Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Redactieblogs, is daar geen andere plaats voor?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.142 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschouw mezelf als een heel gemiddelde bezoeker van de frontpage. Van het forum wat minder gemiddeld, maar dat terzijde. Ik kom dan ook op de frontpage, lees wat nieuws, en kijk vooral veel naar de reviews aan de rechterkant. En wat zag ik daar vandaag? "PSN is beter dan Xbox Live". Oh? Tweakers.net kennende zal daar een uitgebreide review over zijn, een achtergrondartikel. Immers, alle artikelen die op die plaats op de frontpage staan, zijn uitgebreide artikelen.

Mijn eerste reactie toen ik het artikel las was dan ook als volgt: -O-

Want wat staat er beschreven in de 375 woorden die het eerdergenoemde artikel telt? Dat er wat leukere communitygames voor het PSN zijn. En dit is niet bepaald de eerste keer dat mij zoiets overkomt. Zo las ik bijvoorbeeld een paar maanden geleden de kop "Is Killzone 2 wel echt zo goed?". Iets soortgelijks gebeurde: ik verwachtte een mooi artikel, waarin een evenwichtig beeld wordt geschept van de merites van de game Killzone 2. Wat bleek? Het was een artikel waarvan de helft ging over dat Edge lage cijfers geeft.

Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar goed: kunnen de redactieblogs niet een andere plaats op de frontpage krijgen? Natuurlijk is er niets mis met wat luchtigere stukjes tussendoor, en opinie moet gewoon kunnen, maar ze vallen nogal uit de toon in vergelijking met de andere, veel uitgebreidere (en imo tien keer betere) artikelen.

offtopic:
Ik besef dat je kunt denken dat ik nu expres spijkers op laag water aan het zoeken ben, maar 't is iets waar ik me serieus aan erger. :)

Verwijderd

Je hoeft ze niet te lezen toch?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, maar op de fp staat het tussen de (p)reviews en .plans, artikelen die volgens hem dus een andere kwaliteitsstandaard hebben. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De redactieblogs zullen geen andere plek krijgen. Als het naampje er boven echt zo'n probleem is, kunnen we die altijd nog aanpassen naar 'reviews, .plans en redactieblogs' :P

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me niet zozeer om de naam die er boven staat. Het gaat me er om dat nu artikelen van een bedenkelijke kwaliteit een net zo prominente plaats op de frontpage krijgen als artikelen van een goede kwaliteit. Dat vind ik erg vreemd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Hoe definieer jij 'kwaliteit' dan?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Euh, als de schaal die meet in welke mate een artikel goed is? :?

Ik hoef hopelijk niet te betogen dat de reviews van hogere kwaliteit zijn dan de redactieblogs? Om 's even wat te vergelijken: het artikel "PSN is beter dan Xbox Live" kent welgeteld een argument, en dan ook nog een bijzonder subjectief argument, waarmee een verregaande conclusie getrokken wordt. Dat je een internetservice ook op andere criteria kunt beoordelen ("hoeveel lag is er?") wordt wel genoemd, maar verder ook niet. Er wordt niet bij stilgestaan, er wordt niets genuanceerd ("ja, het PSN biedt meer communitygames, maar de lag bij Xbox Live is lager").

De review van de Samsung Ultratouch is een ander verhaal. Het beoordeelt een telefoon op relevantie criteria voor een telefoon. De mening wordt voorzien van valide argumenten. Al met al een genuanceerd stuk, dat weliswaar wat aan de lange kant is, maar duidelijk voorzien van een heldere structuur. Ik vind deze kwalitatief _stukken_ beter dan het eerdergenoemde redactieblog.

Maar ik hoop eigenlijk dat dit sowieso al duidelijk is.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

Ik lees die dingen om tot de conclusie te komen dat het lezen zonde van mijn tijd was. Schoudertjes worden opgehaald en we gaan weer verder.

Ik zelf zou hier geen topic voor openen maar ik ben het wel eens met Asmodeus. Die stukjes tekst vallen nogal uit de toon bij het andere spul wat echt goede stukken tekst zijn(!)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:16:
Het gaat me niet zozeer om de naam die er boven staat. Het gaat me er om dat nu artikelen van een bedenkelijke kwaliteit een net zo prominente plaats op de frontpage krijgen als artikelen van een goede kwaliteit. Dat vind ik erg vreemd.
Af en toe een luchtig stukje tussendoor is toch prima :? Kijk als het nou iedere dag was ofzo...

Het enige waar ik je wel in zou kunnen volgen is dat: PSN is beter dan XBox Live tussen aanhalingstekens had moeten staan. Of misschien de 6 buttons een kleurtje geeft (vol. omlijning, streepje): groen voor review, blauw voor preview, en geel voor column ofzo. Dan heb je in 1 opzicht het onderscheid: en dus heb je iets eerder door dat het een column gaat en dat je kunt overwegen het niet aan te klikken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 09:47 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:56:
Euh, als de schaal die meet in welke mate een artikel goed is? :?
Dus je betoogt dat de redactieblogs in hun geheel een andere plek moeten krijgen omdat 1 artikel toevallig minder goed is (deels ook een subjectieve mening natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik het betreffende artikel zelf nog niet gelezen heb)?

