos netwerk is...

doe het volgende eens:

START >> Uitvoeren
CMD <enter>
PING 192.168.1.1 (tenminste als je die van je modem niet hebt veranderd) <enter>

En post de output hier even.
Ik vermoed dat het gewoon een snelheidsprobleempje is van je draadloze netwerk.
Probeer anders eens je laptop met kabel aan te sluiten op je 2e router en test het dan nog es...
1 tot 3 ms TTL = 64

via Taakbeheer laptop en pc even netwerk bekeken wordt niet meer dan beide 10% gebruikt.
CPu etc... ook niet meer dan 20% bij laptop en pc.

misschien routers vervangen ?

[ Voor 39% gewijzigd door Zaratrass op 26-04-2009 23:34 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
De Davolink (Tele2 router) heeft geen sterk signaal.
Als het signaal niet optimaal is om de laptop(s) te bereiken, gaat de snelheid flink omlaag.
Daarbij komt nog dat WLAN uni-directionaal is.
Je kan alleen ontvangen of zenden op het netwerk. Niet beide tegelijk.

Test maar eens uit via een netwerkkabel. Dan gaat de stream wel goed.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is de snelheid an sich wel voldoende, maar valt het signaal af en toe weg. Je zou dan kunnen proberen om de bufffer te vergroten, of gewoon eerst de film geheel downloaden.

Overigens, meten is weten. Je zou gewoon even de echte netwerksnelheid kunnen testen met een tool als NetCPS. Je kan vervolgens vast zelf uitzoeken of dat voldoende is voor de betreffende dvd of avi.

[ Voor 35% gewijzigd door Noork op 27-04-2009 01:29 ]

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Het bedraad netwerk, is dat een 10/100 verbinding of heb je een Gb netwerkje liggen?

Hier thuis stream ik HD films over mijn Gb netwerkje zonder problemen.

Waarom heb je 2 routers nodig?

• Noork
  • Niet online
christoforius schreef op maandag 27 april 2009 @ 01:31:
Het bedraad netwerk, is dat een 10/100 verbinding of heb je een Gb netwerkje liggen?

Hier thuis stream ik HD films over mijn Gb netwerkje zonder problemen.

Waarom heb je 2 routers nodig?
Mmh ja, ik kan ook 200 rijden met een Ferrari. De DHCP van de 2e router staat gewoon uit, dus het is niets meer dan een switch.

• Zaratrass
Noork schreef op maandag 27 april 2009 @ 01:29:
Misschien is de snelheid an sich wel voldoende, maar valt het signaal af en toe weg. Je zou dan kunnen proberen om de bufffer te vergroten, of gewoon eerst de film geheel downloaden.

Overigens, meten is weten. Je zou gewoon even de echte netwerksnelheid kunnen testen met een tool als NetCPS. Je kan vervolgens vast zelf uitzoeken of dat voldoende is voor de betreffende dvd of avi.
nou heb het getest... en rete traag!

http://img18.imageshack.us/my.php?image=cps.jpg

• Noork
  • Niet online
Lijkt me duidelijk. Je moet wat doen aan de netwerksnelheid. B.v. afstand tussen router verkleinen, overstappen naar een N-router (ik ga er van uit dat je nu beschikt over een 54mbit netwerk), bedraad gebruiken etc.

Succes.

• Zaratrass
afstand van de router is niet zo enorm. die staat midden in het huis. in het trappen gat zodat het bereik optimaal is.
Maar moet ik dan beide routers veranderen naar een N-router? of alleen die tele2 router/modem omdat die het draadloos verstuurd. Die andere router werkt toch als switch die toch 10/100 mb verstuurd.

en waarom een n/router?

edit:

ik heb nu het ook even via bedraad netwerk gedaan.. is ook zo traag!

http://img7.imageshack.us/my.php?image=naamloosljy.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Zaratrass op 27-04-2009 12:11 ]

• RammY

RammY

Dát!

Dan moet het probleem dus ergens tussen je Davolink zitten en je normale switch, of je switch (router whatever) is niet lekker.

Haal bij beide de stroom eens even van het apparaat, er weer op... en test het dan nog es.
Ik heb het vermoeden dat de Davolink het probleem is.

Heb je een DV201-AM of een DV2020 (te zien aan de voorkant, DV201-AM heeft een "glazen" voorkantje, de DV2020 hard plastic).

Ik gok een 201, die hadden daar vroeger wel meer last van dat de snelheden gewoon erg ver inkakten.
Dan even T2 KS bellen en zeggen dat er rook uit je modem kwam :P, (haal hm even van de stroom :P dat helpt ;)).

Verwijderd

ik heb dit draadje even gevolgd.
Draadloos moet prima te doen zijn. Ik stream zelf 720p content via wireless.

doe eerst eens een crosscable tussen je laptop en pc.
configureer deze even met static ip en probeer nog eens.
als dit goed werkt, doe dan beide bedraad aansluiten op je tele2 modem.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 17:30

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:36:
ik heb dit draadje even gevolgd.
Draadloos moet prima te doen zijn. Ik stream zelf 720p content via wireless.

doe eerst eens een crosscable tussen je laptop en pc.
configureer deze even met static ip en probeer nog eens.
als dit goed werkt, doe dan beide bedraad aansluiten op je tele2 modem.
Als je al draadloos gaat streamen, voor HD zeker naar 802.11N kijken, DVD moet met G wel lukken (mits je niet al te veel kanaaldelers hebt)
Zowieso is bedraad altijd beter, ik stream hier altijd over 100 Mbps netwerk 1080P films

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

de meeste hd films die beschikbaar zijn (op usenet bijv) zijn maar 1080p24
Weinig 1080p60 gezien hoor.
Moet ook met een g netwerk prima te doen zijn mits het signaal goed is natuurlijk.
Ik heb er iig nog geen problemen mee gehad.
ohja, gebruik tegenwoordig mijn desktop met 300mbit om te streamen naar de xbox360.
Maar voorheen gebruikte ik altijd een laptop met 54mbit.

