Toon posts:

Daar zijn ze dan de nieuwe Denon AVR-1610 1910 en 2310

Pagina: 1
Acties:
  • 3.820 views

Verwijderd

Topicstarter
Alle drie zijn voorzien van Dolby TrueHD en DTS-HD audio decoding, HDMI 1.3a, Deep Colour ondersteuning en Audyssey auto set up. Ze zijn wel voor de britse markt aangepast maar ik mag toch wel aannemen dat ze hier ook uit gaan komen.

Meer info

http://whathifi.com/News/...-receiver-range-from-349/

Dus nog even wachten met het kopen van de 1909 >:)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Damn... Heb ik net een maand of twee de AVR-2809 hier staan en nu komen de XX10-series al. Terwijl de XX09-series pas in november dit jaar waren geïntroduceerd. Dus de verversing is wel heel erg snel. Wellicht omdat Onkyo nu al de X07-serie heeft uitgebracht.

Maar hoger dan de 2310 zijn de series nog niet gekomen, dus maar afwachten wat de opvolger wordt van de AVR-2809. Mits die wel een opvolger krijgt, want de AVR-3808A is ook een angepast model uit 2008...

En als de verschillen niet extreem zijn ben ik nog steeds tevreden met mijn AVR-2809. Deze heeft dan wel geen Dolby Pro Logic IIz, maar ik heb toch "maar" een 5.1 set-up, dus heb er niets aan. En zo geweldig vond ik heel het Pro Logic-deel toch niet. Dan maar liever 2.0 stereo (of 5 kanaals) maar niet van dat neppe 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13
DPL IIz lijkt vooralsnog het enige verschil te zijn in de features...
Verder zullen de aantallen HDMI aansluitingen wel flink zijn opgelopen.

Als dit de verschillen zijn, is het een minder drastische update dan de xx09, maar dat verklaart wel de korte ontwikkeltijd.

Dat de modellen voor de Britse markt zijn getuned, betekent helaas dat de nieuwe Engelse reviews weinig zeggen over de 'Europese' modellen. Ook kun je de receiver niet meer goedkoop uit Engeland halen/laten overkomen, na een luistertest in eigen land.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:03:
Damn... Heb ik net een maand of twee de AVR-2809 hier staan en nu komen de XX10-series al.
He Fear1986 mag ik je vragen wat je afweging is geweest om voor de 2809 te kiezen en niet voor de 2309 of 1909?
Was het enkel het vermogen of nog andere specs.

En wat is je ervaring momenteel met de 2809?

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Het valt me trouwens op dat de Denon xx10 serie nog niet over te koop is.
Ook Kieskeurig rept er nog niets over.

Iemand die zin heeft in een Powerbuy voor het AVR-1910 model??

Maurice

Verwijderd

Bij correct.nl staat de xx10 serie er wel al tussen om te bestellen :) Verschillen zijn niet zo groot heb ik gemerkt zat zelf te kijken naar de 1909 of de 1910. Andere video processor, de 1910 heeft 1x hdmi meer iets meer vermogen maar is ook weer een kilo lichter.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 11:39 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:38:
iets meer vermogen maar is ook weer een kilo lichter.
Dan weet je weer genoeg hè. Ook Denon doet nu helaas grif mee aan de marketing-power-specs.

Nickname does not reflect reality

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Dan weet je weer genoeg hè. Ook Denon doet nu helaas grif mee aan de marketing-power-specs.
Hoeft volgens mij helemaal niet hoor. .het kan ook zijn dat ze lichter matieraal hebben gebruikt voor de behuizing / koelblokken. ook dat maakt weinig uit , als de koelblokken maar groot genoeg zijn (en nee, groter betekend niet altijd zwaarder).

Verwijderd

Ja daar zat bij mij ook de twijfel en nu dus nog steeds tussen de 1909 en 1910. Waarop is het gewicht bespaard? Dan ook nog het verhaal is de videoprocessor van ABT in de 1910 beter dan die van Faroudija in de 1909.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:39:
[...]
He Fear1986 mag ik je vragen wat je afweging is geweest om voor de 2809 te kiezen en niet voor de 2309 of 1909?
Was het enkel het vermogen of nog andere specs.