Je vergelijkt appels met peren, en het komt op mij neer als een betoog dat peren niet in de fruitmand horen omdat jij ze niet lekker vindt...

Intentionally left blank

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat het verschil is tussen de blogs en de andere artikels (althans dat maak ik er toch van) is dat de blogs een persoonlijke uiting zijn van de redactieleden. Ik neem aan dat de blogs ook niet het standpunt van Tweakers.net vertolken, en als dat zo is dan zijn ze mijns inziens ook niet op hun plaats tussen de reviews en andere 'officiële' artikels.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:44:
Wat het verschil is tussen de blogs en de andere artikels (althans dat maak ik er toch van) is dat de blogs een persoonlijke uiting zijn van de redactieleden. Ik neem aan dat de blogs ook niet het standpunt van Tweakers.net vertolken, en als dat zo is dan zijn ze mijns inziens ook niet op hun plaats tussen de reviews en andere 'officiële' artikels.
Wie heeft ooit gezegd dat in dat vlak enkel objectieve stukken zouden mogen staan?

En laten we eerlijk wezen het zijn geen complete artikelen die op je scherm verschijnen. Het zijn maar een paar woorden. Het is gewoon een verwijzing. Het is niet als of het blogartikel zelf op de FP staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 09:53 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:06

Bob

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 08:39:
[...]

Af en toe een luchtig stukje tussendoor is toch prima :? Kijk als het nou iedere dag was ofzo...

Het enige waar ik je wel in zou kunnen volgen is dat: PSN is beter dan XBox Live tussen aanhalingstekens had moeten staan.
Inderdaad. Zo gebeurt het op de Vlaamse nieuwssite die ik volg ook, een titel van een normaal artikel is duidelijk te onderscheiden van een persoonlijke quote van een redactiemedewerker. Op die manier is het geen enkel probleem dat objectieve en subjectieve content gemixt wordt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:48:
[...]

Wie heeft ooit gezegd dat in dat vlak enkel objectieve stukken zouden mogen staan?
Nou, nu trekken we het iets uit verband.

Ik vind ook dat ze een 'rare plek' hebben omdat je het gevoel als je op zo'n artikel uit komt dat het een officieel t.net artikel is. Als je dan het artikel zelf leest dan is de eerste reaktie; jezus, als dit het niveau is ga ik ergens anders naar toe.

Ik snap de topicstarter dus wel. Het is puur de eerste 'impressie'; je denkt vaak dat het een officieel t.net artikel is, dat wil de ts zeggen denk ik.

Dus heeft niets te maken met objectiviteit etc.

Verwijderd

RedHat schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:53:
[...]

Nou, nu trekken we het iets uit verband.

Ik vind ook dat ze een 'rare plek' hebben omdat je het gevoel als je op zo'n artikel uit komt dat het een officieel t.net artikel is. Als je dan het artikel zelf leest dan is de eerste reaktie; jezus, als dit het niveau is ga ik ergens anders naar toe.

Ik snap de topicstarter dus wel. Het is puur de eerste 'impressie'; je denkt vaak dat het een officieel t.net artikel is, dat wil de ts zeggen denk ik.

Dus heeft niets te maken met objectiviteit etc.
Ik kijk meestal als eerste naar de auteur van een artikel: dan zie ik Meyroos staan, nou dan weet je al gelijk dat je het als gebakkenlucht moet zien. Dat is ook niet erg, het is een column. En er zijn mensen die niet van columns houden (ik ook niet, want zoals op Fok e.d. komt het meestal neer op anderen finaal de grond in branden; ha ha wat stoer...not) ik ook niet, maar voor games e.d. vind ik het juist wel leuk. Tenzij je een enorme fanboy bent natuurlijk, dan kan het ook pijn doen vermoed ik.

en ik vind dergelijke stukjes tussendoor wel verfrissend met mate.

Maar goed, jij hebt ook een eigen mening.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 09:58 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:55:
[...]

Ik kijk meestal als eerste naar de auteur van een artikel: dan zie ik Meyroos staan, nou dan weet je al gelijk dat je het als gebakkenlucht moet zien. Dat is ook niet erg, het is een column.
Als nieuwe gebruiker zie je dat niet. Als nieuwe gebruiker neem je aan dat bovengenoemd artikel het niveau is van Tweakers.net; ik zou direct afhaken als je stelling is dat PSN beter is als XBox Live alleen afgaand op het online aanbod. PSN en XBox Live is wel iets groter dan dat.

Als nieuwe gebruiker heb je gewoon niet snel of goed in de gaten wat het artikel nou precies is. Erg jammer. Er staat boven wel dat het een column is maar niet opvallend genoeg. Erg jammer dus.

