Hey,
Voor mijn studie heb ik specifiek SPSS nodig, en heb via de universiteit een linux iso van dit programma gedownload. Ik heb zelf Ubuntu 9.04.
Nu zijn dit de vereisten:
- Kernel 2.4.33.3 of hoger
- glibc 2.3.2 of hoger
- XFree86-4.0 of hoger
- libstdc++5
Nu zeggen de meeste van deze termen mij helemaal niks. XFree86 schijnt een lettertype te zijn? Ik heb bij Synaptic gekeken en de Truetype, Postscript en Opentype varianten geinstalleerd. De kernel zit goed, dat heb ik opgezocht.
Alleen glibc, als ik dat opzoek in Synaptic word ik er niet echt wijzer van, welke moet ik precies hebben? Libstdc heb ik ook opgezocht, en dat schijnt ook geinstalleerd te zijn.
Als ik dan via de instructies SPSS probeer te installeren, lijkt alles goed te gaan. De installshield wizard wordt gestart, alleen deze blijft blanco.
Als ik de installshield dan afsluit, staat er dit in het terminvenster:
java.io.FileNotFoundException: ./run.inf (No such file or directory)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:106)
at com.installshield.boot.streamhandler.FileURLConnection.getInputStream(Unknown Source)
at java.net.URL.openStream(URL.java:1007)
at com.installshield.boot.BootMain.boot(Unknown Source)
at run.main(Unknown Source)
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
Voor mijn studie heb ik specifiek SPSS nodig, en heb via de universiteit een linux iso van dit programma gedownload. Ik heb zelf Ubuntu 9.04.
Nu zijn dit de vereisten:
- Kernel 2.4.33.3 of hoger
- glibc 2.3.2 of hoger
- XFree86-4.0 of hoger
- libstdc++5
Nu zeggen de meeste van deze termen mij helemaal niks. XFree86 schijnt een lettertype te zijn? Ik heb bij Synaptic gekeken en de Truetype, Postscript en Opentype varianten geinstalleerd. De kernel zit goed, dat heb ik opgezocht.
Alleen glibc, als ik dat opzoek in Synaptic word ik er niet echt wijzer van, welke moet ik precies hebben? Libstdc heb ik ook opgezocht, en dat schijnt ook geinstalleerd te zijn.
Als ik dan via de instructies SPSS probeer te installeren, lijkt alles goed te gaan. De installshield wizard wordt gestart, alleen deze blijft blanco.
Als ik de installshield dan afsluit, staat er dit in het terminvenster:
java.io.FileNotFoundException: ./run.inf (No such file or directory)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:106)
at com.installshield.boot.streamhandler.FileURLConnection.getInputStream(Unknown Source)
at java.net.URL.openStream(URL.java:1007)
at com.installshield.boot.BootMain.boot(Unknown Source)
at run.main(Unknown Source)
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door simon stokvis op 24-04-2009 15:56 ]