KDE wachtwoord buffering

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik draai nu kubuntu 9:04. Wat ik alleen wat eng vind is dat mijn wachtwoord onthouden wordt. Als ik in dolphin een schijf mount en ik selecteer hierna een andere dan mount hij deze ook vrolijk.
Leuk zo'n feature maar ik ben daar niet kapot van.
Zover ik zag gebruikt hij onder water daar kdesu voor maar in de man staat wel een vlaggeje "-s" voor maar je kan het nergens in een config file kwijt. Hooguit zou ik de originele executable kunnen hernoemen en daarvan een script maken die hem met die flag aanroept. Maar dit lijkt me niet de fraaiste oplossing.

Weet iemand een andere methode?

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
vziw werkt dat authenticatie automatisch toestaan alleen voor als hetzelfde proces binnen een bepaalde tijd nog een keer (kde)sudo aanroept. Het wachtwoord wordt NIET opgeslagen. sudo draait zelf altijd als root, en geeft of blokkeert root-toegang volgens de regels van /etc/sudoers.

In dat bestand kan je met met een regeltje "Defaults timestamp_timeout=0" aangeven dat je altijd het ww moet geven. Bestand wel aanpassen met visudo, die zorgt ervoor dat het bestand niet currupt raakt, waardoor sudo niet meer werkt...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL