Toon posts:

snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort ook de D-Link 655.
Nu wil het zo zijn dat mijn Upload snelheid altijd hoger is als mijn Download snelhied. (wireless, glasaansluiting)
Staat er dan een instelling fout ofzo, kom er niet echt uit.

Alvast bedankt..

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

opzich geen probleem toch ?

wat voor snelheden heb je dan ?

Signature

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meer gegevens graag.

Hoe moeten we nu weten over welke snelheid je het hebt? Internet, bedraad of draadloos intern netwerk, welke instellingen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/459315511.png

Dit is ongeveer mijn snelheid.
Ik zit op glasvezel, en heb een DWA-140 (D-Link) aan mijn laptop gekoppeld.
Afstand tot router is ongeveer 10 meter.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met deze snelheden zou ik me eerlijk gezegd niet zo druk maken over de instellingen. Lijkt me niks aan de hand toch?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Verkapt kijk-mij-glasvezel-internet-hebben-en-de-snelheid-is-zo-hoog-dat-het-niet-eens-uitmaakt-en-dergelijke-topic. Waarom zou je je met zulke snelheden zorgen moeten maken over dat soort kleine zaken?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 20:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De TS betaalt toch voor iets wat hij niet krijgt?

Of koop jij ook eerst een Gallardo om dan te klagen bij minister Eurlings dat er flitspalen in ons land staan?

Maargoed, terug naar de router:
  • Router gereset?
  • Firmware up to date?

• BGB4rn

BGB4rn

alsof er internetservers zijn zie deze verbinding tot de 100% trekken ..

Signature

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik denk dat je pc de snelheid gewoon niet aan kan eerlijk gezegd. Maar ik zou eens gebruik maken van bijvoorbeeld TCP optimizer en kijken of dat iets helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Router gereset en de nieuwste firmware zit erin.
Maar jullie denken dat dit een goede sneldheid is?
Met een kabel er tussen haal ik ongeveer 95.00 Mb/s

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 20:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als 100Mbit zou moeten binnenkrijgen en je haalt 95Mbit dan is dat een prima waarde :)

Vreemd, want dat zou betekenen dat je router (mits je USB-adapter goed werkt) niet meer dan 60Mbit throughput heeft, maar je wel met meer dan 60Mbit kan uploaden.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Welkom op GoT p.zwegers.
Om je beter te kunnen adviseren raad ik je aan om de FAQ: Het algemeen beleid eerst eens te lezen.
Dit helpt je om een goede topicstart te maken.

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:43:
Vreemd, want dat zou betekenen dat je router (mits je USB-adapter goed werkt) niet meer dan 60Mbit throughput heeft, maar je wel met meer dan 60Mbit kan uploaden.
Het lijkt er eerder op dat de wireless verbinding het niet aankan, aangezien hij met een kabeltje ertussen hogere snelheden haalt. Waarom die upload dan hoger is weet ik dan weer niet :p

Verwijderd

Had je dit ook met je vorige router?
Zo nee, misschien dat de snelheid van je glasvezel aansluiting wat fluctueert aan de hand van activiteit van andere gebruikers met glasvezel op dezelfde centrale oid.
Die andere gebruikers zitten allemaal te downloaden, upload activiteit zal lager liggen waardoor jij daar een hogere snelheid haalt.
Maarja je gebruikt wireless en wat ook al gezegd is servers bieden deze snelheden niet aan dus het haalt echt niet zoveel uit ;)

Verwijderd

thijszor schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:10:
Verkapt kijk-mij-glasvezel-internet-hebben-en-de-snelheid-is-zo-hoog-dat-het-niet-eens-uitmaakt-en-dergelijke-topic. Waarom zou je je met zulke snelheden zorgen moeten maken over dat soort kleine zaken?
Waarom zou je niet mogen klagen als je internet verbinding het maar half doet? 8)7
BGB4rn schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:50:
alsof er internetservers zijn zie deze verbinding tot de 100% trekken ..
Er zijn er genoeg hoor.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:52:
Had je dit ook met je vorige router?
Zo nee, misschien dat de snelheid van je glasvezel aansluiting wat fluctueert aan de hand van activiteit van andere gebruikers met glasvezel op dezelfde centrale oid.
Die andere gebruikers zitten allemaal te downloaden, upload activiteit zal lager liggen waardoor jij daar een hogere snelheid haalt.
Maarja je gebruikt wireless en wat ook al gezegd is servers bieden deze snelheden niet aan dus het haalt echt niet zoveel uit ;)
De snelheid van de glasvezel is altijd volledige snelheid tot de verbinding van de provider naar de provider van de provider (simpel gezegd). Het is dus niet zo dat als het druk is dat het langzamer gaat zoals bij bijvoorbeeld kabel internet wel het geval is (al is dat met moderne technieken ook te verwaarlozen).

Het kan natuurlijk zijn dat zijn provider niet genoeg capaciteit heeft ingekocht en daardoor de snelheid niet optimaal is, maar zo te zien heeft hij glasvezel via OnsNet in Eindhoven en die hebben voorlopig in ieder geval genoeg capaciteit. Bij glasvezel haal je dus altijd de 100/100 zo lang de andere kant dat ook kan/wil halen.

Het is onzin om te roepen dat servers deze snelheden niet aanbieden, er zijn enorm veel servers die de verbinding zonder problemen voltrekken (ik heb zelf ook 100mbit internet).

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 20:34 ]

Verwijderd

Ik denk dat het meest voor de hand liggende antwoord toch is: het is wireless.
En wireless is nou eenmaal variabel.

jip en janneke vergelijk:

Ik kan heel goed en duidelijk praten. Jij staat 10 meter van mij vandaan.
Jij kan me prima horen maar je stem is wat te zacht voor mij dus ik moet constant vragen of je dingen wil herhalen.
Mijn pakketjes naar jou (upload) komen allemaal goed over maar jouw pakketjes naar mij (download) komen soms niet over waardoor je ze moet herhalen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je met een draad gewoon wel 95Mbit haalt dan ligt het inderdaad aan de draadloze verbinding. Dat is ook vrij normaal eigenlijk :)

• BGB4rn

BGB4rn

inderdaad hier heb ik ook wel eens vergeleken met kabel en draadloos maar draadloos is in de meeste gevallen toch echt langzamer...

Signature

Pagina: 1