Ik wil dus alleen zeggen uit gebruikers-oogpunt; ik gebruik tevens de frontpage alleen voor nieuws: Ik dacht dat die reviews altijd van t.net zelf kwamen. Nu ik er beter naar gekeken heb zie ik dat het redactieblogs zijn. En het niveau van dat review is wat laag, waardoor mensen snel kunnen denken dat het t.net's standpunt is oid.

Ik vind 'meningen' en subjectiviteit (zeg ik dat goed :P ) altijd erg leuk om te lezen. Vooral omdat het een mening is en die is uniek; anders dan bij feiten. Heerlijk leesvoer dus. Maar ik heb nooit geweten dat het om redactieblogs ging iig :)

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 25-04-2009 10:01 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:48:
[...]

En laten we eerlijk wezen het zijn geen complete artikelen die op je scherm verschijnen. Het zijn maar een paar woorden. Het is gewoon een verwijzing. Het is niet als of het blogartikel zelf op de FP staat.
Je leest wat je wil lezen ;). Ik heb het nergens over objectieve stukken. Een stuk van de Tweakers.net-redactie kan ook subjectief zijn, maar dat maakt het nog geen blogpost. Er is eindredactie (althans dat neem ik toch aan?).

Waar ik het over heb is over het standpunt dat vertolkt wordt. Als de meningen die op die blogs gespuid worden die van Tweakers.net zijn, dan heeft het daar wel zijn plaats. Indien niet, dan vind ik dat ze ook duidelijker gescheiden moeten worden. Standpunt en subjectiviteit/objectiviteit zijn twee verschillende dingen.

Als ik weken aan een stuk belabberde artikels lees op Tweakers.net dan trek ik wel mijn conclusies. Als die 'extra's' geen officieel materiaal zijn maar persoonlijke meningen van medewerkers, dan is dat een heel ander paar mouwen imho. Tweakers.net heeft op dat punt toch een reputatie te verdedigen, en het zou spijtig zijn om die verloren zien te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 25-04-2009 10:46 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Dit is toch wel het slechtste artikel dat ik het afgelopen jaar op Tweaker heb gezien.
redactieblog: PSN is beter dan Xbox Live

Ik kwam hier om er even een trheadje over te openen maar dat is duidelijk niet meer nodig.

Een column met opinie is prima en iedereen hoeft het daar niet mee eens te zijn maar je hebt opinie stukken en rommel en dit valt onder de catergorie rommel.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik stoor me er niet zo aan maar wellicht is het een idee om de "tags" zoals .plan / redactieblog / hands-on / review enz. vóór de titel van een artikel een methode om dit sneller duidelijk te maken voor de lezers. Dit zou je dan voor alle artikelen die op de FP verschijnen kunnen gebruiken in plaats van zoals nu alleen met de "tags" previews en reviews bij games gebeurt. Lezers die niet de redactieblogs of andere bepaalde features niet willen lezen kunnen die dan vooraf ontwijken. :)

Voorbeelden:
Redactieblog: PSN is beter dan Xbox Live
Review: Ubuntu 9.04 bij de horens gegrepen
.Plan: Development roundup februari - april 2009

[ Voor 57% gewijzigd door Regeneration op 25-04-2009 11:56 . Reden: Reactie verduidelijkt ]

Verwijderd

Ik vind de blogs op de frontpage ook storend verschillend van de rest. Het past er gewoon niet tussen. Je hebt interessante uitgebreide reviews over van alles en nogwat bestaande uit meerdere pagina's, kopjes en foto's en eens in de zoveel tijd komt er een klein kort fotoloos oninteressant stukje naast zitten (met ook erg storend, wel een pakkende kop)
Dit is niet alleen dat ps3 artikel maar komt een keer in de zoveel tijd voor. Je zal misschien iemands ego moeten kwetsen, maar ik vind die rommel totaal niet passen tussen de kwaliteit die we gewend zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:30:
[...]

Dus je betoogt dat de redactieblogs in hun geheel een andere plek moeten krijgen omdat 1 artikel toevallig minder goed is (deels ook een subjectieve mening natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik het betreffende artikel zelf nog niet gelezen heb)?

Je vergelijkt appels met peren, en het komt op mij neer als een betoog dat peren niet in de fruitmand horen omdat jij ze niet lekker vindt...
Het is niet één artikel, het zijn meerdere die niet dezelfde kwaliteitseis halen als de normale reviews/previews. Da's allemaal best prima, wat mij betreft mag er best wat luchtige content op Tweakers.net zijn, maar ik vind het nog steeds erg vreemd dat artikelen van een dergelijke kwaliteit zo'n prominente plaats op de frontpage krijgen.

Om even op de analogie door te gaan: wat mij betreft mogen peren er sowieso in, maar je legt niet het half verrotte fruit bovenaan de fruitmand.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:52:
[...]

Om even op de analogie door te gaan: wat mij betreft mogen peren er sowieso in, maar je legt niet het half verrotte fruit bovenaan de fruitmand.
Maar dat blijft dus een subjectieve mening* over een (of een aantal) artikelen en is geen argument om dan maar meteen te stellen dat redactieblogs op die plek op de frontpage niet thuis horen.
Het betreffende blok op de frontpage zijn aankondigingen van eigen content, en daar vallen redactieblogs net zo goed onder als .plans.

* de discussie over de 'kwaliteit' van bepaalde redactieblogs is een hele andere imo

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit van artikelen is gewoon objectief vast te stellen hoor. De criteria voor verschillende artikelen kunnen wel anders zijn, maar je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat een betoog dat meer argumenten aandraagt voor zijn stelling een kwalitatief beter artikel is.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 14:45 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik dan weer niet snap is wat iemand als Jan überhaupt in de tweakers redactie moet. De beste man heeft compleet geen enkele relatie met tweakers zelf, en de troep die ie produceert zijn een verlaging van het niveau van tweakers in z'n geheel. Z'n blogs staan vol feitelijk onjuiste informatie, en z'n argumentatie laat veelal te wensen over. Als ik een slechte gamecolumn wil lezen koop ik wel een PU ofzo, ik snap werkelijk niet wat het op tweakers moet.

Sowieso vind ik het frappant dat Jan blijkbaar de enige is die daadwerkelijk redactieblogs plaatst. Van de rest horen we amper wat.

Verder, zie sig.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2009 16:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Regeneration schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:48:
Ik stoor me er niet zo aan maar wellicht is het een idee om de "tags" zoals .plan / redactieblog / hands-on / review enz. vóór de titel van een artikel een methode om dit sneller duidelijk te maken voor de lezers. Dit zou je dan voor alle artikelen die op de FP verschijnen kunnen gebruiken in plaats van zoals nu alleen met de "tags" previews en reviews bij games gebeurt. Lezers die niet de redactieblogs of andere bepaalde features niet willen lezen kunnen die dan vooraf ontwijken. :)

Voorbeelden:
Redactieblog: PSN is beter dan Xbox Live
Review: Ubuntu 9.04 bij de horens gegrepen
.Plan: Development roundup februari - april 2009
Kun je dan niet beter icoontjes gebruiken? Dan ben je ook niet meteen een boel ruimte kwijt aan de tag.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:52:
[...]

Kun je dan niet beter icoontjes gebruiken? Dan ben je ook niet meteen een boel ruimte kwijt aan de tag.
Ik zou dan gewoon kiezen voor een kleurtje als icoon of onderstreeping overeenkomstig de huidige kleurstelling (core = rood; games = groen; electronics = oranje etc). Dan zie je gelijk uit de 6 features over welk gebied het gaat (een gamereview; een electronics review etc).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:55:
[...]

Ik zou dan gewoon kiezen voor een kleurtje als icoon of onderstreeping overeenkomstig de huidige kleurstelling (core = rood; games = groen; electronics = oranje etc). Dan zie je gelijk uit de 6 features over welk gebied het gaat (een gamereview; een electronics review etc).
En hoe filtert dat de redactieblogs eruit?

Overigens ben ik het ten dele met .oisyn eens. Ik zou de columns van Jan niet missen, maar goed, als Tweakers.net hem graag wil betalen voor dit soort rommel, dan doen ze dat maar. Het probleem vind ik wel dat de redactieblogs zo prominent tussen goede artikelen staan, en dat maakt het links laten liggen van dergelijke artikelen lastig.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 16:59 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:52:
[...]

Iets herkenbaars in ieder geval. Dus wat jij zegt kan imho ook prima. Als de ruimte een beperking worden zou jouw voorstel beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 25-04-2009 17:25 ]

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:06:
Dit is toch wel het slechtste artikel dat ik het afgelopen jaar op Tweaker heb gezien.
redactieblog: PSN is beter dan Xbox Live
Sorry maar ik vrees dat dhr. Meijroos veel ergere zooi heeft geproduceerd, zoals die column over OnLive waarin hij grappig genoeg een zeer kundig opinieartikel van een andere site opzij schuift met de woorden dat het "te makkelijk" is om met een goed onderbouwde lijst feiten te claimen dat iets te moeilijk is om op korte termijn te realiseren :) Eigenlijk is het wel goeie humor, ware het niet dat het volgens mij serieus bedoelde columns zijn.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Euhm, ik heb eigenlijk te weinig geslapen om een fatsoenlijk verhaal te doen over hoe vreselijk ik het slap geblaat van Meijroos vind, maar waarom staan die blog's van Meijroos niet gewoon bij de "blogs" waar ze horen. Degenen die het interessant vinden zien die toch wel boven de rest uitsteken (op een negatieve manier (mijn mening)), aangezien iedereen die kopjes van Meijroos kan onderscheiden van de rest. Het niveau 'roddelblad' is het niet ontstegen; aggresieve, vage kopjes enkel maar om lezers te trekken.
Beetje jammer. Ik begrijp ook niet echt dat de hoge redactie mannen het prima vinden om zulk materiaal, wat vreselijk in contrast staat met de rest van het (objectieve) tweakers, de frontpage mee te bekladderen, maarja blijkbaar denkt niet iedereen daar hetzelfde over als mij.

Pentaxiaan

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
.oisyn schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:46:
Wat ik dan weer niet snap is wat iemand als Jan überhaupt in de tweakers redactie moet. De beste man heeft compleet geen enkele relatie met tweakers zelf, en de troep die ie produceert zijn een verlaging van het niveau van tweakers in z'n geheel. [...] Sowieso vind ik het frappant dat Jan blijkbaar de enige is die daadwerkelijk redactieblogs plaatst. Van de rest horen we amper wat.
Ik hou heel erg van games en gaming, maar ik lees op T.net eigenlijk liever een column van de andere leden van de redactie over de wat technischer dingen. Kunnen of mogen de andere mensen geen redactieblogs/-columns schrijven misschien? Een column of de continu doorgaande strijd tussen Ati en Nvidia, Intel en AMD of misschien dat er iemand zijn mening kwijt wil over het fenomeen fanboys, etcetera. Bij de Tweakblogs zitten een aantal mensen die hele leuke stukken weten te schrijven :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat niemand bezwaar heeft tegen goede opinieartikels (en dan zeg ik wel goede). Maar die moet de redactie er dan uitpikken en dan is het geen blog meer, wel een opinieartikel ;). Indien de stukken in kwestie een meerwaarde zijn is dat zeker meegenomen dat ze deel uitmaken van Tweakers.net - een win-win voor beide partijen: het artikel van de auteur in kwestie krijgt exposure, en Tweakers.net kan daarop meeliften en zijn goede naam aan verbinden (en verder verspreiden ;)).

* Borromini stemt voor een duidelijke afscheiding van de blogs van de reguliere content van de site

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 13:54
Van mijn part mag die Jan ook zijn stukjes lekker op zijn eigen wordpress/blogspot/etc gaan pleuren. Want het artikel slaat gewoon nergens op. Als er om de titel bv quotes hadden gestaan dan had het meer gezien kunnen worden als een uitspraak. Nu staat het er alsof het een feit is. En to be honest kan ik me echt niet vinden in de "conclusie" van het stuk.. Geen originele content? GeoWars, Braid. Maybe is het aantal content bijna even groot, scheelt dat MS de slechte content van XBLM verwijderd. Tevens had de titel maybe beter kunnen zijn PSS beter dan XBLM. Dan klopt de titel iig met de wat er geprobeerd wordt in de content fout uit te leggen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Wat ik dan weer niet snap is wat iemand als Jan überhaupt in de tweakers redactie moet. De beste man heeft compleet geen enkele relatie met tweakers zelf, en de troep die ie produceert zijn een verlaging van het niveau van tweakers in z'n geheel. Z'n blogs staan vol feitelijk onjuiste informatie, en z'n argumentatie laat veelal te wensen over. Als ik een slechte gamecolumn wil lezen koop ik wel een PU ofzo, ik snap werkelijk niet wat het op tweakers moet.
Precies. Kan hij geen eigen Tweakblog beginnen ofzo?
Sowieso vind ik het frappant dat Jan blijkbaar de enige is die daadwerkelijk redactieblogs plaatst. Van de rest horen we amper wat.
Dat ook, waar zijn de leuke 'dit kwam niet in het nieuws' dingen gebleven bijvoorbeeld. En als deze afgeschaft zijn, want heeft het onderdeel 'Redactieblogs' nog voor nut?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Iedere zichzelf respecterende krant (on- of offline) maakt opinie herkenbaar tov regulier journalistiek werk. Daar is een reden voor: de krant hoeft op die manier niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de inhoud van het stuk. De kwaliteit doet er dan minder toe (tuurlijk, als de redactie niet tevreden is, vragen ze de columnist niet meer terug, maar opinie is vaak afhankelijk van smaak, dus er zal niet bij iedere klacht over een column gezegd worden: opzouten met die schrijver), en het geeft de columnist vrijheid die hij/zij anders niet zou hebben.

Nu heb je een klacht over een slechte column (ik heb hem gelezen, geen idee of hij slecht is, te weinig ervaring met zowel PSN als Xbox Live), maar de klager vraagt niet of t.net die columnist naar huis kan sturen, maar of columns herkenbaar gemaakt kunnen worden, zodat hij meningen kan onderscheiden van journalistiek werk. Tweakers.net is natuurlijk een organisch gegroeide website, wat volgens mij verklaart waarom zaken die bij andere kranten standaard zijn, hier misschien niet zo voor de hand liggend zijn, maar de vraag van de TS is eentje waarbij iedere redacteur van een krant zal denken: duh, natuurlijk! Doen!

Check het even bij Wilbert. Kan me zo voorstellen dat die hier een professionele mening over heeft. :)

En voor de mensen die het niet eens zijn met de inhoud van de column: het is een opiniestuk. Get over it. ;)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 17:57

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sebazzz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:23:
[...]
Dat ook, waar zijn de leuke 'dit kwam niet in het nieuws' dingen gebleven bijvoorbeeld. En als deze afgeschaft zijn, want heeft het onderdeel 'Redactieblogs' nog voor nut?
De laatste redactieblog die niet van Jan kwam was geplaatst op 8 december en dat was een prijsvraag. De laatste niet prijsvraag, en niet van Jan, komt van 12 september. De redactieblogs stellen nu inderdaad niet zo veel meer voor. Dus hiervoor zouden ze op zich een andere indeling kunnen kiezen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:45:
En voor de mensen die het niet eens zijn met de inhoud van de column: het is een opiniestuk. Get over it. ;)
Het is helemaal geen opiniestuk, het is troep. De titels corresponderen vrijwel nooit met de inhoud, en de gepresenteerde meningen zijn niet gebaseerd op enigszins steekhoudende argumenten. Het is helemaal geen kwestie van het gewoon niet eens zijn met wat ie zegt. Ik kan ook wel in een onsamenhangend stukje mijn mening ventileren met een lokkende ongerelateerde titel, maar dat maakt het nog geen goede column, en t.net zou erg dom zijn mij daarvoor te betalen.

Ik ben ook wel voor het extra herkenbaar maken van z'n columns. Met een icoontje van een vuilniszak oid.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2009 23:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:58:
Het is helemaal geen opiniestuk, het is troep. De titels corresponderen vrijwel nooit met de inhoud, en de gepresenteerde meningen zijn niet gebaseerd op enigszins steekhoudende argumenten. Het is helemaal geen kwestie van het gewoon niet eens zijn met wat ie zegt. Ik kan ook wel in een onsamenhangend stukje mijn mening ventileren met een lokkende ongerelateerde titel, maar dat maakt het nog geen goede column, en t.net zou erg dom zijn mij daarvoor te betalen.

Ik ben ook wel voor het extra herkenbaar maken van z'n columns. Met een icoontje van een vuilniszak oid.
Gelukkig staat bovenstaande op het forum, wat per definitie betekent dat je post herkenbaar is als een opiniestuk. ;) Hij noemt een aantal zaken die hem doen denken dat Xbox Live minder entertainment levert dan PSN. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar om het direct maar troep te noemen vind ik nogal pretentieus.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig dat je daarover kunt oordelen, gezien je eerdere statement:
(ik heb hem gelezen, geen idee of hij slecht is, te weinig ervaring met zowel PSN als Xbox Live)
Je zegt dus zelf dat je geen idee hebt of hij slecht gezien je gebrek aan ervaring op dat punt, en vervolgens vind je het pretentieus als iemand beweert dat het wél slecht is?

Verder sla je echt compleet de plank mis. Je neemt nu, for no apparent reason whatsoever, maar aan dat mijn mening is gebaseerd op het feit dat ik het niet eens ben over dat de PSN meer entertainment waarde zou hebben. Waarom in godsnaam? Heb ik iets gezegd dat dat impliceert? Volgens mij niet. Mijn mening is gebaseerd op *alle* redactieblogs die Jan momenteel geproduceerd heeft, en hebben te maken met de onzinnige titels, feitelijk onjuiste informatie en zwakke beargumentering die ie er altijd op nahoudt om z'n mening kracht bij te zetten (zonder succes). Het feit dat ik het niet eens ben met zijn mening is de issue helemaal niet (ik geloof dat ik dat trouwens al zei in mijn vorige reactie, beetje vreemd dat je nu dus weer je eigen punt aan het herhalen bent)

En dat jij het pretentieus vindt moet je zelf weten (en wat nou "direct"? Je doet alsof ik die mening out of the blue heb gevormd aan deze ene specifiek blog). Gelukkig hoef ik me niet voor jou te verantwoorden :). Denk je niet dat het wellicht ook maar een klein beetje mogelijk is dat ik daadwerkelijk heb nagedacht over mijn eigen mening over Jan's blogs, en dat daar dus een hele geschiedenis aan voorafgegaan is?

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2009 23:33 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:58:
[...]

Toen viel ik van mijn stoel _/-\o_ Goed verwoord. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:17:
Denk je niet dat het wellicht ook maar een klein beetje mogelijk is dat ik daadwerkelijk heb nagedacht over mijn eigen mening over Jan's blogs, en dat daar dus een hele geschiedenis aan voorafgegaan is?
Misschien, maar je emo-drama-posting maakt je punt er niet geloofwaardiger op. Ik had nog geen reactie van jou gelezen in dit topic, en je ondertitel ook nog niet gezien tot je vorige reactie, maar ik snap nu wel waarom je zo reageerde op mijn 'get over it': dat is omdat het nogal van toepassing is op je, zo te lezen. En als je dat op mij wilt afreageren: be my guest. Mij heb je er niet mee.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:58:
[...]

