Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06
Als je in mijn geschiedenis qua posts kijkt kan je ongeveer mijn hele verhaal lezen. Ik heb een oogaandoening welke steeds meer invloed heeft op mijn leven en werk.

Eind februari gaf de opdrachtgever van mijn werkgever aan dat ze niet met mij verder wilden aangezien mijn beschikbaarheid onzeker zou zijn vanwege een toekomstige oogoperatie, een hoornvliestransplantatie dus.

Mijn werkgever heeft een andere opdracht voor mij proberen te vinden maar dat is ze niet gelukt omdat ze nu eenmaal niet kunnen achterhouden dat ik in de komende maanden een operatie heb en minimaal enige weken uit de running ben.
Tevens zijn er ook problemen in opkomst voor mijn linkeroog, eigenlijk moet ik een nieuwe lens gaan dragen die beter is voor het oog maar wel inhoudt dat het zicht achteruit gaat. Hierdoor gaat beeldschermwerk moeilijk worden.

Afgelopen dinsdag een gesprek gehad met mijn werkgever en die zeiden, niet geheel verrassend, dat mijn contract, dat tot augustus loopt, niet verlengd zal worden. Dat snapte ik wel en is voor mij ook geen issue.

Wat ze ook voorstelden is het wederzijds ontbinden van het contract voor bepaalde tijd. Er zijn nog een aantal maanden tot augustus en officieel ben ik in dienst en heb ik recht op salaris.
Aangezien het erg moeilijk gaat worden om voor mij een opdracht te vinden stellen ze dat het beter is om dit te doen. Anders moeten ze namelijk overgaan tot het aanbieden van "minder passend" werk, dus klusjes e.d.

Ik heb gezegd dat ik hier nog over moet nadenken en dat ik later met mijn beslissing kom. Ik vraag me namelijk af of het wel verstandig is om te doen. Ik vraag me een aantal dingen af en ik hoop dat mensen hier hun licht daarover kunnen laten schijnen :)

De werkgever stelt een financiele compensatie voor de resterende maanden voor. Mij is door mensen verteld dat dit soort compensaties belastingtechnisch negatief kunnen uitvallen omdat ze in een keer worden uitgekeerd waardoor je in een hogere schaal valt en er uiteindelijk weinig van overblijft. Moet ik dan om meer geld vragen om netto over die maanden toch uit te komen op het oorspronkelijke salaris wat ik per maand genoot?

Hoe waarschijnlijk is het dat mijn werkgever "minder passend" werk gaat vinden?

Als het contract wederzijds opzeg, heb ik dan recht op uitkering?

Als ik een uitkering ontvang, in hoeverre ben ik dan verplicht om naar werk te zoeken met mijn oogoperatie in het vooruitzicht en de algemene toestand van mijn zicht?

Ik hoop dat mensen hier nuttig advies over kunnen geven...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31

beany

Meeheheheheh

Ik denk dat het het handigst is als je contact opneemt met de uitkeringsinstantie(UWV of zo??). Die kunnen je dan precies vertellen wat de gevolgen zijn wat betreft het wederzijds opzeggen van het contract.

Aan de andere kant: Wat is er mis om lekker t/m augustus te blijven zitten? Ook al moet je dan rot klusjes doen, je overbrugt er wel een paar maanden mee. Dat de werkgever niet zoveel aan jou heeft: tja, dat is het risico van de werkgever. Als je geopereerd bent val je gewoon onder ziek zijn, en daar is de werkgever (goed?) voor verzekerd.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
volgens mij vervalt je recht op WW als je zelf onstalg neemt.
Hoe dat zit als je wederzijds ontbindt is toch echt wel iets wat je goed uit moet zoeken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 23:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

TNW schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:19:
Als het contract wederzijds opzeg, heb ik dan recht op uitkering?
Niet op een Ziektewet uitkering en ook niet op een WW-uitkering. Je zou (met een sanctie) terugvallen op een bijstandsuitkering als je zelf geen inkomsten weet te genereren.
Als ik een uitkering ontvang, in hoeverre ben ik dan verplicht om naar werk te zoeken met mijn oogoperatie in het vooruitzicht en de algemene toestand van mijn zicht?
Zolang je kunt werken zul je dat ook moeten zoeken en moeten accepteren. Zonodig rekening houdend met je beperkingen.

