Tja, moet ik hier reageren of in het algemene Denon receiver topic?
Ik heb sinds vrijdag 24-07 de AVR-1910 en moet er toch even een paar opmerkingen over maken.
Ik ging juist voor de 1910 vanwege de extra HDMI aansluiting en voor de nieuwere video-scaling chip.
Ik had gehoopt dat ik een Wii op de composiet ingang aan de voorkant van de versterker kon aansluiten en toch slechts een HDMI kabel van de Denon naar de TV aansluiten. Dit kan inderdaad wel, maar het beeldresultaat is echt bagger. Als ik de Wii rechtstreeks op de TV aansluit is het beeld veel scherper, kleurrijker en contrastrijker dan via de Denon HDMI 'upscaled' naar 1080p !! Nergens kun je in de Denon iets van beeldcorrectie (brighness, contrast) doen om het wat beter te krijgen.
Overigens gaat het upscalen met de HDMI inputs wél goed, DVD speler van 576p naar 1080p en digitale HD kabel ontvanger van 1080i naar 1080p. Hierbij is het beeld gewoon goed.
Verder nog wat dingetjes:
- Speaker setup met Audyssey is zéér langdradig en de resultaten zijn niet geweldig.
- Met de automatische setup zet hij de voorspeakers op ‘small’, terwijl mijn voorspeakers méér bass produceren dan de subwoofer. In de handleiding staat dat je alle speakers beter op ‘small’ kunt zetten als je ook een subwoofer hebt. Blijkbaar doet hij dat standaard zonder eerst te meten wat de voorspeakers kunnen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn sub is er alleen maar om wat LFE toe te voegen.
- Geluid in DD en DTS viel in het begin zwaar tegen. Standaard staan er een aantal ‘hulpjes’ aan, zoals ‘Dynamic EQ’, Dynamic Volume. Als je dit allemaal uitschakelt wordt het al een stuk beter.
- Je kunt niet in één oogopslag zien wat voor geluidsbron je hebt. Ik bedoel dan lampjes voor het aantal kanalen (2.0 5.1 7.1) dat hij als invoer krijgt. Dat had ik kunnen weten, maar nu ik het niet meer heb mis ik dat toch. Je kunt wel het menu ingaan, waarbij het spelende beeld wegvalt, en dan informatie opvragen over de ingevoerde kanalen, maar ik vind dat een beetje omslachtig. Overigens krijg je die info ook niet te zien op die één-regel display waar al eerder over gesproken werd in dit topic.
Kortom, ik ben er nog niet helemaal blij mee en vooral omdat het geluid ook in Stereo wat tegenvalt denk ik al aan inruilen.
Als alternatieven overweeg ik dan Marantz SR-5003 of 6003 of de Pioneer VSX-1018AH.
Kan iemand mij nog adviseren hierin?
Vanavond weer verder rommelen......