BP6 FSB!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ik had het al ergens hier gelezen, maar zie hem niet meer staan. Ik zat te denken, hoezo kan een mobo opeens andere bussnelheden doen dan er officieel zijn?? Met BP6 FSB (proggie dat in windows "op de vlieg" je fsb aanpast en vervolgens nog werkt ook!) kan ik gewoon elke busspeed die ik wil kiezen, op de tienden nauwkeurig. Ik heb mn proc al op de vreemdste speeds laten lopen, ook volgens MBM.
Dus euhm kan dit nou overal, of klopt de meting niet, of ben ik gek???
Fempie dacht ook dat ie het begreep:
Als de clock generator op je moederbord naast 60 en 66MHz geen andere kloksnelheden kan genereren, dan zal zo'n SoftFSB proggie niet helpen.
Op de BP6 dus wel???

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Dat was de reply van Femme op mijn vraag of er zo'n proggie bestond (omdat ik hiervan gehoord had op jawel ... de BP6) ... Mijn chipset (de FX440 de eerste chipset voor de P-II) ondersteunt wel 60, 66, 72 en 83 mhz maar ik kan met jumpers alleen 60 of 66 mhz instellen :( helaas pindakaas dus ... mocht je zo'n proggie vinden ... dan ben ik uiteraard hevig geinteresseerd!!

Groet Daneel

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
De BP6 programmeer je normaal toch ook al via het bios?? is het bios hebben ze gewoon niet alle mogelijke settings geprogrammeerd. :) in principe moet elk bx bord het kunnen omdat ze van intel automatisch moeten kunnen instellen of er een 66mhz fsb cpu danwel een 100mhz fsb cpu in het systeem zit. en unversele onderdelen zijn over het algemeen goedkoper....die kunnen dan ook meer. :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Het gaat om de clockgenerator op je moederbord, niet om de chipset. Dat je een FX-chipset hebt, zegt dus niets over de bussnelheden die je in kunt stellen. Vaak kun je door met je jumpers te spelen toch op snelheden komen die niet in de handleiding staan. Het is slim om eerst naar de specificaties van de klkokgenerator (meestal van ics of winbond) te kijken voordat je hieraan begint, want het is zeker niet zonder risico.
Alle snelheden die je met bp6fsb kunt krijgen, kun je ook gewoon in je bios instellen, dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ach so! Winbond is het in mijn geval dus. Maar ikwist dus niet dat het zo werkte. Waarom doet iedereen dan zo interessant over dat de BP6 zoveel fsb's ondersteunt? Of bedoelt men eigenlijk alleen zijn bios??? Vreemd dat ze dat dan gewoon niet helemaal vrijlaten eigenlijk. Ziet iemand daar het nut van in?
Maar dus wel koel dat BP6 FSB er is want die kan ze allemaal... :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
De meeste fabrikanten zijn er niet zo happig op ivm garantie (alles gaat minder lang mee) en support (je krijgt als fabrikant meer support-vragen). Ze proberen deze dingen dus alleen toegankelijk te maken voor de gevorderde gebruiker.
Het voordeel vaan veel fsb's is dat je makkelijker kunt overklokken. Een 366 zal mischien niet op 100*5,5=550 mhz draaien, maar voelt zich prima op 92*5,5=506 mhz. In dat geval wordt ook nog eens alleen je processor overgeklokt. De rest wordt iets ondergeklokt. Dat komt de levensduur en stabiliteit alleen maar ten goede.
Pagina: 1