Ik had nog geen reactie van jou gelezen in dit topic
Dan moet je gewoon beter lezen :)
maar ik snap nu wel waarom je zo reageerde op mijn 'get over it': dat is omdat het nogal van toepassing is op je, zo te lezen.
Ja, want het zou natuurlijk raar zijn dat een gebruiker in een feedback-topic daadwerkelijk begaan is met de kwaliteit van t.net als een site :z. Nogal makkelijk om iedereen die het ergens niet mee eens is af te doen met een "get over it", een opmerking die volgens mij in eerste instantie nog altijd bedoeld was voor de mensen die het gewoon inhoudelijk niet eens zijn met de mening van Jan, maar nu blijkbaar ineens een wat breder publiek toegedicht krijgt.
En als je dat op mij wilt afreageren
Ik reageer helemaal niets af, ik licht toe dat je imho nogal kortzichtige assumpties gebruikt in je redenaties. Als je dat afreageren vind, prima :). Ik kan nou eenmaal gewoon wat fel uit de hoek komen ("get over it" ;)). Je schijnt te denken dat ik het allemaal nogal wat persoonlijk neem, wat imho nergens voor nodig is. I'm not out to get you, en zeggen dat ik jou er niet mee heb is dan ook tamelijk zinloos (maar goed, dat kon jij ook niet weten).

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2009 00:28 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, dus feitelijk kunnen we stellen dat dit topic niet echt gaat over de vraag of 'redactieblogs' an sich een plek verdienen bij de aankondigingen op de frontpage, maar meer gaat over de kwaliteit van de redactieblogs (en dan met name die van Jan aangezien hij recentelijk de enige is die redactieblogs post), en of die wel redactieblog-waardig zijn?

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik geloof niet dat iedereen het daar helemaal over eens is, maar ik denk dat dat wat je zegt idd het meest overeen komt met de TS. Wat mij en ik gok enkele anderen betreft gaat het meer over het überhaupt niet posten van Jan's blogs (wat ook meteen het probleem van de TS oplost overigens ;)), maar dat is idd niet helemaal wat in eerste instantie ter discussie werd gesteld. Ik vond deze topic een goede aanleiding om daar eens op in te gaan, maar als je zegt dat dat beter in een apart topic kan dan kan ik het daar niet heel erg mee oneens zijn :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het maken van een aankondiging van een review, .plan of redactieblog is vziw optioneel, dus in die zin zou je ook kunnen debateren of bepaalde redactieblogs wel 'aankondigingswaardig' zijn ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:38:
ok, dus feitelijk kunnen we stellen dat dit topic niet echt gaat over de vraag of 'redactieblogs' an sich een plek verdienen bij de aankondigingen op de frontpage, maar meer gaat over de kwaliteit van de redactieblogs (en dan met name die van Jan aangezien hij recentelijk de enige is die redactieblogs post), en of die wel redactieblog-waardig zijn?
Asmodeus lijkt er niet rouwig om te zijn als Jan's columns zouden verdwijnen. Toch zie ik die mening van hem expliciet vertaald in een feature request waarbij hij makkelijker, en beter onderbouwd, kan kiezen wat hij wel, en wat hij niet leest, zonder daarbij op de stoel van een redacteur te willen gaan zitten. Volgens mij is dat sowieso een goed idee.

Dat je daarnaast ook nog een discussie kan voeren over de column(ist) zelf, lijkt me helder. Maar met deze feature kan Asmodeus al vooruit, en is vervolgens de discussie over de kwaliteit in ieder geval verschoond van mensen die ongewild geconfronteerd werden met 'troep', zoals sommigen het noemen. ;)

Volgens mij gaat de discussie dus eerst om die feature. Als die geimplementeerd is, dan kan er misschien een topic komen met als titel: "Jan Meijroos, is daar uberhaupt plaats voor?"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is een link naar een redactieblog die niet is aangekodigd eigenlijk wel terug te vinden op de index pagina, net zoals bijv. voor .plans het geval is?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2009 01:09 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nou ja, in de eerste plaats zijn de frontpage aankondigingen bedoelt voor features die aankondigingswaardig zijn. Daar mag je dus een zeker kwaliteitsniveau* van verwachten, en dan mag het volgens mij niet veel uitmaken of het een review, .plan of redactieblog/opiniestuk betreft. De url geeft feitelijk al aan waar je mee te maken hebt.

* hoewel 'kwaliteit' natuurlijk deels al op basis van een aantal objectieve criteria is te beoordelen zegt het niets over of het ueberhaupt aansluit bij de interesse van de bezoeker. Als een artikel al niet voldoet aan basis-(objectieve-)kwaliteitsnormen dan is het imo ook gewoon niet aankondigingswaardig.
.oisyn schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:08:
Is een link naar een redactieblog die niet is aangekodigd eigenlijk wel terug te vinden op de index pagina, net zoals bijv. voor .plans het geval is?
De tracker en de mixed RSS feed... maar de standaard tracker heeft zo te zien dat onderdeel niet...