In het algemeen is het niet verstandig om met wederzijds goedkeuren een arbeidsovereenkomst te beëindigen tenzij je er zeker van bent dat je elders terecht kunt. Jouw werkgever gaat zich heel makkelijk van je ontdoen op deze manier. Als jij namelijk niet meer het werk kunt uitvoeren wat je deed dan wordt je arbeidsongeschikt. Jouw werkgever moet dan proberen je weer aan het werk te krijgen, zonodig ander werk binnen de organisatie. Lukt dat niet, dan moet ze zelfs proberen je elders aan het werk te krijgen. Blijf je ziek/arbeidsongeschikt terwijl je contract voor bepaalde tijd afloopt, dan blijf je in principe een bepaalde periode recht houden op een Ziektewet uitkering. Als die afloopt moet je gekeurd worden en kun mogelijk een WIA-uitkering ontvangen. Zo niet, dan heb je mogelijk recht op een WW-uitkering of val je alsnog terug naar de bijstand.

Overigens staat e.e.a. keurig in Werk en Inkomen - FAQ :Y)

En bij twijfel is het altijd heel verstandig jezelf eens bij het lokale UWV Werkbedrijf (voormalig CWI) te laten voorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Laat ik beginnen met je sterkte te wensen. Ik ben ook "koning éénoog" en makkelijk is het niet.

Wat ik begrijp is dat je bij een detacheringsbureau zit, en de klant heeft aangegeven dat men liever niet verder met je wil gaan omdat je eventueel geopereerd gaat worden. Je huidige contract met je eigen werkgever loopt tot augustus.

In dit geval zou ik niet akkoord gaan met een tussentijdse opzegging van je arbeidscontract. Dit heeft allerlei maffe consequenties en je hebt al genoeg aan je hoofd denk ik. Laat je contract lekker doorlopen tot augustus. Als je opdrachtgever niet verder met je wil, moet je werkgever dat maar even uitzingen. Hun gemak is dat je niet op vast contract staat.

Dus dan hou je je salaris, je pensioenopbouw, je recht op een uitkering en een eventueel leasehok.

Wat je kan gaan doen in de overbruggende periode moet je maar overleggen met je werkgever.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
SmartDoDo schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:35:
[...]
Niet op een Ziektewet uitkering en ook niet op een WW-uitkering. Je zou (met een sanctie) terugvallen op een bijstandsuitkering als je zelf geen inkomsten weet te genereren.
Is dat echt altijd zo? https://www.werk.nl/porta...slag/wederzijdsgoedvinden zegt:
Na uw ontslag: een WW-uitkering?

Zijn u en uw werkgever het eens over uw ontslag? En hebben u en uw werkgever de beëindigingsovereenkomst ondertekend? Ga dan direct op zoek naar werk. Lukt het niet om op tijd ander werk te vinden? Dan kunt u een WW-uitkering aanvragen bij UWV WERKbedrijf.

Als u WW aanvraagt, bekijkt UWV eerst of u aan de basiseisen voldoet (bijvoorbeeld de wekeneis en of er sprake is van voldoende urenverlies). Daarna beoordeelt UWV of het ontslag niet uw eigen schuld is. Dat noemen we ook wel 'verwijtbaar werkloos'. U bent verwijtbaar werkloos als u zich bijvoorbeeld ernstig hebt misdragen. Meestal zal uw werkgever u dan op staande voet ontslaan. Ook als u zelf het initiatief neemt om uw baan op te zeggen, zonder dat daar een dringende reden voor is, bent u meestal verwijtbaar werkloos.
Er staat dat een uitkering aanvragen na wederzijds opzeggen mogelijk is. Het is ook de werkgever die dit voorstelt. Maar het is wel ter beoordeling van het UWV, dus wel riskant in een zekere zin.

Ik heb het gevoel dat zeker niet zomaar akkoord moet gaan. Ik ga sowieso contact opnemen met UWV en dit allemaal navragen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 23:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

TNW schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:59:
Er staat dat een uitkering aanvragen na wederzijds opzeggen mogelijk is. Het is ook de werkgever die dit voorstelt. Maar het is wel ter beoordeling van het UWV, dus wel riskant in een zekere zin.
Mijn ervaring is dat ze het al snel als verwijtbaar zien. Immers doe je eerder een beroep op een WW-uitkering dan wanneer je gewoon je contract had uitgediend.