En wat is je ervaring momenteel met de 2809?
Beetje laat, maar beter dan nooit (al staat dit ook in het Denon topic).
Dit zijn zo grof de verschillen tussen de Denon 2309 en de Denon 2809 en dus ook waarom ik de Denon 2809 heb gekozen:
  • Denon 2309 heeft 100 Watt vermogen en Denon 2809 115 Watt (7ch. opgegeven vermogen).
  • Denon 2309 heeft twee coaxiale ingangen ten opzichte van de drie van de Denon 2809.
  • Denon 2309 heeft een gewone afstandsbediening, de Denon 2809 eentje met een soort van touch-screen.
  • Denon 2309 is "open" van de voorkant, bij de Denon 2809 zitten de meeste knoppen achter een soort van deurtje (dus minder drukke voorkant).
  • Denon 2309 weegt 12,3 kilo ten opzichte van de 12,8 van de Denon 2809.
  • Denon 2809 heeft een betere versie van "Audyssey EQ" (de XT-versie) dan de Denon 2309.
  • Denon 2309 heeft twee zones, de Denon 2809 heeft er drie.
Overigens bevalt de Denon 2809 me prima! Nooit spijt van gehad en eigenlijk nu nog steeds niet nu ik de xx10-modellen zie. Dingen als Pro Logic IIz gebruik ik toch niet en upscaling van HDMI heb ik niet nodig. Instellen is wel even apart met de Denon omdat alles een eigen naam heeft met de ingang. Dus niet "video 1" , "video 2" zoals andere receivers. Maar verder echt topapparaat en zal zeker weer een Denon overwegen de volgende keer. Al zal dat dan wellicht pas een xx15 serie zijn of zo.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:48:
Ja daar zat bij mij ook de twijfel en nu dus nog steeds tussen de 1909 en 1910. Waarop is het gewicht bespaard? Dan ook nog het verhaal is de videoprocessor van ABT in de 1910 beter dan die van Faroudija in de 1909.
Voor het geld van een Denon 1910 kan je ook een Denon 2309 halen...
Dan lijkt me de keuze weer een stukje makkelijker geworden. Aangezien je dan een hogere serie hebt en toch hetzelfde aantal ingangen als de Denon 1910.

Of je moet natuurlijk veel belangstelling hebben in Dolby Pro Logic IIz en upscaling van HDMI bronnen. In die gevallen moet je de Denon x10-serie hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 14-07-2009 17:17 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Om de antwoorden op je vragen af te maken: ja, de ABT is beter dan de Faroudja.
Verder sluit ik me aan bij bovenstaande post. Een AVR-2309 lijkt me een betere keus op audiogebied.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Nog een verschil tussen de 2309 en 2809 is dat de 2800 serie (en hoger) allemaal een dubbele DSP gebruiken, en de 2300 en lager allemaal een enkele.

Ik heb me laten vertellen dat Denon (en andere merken) een dubbele DSP gebruiken om met twee goedkopere DSPs de kwaliteit van een enkele duurdere te bereiken.
Verder hebben de 2800 (en hoger) "AL24 processing Plus" aan boord.

In deze prijsklasse zullen de meeste mensen hun aparatuur wel digitaal aan de versterker aansluiten, en dan spelen deze verschillen wel mee.

Wat mij betreft zit tussen de 23xx en 28xx serie bij Denon net de grens tussen de instap versterkers en de midrange. (en de A1s zijn dan de high-end range)

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:37
Hmmmz overdenkingen, ik zit sterk te twijfelen tussen de 2310 en de 2809. Budget is €1000,- voor korting :D
Beide zijn voor dat geld te verkrijgen momenteel.

Verwijderd

Ik ben al een tijd aan het wachten op de Denon 1910.
Iemand al een idee of ze al te leveren zijn!
Ik zie ze ook nog steeds niet op kieskeurig...

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:54:
Ik ben al een tijd aan het wachten op de Denon 1910.
Iemand al een idee of ze al te leveren zijn!
Ik zie ze ook nog steeds niet op kieskeurig...
bij Stassen Hifi en besthomecinema staan ze online voor 599 euro.

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Powerbuy iemand?

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 14:24
Tja, moet ik hier reageren of in het algemene Denon receiver topic?

Ik heb sinds vrijdag 24-07 de AVR-1910 en moet er toch even een paar opmerkingen over maken.
Ik ging juist voor de 1910 vanwege de extra HDMI aansluiting en voor de nieuwere video-scaling chip.
Ik had gehoopt dat ik een Wii op de composiet ingang aan de voorkant van de versterker kon aansluiten en toch slechts een HDMI kabel van de Denon naar de TV aansluiten. Dit kan inderdaad wel, maar het beeldresultaat is echt bagger. Als ik de Wii rechtstreeks op de TV aansluit is het beeld veel scherper, kleurrijker en contrastrijker dan via de Denon HDMI 'upscaled' naar 1080p !! Nergens kun je in de Denon iets van beeldcorrectie (brighness, contrast) doen om het wat beter te krijgen.
Overigens gaat het upscalen met de HDMI inputs wél goed, DVD speler van 576p naar 1080p en digitale HD kabel ontvanger van 1080i naar 1080p. Hierbij is het beeld gewoon goed.