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 26-04-2009 01:23 ]

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:05:
Volgens mij gaat de discussie dus eerst om die feature. Als die geimplementeerd is, dan kan er misschien een topic komen met als titel: "Jan Meijroos, is daar uberhaupt plaats voor?"
We hoeven imho niet echt te wachten tot de feature geïmplementeerd is voor die discussie kan starten. Zolang het dan iig maar wel louter gaat over de kwaliteit van z'n blogs, en niet over het feit dat ze momenteel "in de weg" staan.
crisp schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:12:
De tracker... maar de standaard tracker heeft zo te zien dat onderdeel niet...
Dat vermoeden had ik idd ook. Ik kon zo snel ook geen tracker bedenken waar ie dan tussen zou moeten staan. De 'oplossing' dat Jan's blogs niet meer aangekondigd worden lijkt me overigens ook een beetje out of the question eigenlijk (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik dacht dat je dat ook voorstelde). 't Is niet dat t.net die knakker betaalt om vervolgens z'n blogs een beetje weg te stoppen waarna ze veel minder gelezen worden. Maar ze vallen momenteel idd compleet buiten de toon in relatie tot de andere dingen die tussen de aankondigingen staan. En dat is imho niet omdat een blog/column er sowieso niet tussen zou passen.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2009 01:24 ]

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Kunnen die columns dan niet bijvoorbeeld alleen zichtbaar zijn in het Games-kanaal?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebazzz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:23:
Precies. Kan hij geen eigen Tweakblog beginnen ofzo?
Dat lijkt me inderdaad een betere locatie voor een een pagina lang stuk tekst dat à la blogpost geschreven is.

Verder valt de inhoud van de artikelen meestal net tussen wal en schip en vind ik het dus twijfelachtig of het wel in de reviews & features zo groot aangekondigd moet worden.
Megaflix schreef op zondag 26 april 2009 @ 02:08:
Kunnen die columns dan niet bijvoorbeeld alleen zichtbaar zijn in het Games-kanaal?
Dan schuif je alle restjes wat niet goed genoeg is voor de frontpage naar een apart kanaal, zo heeft het Games-kanaal ook al losse posts met screenshots of een trailer, niets mis mee, maar niet frontpage-waardig, dat vind ik ook van deze redactieblog, zodra ik deze op vrijdag zie staan weet ik dat ik de reviews en features moet mijden.

Als er nou inderdaad meer 'redactieblogs' kwamen, van bijvoorbeeld Femme, René of Tino hoe het er achter de schermen aan toe gaat, hoe vanuit de redactie het nieuws wordt bekeken, hoe de redactie (e.a.) de afgelopen week beleeft heeft met het vele nieuws en eventueel een artikel uitlichten en uitgebreid behandelen, zo kan je ook op meer dagen dan af en toe een vrijdag eens een 'redactioneel meesterwerkje' over iets anders dan puur technieuws (maar wel gerelateerd!) lezen, het blijft een redactieblog en niet een eenmansblog, dan pluis je de tweakblogs maar eens na, dan kom je ook de eerder gesuggereerde juweeltjes tegen.

Er is een dingetje in je tracker waarmee je keurig alle redactieblogs op kunt vragen: http://tweakers.net/archieven/redactieblogs en daar staan er wel meer op dan de 12 (?) die Jan er nu heeft geschreven...

Note aan devvers: http://tweakers.net/plan/crew/235 toont niet de artikelen/redactieblogs etc. die door Jan geschreven zijn

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43

Verder, zie sig.
Ik ben het echt compleet met .Oisyn eens, de waardeloze troep verlaagt ook voor mij het niveau van t.net, ik heb hier zelf ook al een keer een topic over geopend waar Jan verkondigde dat de 360 'zus en zo verkocht na de prijsverlaging' en dat dat heel matig was terwijl er notabene op de t.net site zelf een bericht stond dat de verkoop na de prijsverlaging echt booming was geworden.

Ook deze keer zitten er weer feitelijke fouten in die met even checken voorkomen hadden worden, volgens Jan heeft PSN meer games terwijl XBLA al 50 games meer in de catalogus heeft staan en CG nog eens 150 meer, tsja dan ga je je toch afvragen wat die man aan het doen is, sony verafgoden? En de vorige keer ook al foute feiten over MS?

Nu ben ik zelf nogal pro-ms, maar ik controleer iig mijn feiten.

Ik vind dat je zelfs een een redactieblog, iets wat inherent een mening is geen foute feiten mag vertellen, als een redactie (of Jan daar nu bij hoort of niet) heb je toch op zijn minst de journalistieke plicht om je mening met bronnen te onderbouwen, iets wat Jan nog nooit heeft gedaan.

Ik vind net als de TS dat dit soort redactieblogs het hele goede stuk artikelen en reviews gewoon in waarde vermindert, en dan met name de redactieblogs van Jan (ik heb niet veel anderen redactieblogs gezien trouwens).

Verder heb ik dezelfde sig als .Oisyn.

~ Mijn prog blog!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Jullie feedback is gehoord. Zoals ik al zei blijft de plek van de redactieblogs ongewijzigd. We zullen de tips met betrekking tot het anders weergeven van het FP-blokje voor een redactieblog overwegen. Voor wat betreft de rest is de discussie gevoerd. Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.