De beste stap die je kunt zetten is idd jezelf informeren bij het UWV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 12:42
Niet op ingaan en gelijk deskundig advies over vragen.

Werkgever wil duidelijk vermijden, dat hij straks op kosten gejaagd gaat worden, als jij gedeeltelijk arbeidsongeschikt zou raken of in de ziektewet komt.
Hij moet dan namelijk gedeeltelijk betalen, als dit voor augustus gaat gebeuren.
Als jij contract nu verbreekt, is hij dat risico kwijt.
Werkgever, die het nu al over klusjes opknappen heeft of vindt dat hij lastig passend werk kan vinden, das wel erg makkelijk, daar komen ze tegenwoordig echt niet meer mee weg.

Als je het trouwens wel accepteerd, zou je zelf kunnen vragen, dat hij wel je salaris tot en met augustus gaat uitbetalen als zogenaamde oprotpremie.....
Dan is hij ook van het risico af met eventueel ziektekosten geld etc en jij hebt kleine buffer.

Maar ik zou echt deskundig advies gaan vragen, dit is een zeer lastig dilemma/zaak.

Dit zegt het UWV bijvoorbeeld, dit geld natuurlijk voor bepaald en onbepaald, want als je contract afloopt in een ziekte periode, dan heb je op dat moment ook recht op een uitkering ziektewet.
Beëindiging dienstverband tijdens ziekte
Uw werkgever mag u niet zo maar ontslaan in de eerste 2 jaar dat u ziek bent. Stelt hij u voor om in zo’n situatie met wederzijds goedvinden uit elkaar te gaan? Ga daar dan niet mee akkoord. In dat geval loopt u het risico dat u geen Ziektewet-uitkering van UWV krijgt. Alleen als u ontslag heeft genomen om medische redenen krijgt u wel een Ziektewet-uitkering. Dit is bijvoorbeeld het geval als het in dienst blijven bij uw werkgever schadelijk zou zijn voor uw gezondheid.

http://www.uwv.nl/particu...tewetuitkering/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 13:49
Een paar opmerkingen:
- waarom zou je ooit akkoord gaan met een compensatie die minder is dan het loon over de resterende maanden?
- WW zul je niet krijgen als je zelf instemt met je ontslag. Al helemaal niet in de periode tussen de ontbinding en de geplande datum dat je contract afloopt. Je moet dus geen 30% maar 100% inkomen overbruggen uit je ontslagvergoeding.
- je kans om per augustus wel in de WW te worden toegelaten kan ook in de knel komen door de ontbinding. Als ze de regels in je nadeel uitleggen, is je werkloosheid vanaf augustus verwijtbaar. Je hebt je kans om na augustus aan het werk te blijven verkleind door in de periode april-augustus vrijwillig thuis te gaan zitten. Twijfelgeval. Bovendien kun je ook in de knel komen met de wekeneis van de WW.

Samengevat: pas op met zulke aanboden van je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Zeker niet doen.. Als je dit aanbod accepteert, accepteer je daarmee ook dat je geen recht hebt op een uitkering of iets dergelijks.. Dit dus zeker niet doen.. Het verhaaltje "verwijtbaar werkloos" is vrij breed op te vatten.. Natuurlijk kun jij het niet helpen dat jij een bepaalde medische conditie hebt waardoor je het werk niet meer kan doen, maar als jij daarom instemt met het ontslag, is het jou te verwijten dat je zelf je werk hebt opgegeven.. Ze zijn daar echt heel gemeen in..

Ik zou eens contact opnemen met het UWV, dan wordt je vaak een contactpersoon aangewezen die ook jouw persoonlijke situatie bekijkt en aan de hand daarvan advies geeft en bepaald hoe vaak jij zou moeten solliciteren (gemiddeld).. Hoewel dit misschien nu nog niet aan de orde is, lijkt het me een goede zaak dit zo snel mogelijk duidelijk te hebben.. Ook zou hij/zij je kunnen vertellen hoe het precies zit met dat hele verwijtbaar werkloos/wel of geen WW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik weet niet voor wanneer die operatie gepland staat, maar het lijkt voor topicstarter het gunstigst om die operatie naar voren te halen tot voor het einde van het dienstverband. Het stuk van de operatie + herstelperiode die in het dienstverband valt wordt door werkgever betaald en als het herstel nog niet is voltooid bij het aflopen van het dienstverband dan bestaat er waarschijnlijk recht op een ziektewetuitkering door het UWV. Zolang dat loopt worden er waarschijnlijk (weet niet zeker) geen WW-rechten gebruikt. Dit geeft dus het langst rechtzekerheid en bijbehorende inkomsten :)

Bovenstaande kent een paar slagen om de arm. Check het dus bij iemand met gedegen kennis van de materie.

In elk geval heb ik het idee dat vroegtijdige ontbinding niet erg verstandig is (zelfs niet indien de ontbinding als niet verwijtbaar gekarakteriseerd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Bah, wat een smerige werkgever is dit. Ze hadden je bijna op het verkeerde been gebracht, is het niet?
Nooit akkoord gaan met ontslag! Never, nooit niet... Als je al tot een regeling wilt komen, dus als je echt denkt dat al je functioneren weer goed gaat na je operatie (desnoods in een andere tak van sport), dan kun je vragen om omscholing enz die jou gaat helpen daar te komen. Als het risico van uitloop na je operatie toch wat groter is (zeker met de huidige economische winden is het meer survival of the fittest geworden (letterlijk)), dan zou ik dat risico niet aanvaarden, maar wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
ebia schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:26:
Bah, wat een smerige werkgever is dit. Ze hadden je bijna op het verkeerde been gebracht, is het niet?
Nooit akkoord gaan met ontslag! Never, nooit niet... Als je al tot een regeling wilt komen, dus als je echt denkt dat al je functioneren weer goed gaat na je operatie (desnoods in een andere tak van sport), dan kun je vragen om omscholing enz die jou gaat helpen daar te komen.
Ik snap wat je bedoelt maar toch vind ik het vrij kort door de bocht. Ik heb een contract waarin nog enkele resterende maanden zitten. Het lijkt me sterk dat ze mij voor een zeer korte tijd helemaal gaan omscholen.

Ik weet wel wat zij willen maar ik zie ze daarom niet als "smerig". Het is handiger voor hen als ik tussentijdig opzeg, en het is hun recht om dat te willen bespreken. Wat ik doe is een andere zaak, en ik kan zeggen dat mijn prioriteit mijn inkomsten en uitkeringsrecht voor de komende tijd zijn. :)

[ Voor 0% gewijzigd door TNW op 25-04-2009 16:14 . Reden: zpelfaut ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik weet via via ook van een bedrijf waar de directie heeft opgedragen xx% personeel eruit te bonjouren. Heel veel zullen dan rücksichtlos te werk gaan maar niet deze leidinggevende.

Een paar voorbeeldjes:
- mensen met heel veel dienstjaren die vlak voor hun pensioen zitten, mogen blijven. reden : het is duurder om ze te ontslaan.
- mensen die een mindere beoordeling hebben vliegen er wel uit.
- mensen met een slecht vooruitzicht op de arbeidsmarkt maar die er toch uit moeten, krijgen bijv een ontbinding over 2 maanden. In die 2 maanden mag werknemer op kosten van werkgever een cursus naar keuze volgen.
- mensen met potentie maar te weinig papieren (die ze eigenlijk willen houden) worden naar huis gestuurd met een half jaar een deel van hun salaris. Tevens krijgen ze een nieuw contract aangeboden voor na dat halve jaar met als voorwaarde dat ze hun studie hebben voltooid.
- de leidinggevende draait een paar dagen bij op de afdelingen om zich een goed beeld te vormen van zijn personeel. Op basis hiervan wordt bovenstaande selectie uitgevoerd.

Anyway, een cursus is voor een bedrijf aftrekbaar. Ze willen/moeten je ontslaan maar het is een stuk socialer om de werknemer dan even een beetje te helpen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

TNW schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:19:
De werkgever stelt een financiele compensatie voor de resterende maanden voor. Mij is door mensen verteld dat dit soort compensaties belastingtechnisch negatief kunnen uitvallen omdat ze in een keer worden uitgekeerd waardoor je in een hogere schaal valt en er uiteindelijk weinig van overblijft.
Onzin, belasting betaal je op jaarbasis, en dus over je totale inkomsten over heel 2009. Of je nu in januari 48000 euro krijgt of 4000 per maand is dus fiscaal hetzelfde.

Verder geldt idd - nooit akkoord gaan met wederzijdse opzegging in een situatie als dit, je verneukt er alleen je uitkeringen mee en wint er niets aan. Ga lekker die laatste maanden 'klusjes' doen. Wederzijds opzeggen is enkel in het voordeel van de werkgever.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 13:49
TNW schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 03:04:
[...]

Ik weet wel wat zij willen maar ik zie ze daarom niet als "smerig". Het is handiger voor hen als ik tussentijdig opzeg, en het is hun recht om dat te willen bespreken. Wat ik doe is een andere zaak, en ik kan zeggen dat mijn prioriteit mijn inkomsten en uitkeringsrecht voor de komende tijd zijn. :)
Zoveel moeite is het niet om je in dienst te houden tot augustus, het meeste administratieve werk zit rond de indienst- en uitdiensttreding. Of je nu in april of in augustus uit dienst zou gaan, wat is het verschil. 4 automatisch gegenereerde loonstroken.
.
Ik zie maar twee reden waarom ze je eerder willen ontbinden:

1. geld besparen
2. voldoen aan een of andere eis van hogerhand om zoveel % personeel te reduceren in H1 2009.

In het tweede geval kun je misschien goed wegkomen met een afkoopsom die minstens zo waardevol is als je resterende salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar de eerste situatie is per definitie in jouw nadeel.

Let op de volgende zaken:

- solliciteren is makkelijker vanuit een werkende situatie
- hoe langer het gat in je CV, hoe moeilijker solliciteren
- eisen t.a.v. arbeidsverleden voor toelating tot de sociale verzekeringen (WW, WGA en WIA). Bijvoorbeeld de wekeneis van de WW.
- er zit wel een netto-verschil tussen X euro salaris ontvangen of X euro ontslagvergoeding: de arbeidskorting
- niet alleen salaris maar ook bijvoorbeeld vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bonus moeten gecompenseerd worden.
- zo ook de pensioenopbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
SmartDoDo schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:35:
[...]
[...]
Afhankelijk van de situatie. Laat je gewoon goed voorlichten.
Bij ontbinden van het contract wel het initiatief bij de werkgever leggen. Kans groot dat je gewoon WW krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Zo, even een update:

Ik heb uiteraard niet ingestemd met het voorstel tot ontbinding van het contract. Het is mogelijk dat ik bij opzeggen mijn recht tot uitkering zou behouden, maar er is geen garantie dat het ook echt zo uitkomt. Ik heb het dus op safe gespeeld.

Werkgever heeft in de tussentijd wel 1 klusje voor mij weten te regelen, whiteboards ophangen en andere klusjes in een kantoor van het moederbedrijf van mijn werkgever.

Vandaag opnieuw een gesprek gehad. Het werd duidelijk dat ze deze situatie niet prettig vinden. Ze hebben ondanks suggestieve uitingen in een vorig gesprek geen verdere klusjes voor mij en opdrachten gaan begrijperlijkerwijs ook niet meer lukken.
Er werd behoorlijk op geramd dat ik goede wil vakantiedagen moest gaan opnemen om hen te ontlasten. Ik heb gezegd dat ik dat ga uitzoeken of dat nu wel een goed idee is. Men leek weinig begrip te hebben voor mijn wens om dingen nog even rustig te bekijken.

In ieder geval, wat te doen? Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n slecht idee om voor het einde van het contract vakantiedagen op te nemen. Wat ik me wel afvraag is wat voor negatieve consequenties daar aan verbonden zijn.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als je ziek bent (in de ziektewet) dan ben je ziek, niet op vakantie. Wat werkgever hier probeert, en wat je schetst dat er weinig begrip is, geeft een erg naar gevoel over deze werkgever. Laat je niet intimideren.

Heel simpel: vakantiedagen zijn voor vakantie. Het is normaal mogelijk dat een werkgever vraagt voor einde dienstverband vakantiedagen op te maken (anders moet hij ze uitbetalen), maar neem ze dan op vóór je operatie, zodat je die dagen ook echt gewoon vrij bent, en niet ziek.