Verder nog wat dingetjes:
  • Speaker setup met Audyssey is zéér langdradig en de resultaten zijn niet geweldig.
  • Met de automatische setup zet hij de voorspeakers op ‘small’, terwijl mijn voorspeakers méér bass produceren dan de subwoofer. In de handleiding staat dat je alle speakers beter op ‘small’ kunt zetten als je ook een subwoofer hebt. Blijkbaar doet hij dat standaard zonder eerst te meten wat de voorspeakers kunnen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn sub is er alleen maar om wat LFE toe te voegen.
  • Geluid in DD en DTS viel in het begin zwaar tegen. Standaard staan er een aantal ‘hulpjes’ aan, zoals ‘Dynamic EQ’, Dynamic Volume. Als je dit allemaal uitschakelt wordt het al een stuk beter.
  • Je kunt niet in één oogopslag zien wat voor geluidsbron je hebt. Ik bedoel dan lampjes voor het aantal kanalen (2.0 5.1 7.1) dat hij als invoer krijgt. Dat had ik kunnen weten, maar nu ik het niet meer heb mis ik dat toch. Je kunt wel het menu ingaan, waarbij het spelende beeld wegvalt, en dan informatie opvragen over de ingevoerde kanalen, maar ik vind dat een beetje omslachtig. Overigens krijg je die info ook niet te zien op die één-regel display waar al eerder over gesproken werd in dit topic.
Kortom, ik ben er nog niet helemaal blij mee en vooral omdat het geluid ook in Stereo wat tegenvalt denk ik al aan inruilen.
Als alternatieven overweeg ik dan Marantz SR-5003 of 6003 of de Pioneer VSX-1018AH.
Kan iemand mij nog adviseren hierin?
Vanavond weer verder rommelen......

Deze tekst niet lezen !

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

vanisher schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:39:
Hmmmz overdenkingen, ik zit sterk te twijfelen tussen de 2310 en de 2809. Budget is €1000,- voor korting :D
Beide zijn voor dat geld te verkrijgen momenteel.
Denon AVR-2809 bij de Saturn voor €699,- in het zwart.
Niet verder twijfelen...
Mag niet meer op Tweakers, dus doe geen moeite....
mxhans196 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:19:
Tja, moet ik hier reageren of in het algemene Denon receiver topic?

Ik heb sinds vrijdag 24-07 de AVR-1910 en moet er toch even een paar opmerkingen over maken.

[X]
  • Je kunt niet in één oogopslag zien wat voor geluidsbron je hebt. Ik bedoel dan lampjes voor het aantal kanalen (2.0 5.1 7.1) dat hij als invoer krijgt. Dat had ik kunnen weten, maar nu ik het niet meer heb mis ik dat toch. Je kunt wel het menu ingaan, waarbij het spelende beeld wegvalt, en dan informatie opvragen over de ingevoerde kanalen, maar ik vind dat een beetje omslachtig. Overigens krijg je die info ook niet te zien op die één-regel display waar al eerder over gesproken werd in dit topic.
Ik zou in het gewone Denon-topic reageren. Daar wordt ook vol gepraat over de nieuwe series. Dus even een modje vragen dit topic te sluiten...

Maar over dat in één oogopslag zien en dergelijke.
Dat ligt eraan dat de Denon AVR-1910 maar één regel heeft op het display. De hogere modellen hebben een groter en uitgebreider display waar veel meer informatie op staat. Zo heb ik twee complete afbeeldingen waar ik op kan zien welk signaal er in komt en wat er ook weer uit gaat. Als ik stereo in krijg dan staan er links in de display alleen twee "speakers" met FL en FR (Front Left en Front Right), maar als ik als uitgaand dan 5 kanaals stereo doe dan staat er rechts op het display FL, FR, SW, C, RL en RR. Dus wat jij mist.... Dus als je dat zou willen kan je ook een hogere versie pakken van de Denon.

Over je Wii:
Van 480p naar 1080p upscalen zal nooit mooi worden en lekker werken.
Dus dat wordt met elke receiver lastig lijkt me...

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-07-2009 17:07 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FeaR1986 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:06:
Daar wordt ook vol gepraat over de nieuwe series. Dus even een modje vragen dit topic te sluiten...
Afbeeldingslocatie: http://www.gladding.com/tc/cylon.jpg
by your command...

Hier verder: Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 27-07-2009 17:27 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.