• Zaratrass
Ik zal morgen avond alles even uitproberen.. Druk met werk etc...
Ik heb hier ook nog een gewone switch liggen. Die sluit ik even aan en haal ik die Canyon er even tussen uit.

ga ik dat even testen.. en jullie verdere tips.
RammY schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:23:
Dan moet het probleem dus ergens tussen je Davolink zitten en je normale switch, of je switch (router whatever) is niet lekker.

Haal bij beide de stroom eens even van het apparaat, er weer op... en test het dan nog es.
Ik heb het vermoeden dat de Davolink het probleem is.

Heb je een DV201-AM of een DV2020 (te zien aan de voorkant, DV201-AM heeft een "glazen" voorkantje, de DV2020 hard plastic).

Ik gok een 201, die hadden daar vroeger wel meer last van dat de snelheden gewoon erg ver inkakten.
Dan even T2 KS bellen en zeggen dat er rook uit je modem kwam :P, (haal hm even van de stroom :P dat helpt ;)).
krijg ik dan gewoon een nieuwe router als ik dat zou doen ? :P

edit: idd de DV-201-AMR

[ Voor 3% gewijzigd door Zaratrass op 27-04-2009 21:45 ]

• Zaratrass
Nou na wat testen heb ik de volgende resultaten.

de Canyon router vervangen door een normale switch. veranderd niets
Vervolgens tele2 router eraf gekoppeld. en het netwerk gaat met 11 mb p/sec

Vervolgens switch afgekoppeld en de Canyon aangesloten zonder de tele router. en ook 11mb p/sec

Vervolgens netwerk kabel gepakt en laptop en pc aangesloten op tele 2 router ook 11 mb p/sec HEEEEL vreemd! Dus er moet iets zitten tussen 1e en 2e router.

Nou vervolgens verder testen. Draadloos op laptop weer aangezet met mijn pc die nog rechtstreeks op de tele router zit. Gaat ook sneller 1,5 mb p/sec met draadloos. Nog niet snel, maar kan nu tenminste films normaal streamen!

Vervolgens sluit ik de Canyon router weer aan de tele2 router, en nog een andere pc van me vader op de Canyon router. En ik ga testen met mijn pc en de pc van me vader. ook 11mb p/sec

Vervolgens sluit ik mijn pc ook weer aan op de Canyon. De originele configuratie. 2 routers 1 zonder dhcp en print server.
En het netwerk gaat nu wel met 11 mb p/sec en 1,5 mb p/sec draadloos!

Het enige wat ik uiteindelijk heb gedaan is van de Canyon de dhcp even ingeschakeld en uitgeschakeld. Uiteindelijk is geen enkele router van het stroom afgeweest!

Vind het heel vreemd! dat het nu met de zelfde configuratie alles nu opeens sneller is.

weet iemand waar dit vandaan kan komen ?

• cornfed99111
Je gebruikt toch niet LAN 1 of 2 op de Davolink voor de Canyon?

• Zaratrass
nee ik gebruik lan 4.
Zijn 1 en2 niet goed dan ?

[ Voor 42% gewijzigd door Zaratrass op 29-04-2009 14:35 ]

• cornfed99111
Die zijn alleen voor de tv decoder.

• RammY

RammY

Dát!

misschien een ARP tabel over de zeik?
Wel vreemd... maareuh... als het werkt zijn wel blij ;)

• Zaratrass
Nou gister avond dus nog even film kijken op de zolder via draadloos. Niet constant stotter. maar hij blijft toch wel om de 5 min hangen. zucht!

Tele2 bellen? of tijdlijke een andere router zien te regelen ofzo ?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

cornfed99111 schreef op maandag 27 april 2009 @ 01:22:
De Davolink (Tele2 router) heeft geen sterk signaal.
Als het signaal niet optimaal is om de laptop(s) te bereiken, gaat de snelheid flink omlaag.
Daarbij komt nog dat WLAN uni-directionaal is.
Je kan alleen ontvangen of zenden op het netwerk. Niet beide tegelijk.

Test maar eens uit via een netwerkkabel. Dan gaat de stream wel goed.
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem (ook een davolink 2020) en ben op zoek naar een manier om het signaal te versterken en het bereik te vergroten. Is dit een kwestie van een ander access point aan het modem hangen of komt daar meer bij kijken? En als ik het kanaal instel, moet ik dit dan ook op de ontvangende apparaten (iPhone, OXX radio) doen?

Flickr

• cornfed99111
@ DeFeCt

Een AP is zeker een goede oplossing.
Zolang de AP ook een bridge modus heeft (hebben de meeste) is het niet moeilijk.
Ik zou dan wel het WLAN signaal uitzetten op de Davolink.

Ik heb geen Iphone of OXX radio, dus of je daar het kanaal moet instellen? Bij Windows hoeft dat niet.
Pagina: 1