Persoonlijk zou ik het ook niet nalaten de werkgever duidelijk te maken dat jij er ook niet voor gekozen hebt, en liever zonder aandoening gewoon aan de slag was gebleven. Dat je begrip hebt voor hun kant van het verhaal, maar dat het je tegenvalt hoe zij met deze situatie omgaan, omdat ze simpelweg onder hun verplichtingen als werkgever uit proberen te komen. En dan ook nog op een manier die er sterk op lijkt dat ze je onder druk zetten. (misinformeren, dreigen met kutklusjes, hameren op vakantiedagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik sluit me aan bij het advies van Floppus. Ik zou m'n dagen ook opmaken, maar niet in de periode dat ik ziek ben of een operatie heb. Dan ben je gewoon ziek.

Ik zou in deze situatie denk ik wel zorgen dat de vakantiedagen die ik heb op zijn voor het aflopen van het contract. Strikt genomen kan je ook 'op de bank' blijven zitten en op het laatst extra geld krijgen door je vakantiedagen uit te laten betalen, maar dat lijkt mij niet prettig.

De enige negatieve consequentie van vakantiedagen opmaken, is dat je geen ruime extra uitkering krijgt op het laatst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Allereerst; leuk om een update te lezen :) Goed dat je niet akkoord bent gegaan met het voorstel en op safe hebt gespeeld.. Dan weet je tenminste zeker dat je er niet als een gebeten hondje uit komt..

En de consequentie is voornamelijk dat je door je vakantiedagen heen bent :P Je weet dat je contract niet verlengt gaat worden.. Dit is natuurlijk erg vervelend, maar als ze de vakantiedagen nog uit moeten betalen, heb je toch een klein extraatje achter de hand.. Dus als je nu vakantiedagen op gaat nemen, heb je dat extraatje ook niet meer..

Hoewel het allemaal erg vervelend is, zou ik het zo lang mogelijk uit proberen te zingen met het ophangen van whiteboards.. Uiteraard is dit voor geen van beide partijen leuk, maar het is ook begrijpelijk dat ze je momenteel nergens kunnen plaatsen (ivm aankomende omstandigheden).. Houdt natuurlijk ook in dat ze wat passender klusjes zouden moeten kunnen vinden..

Aan de andere kant kun je proberen of ze je willen afkopen met een flinke smak geld zoals een extra jaarloontje waarvan je weet dat je er wel een tijdje op overleefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

TNW schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:04:
Er werd behoorlijk op geramd dat ik goede wil vakantiedagen moest gaan opnemen om hen te ontlasten.
Klinkt alsof ze hun verzekeringen niet op orde hebben - een goede werkgever maakt niet al te veel problemen van arbeidsongeschiktheid omdat na X dagen z'n verzuimverzekering het overneemt. Je mag wettelijk gezien niet eens vakantiedagen opnemen tijdens ziekte, tis andersom in Nederlandse wetgeving zelfs zo dat als je op vakantie bent en bijv. 5 dagen ziek bent je met een doktersverklaring die 5 dagen terug om kunt zetten in ziekte zodat je de vakantiedagen elders kunt spenderen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Veel mensen lijken er vanuit te gaan dat topicstarter op dit moment al ziek is en zich ook ziekgemeld heeft. Voor zover ik heb begrepen is hij formeel echter gewoon aan het werk al heeft zijn werkgever geen concreet werk voor handen. De werkgever kan dit gewoon af laten lopen tot einde contract zonder consequenties lijkt me.

Wat ik me afvraag voor topicstarter is of het een verschil maakt of hij de operatie ondergaat terwijl hij nog een dienstverband heeft of dat hij de operatie ondergaat daarna en dan dus werkloos is en waarschijnlijk WW ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
Rukapul schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:46:
Wat ik me afvraag voor topicstarter is of het een verschil maakt of hij de operatie ondergaat terwijl hij nog een dienstverband heeft of dat hij de operatie ondergaat daarna en dan dus werkloos is en waarschijnlijk WW ontvangt.
Het is mijn bedoeling om mijn contract netjes te laten aflopen, met zo groot mogelijke kans op uitkering. Na de operatie zal het namelijk niet makkelijk zijn om geschikt werk te vinden. Het herstel van mijn operatie duurt een aantal maanden, en waarschijnlijk gaat het zicht in mijn linkeroog ook achteruit.

Ik heb er trouwens ook al over gebeld met de uitkeringsinstanties. Aangezien de uiteindelijke situatie op dit moment niet duidelijk is zal ik toch moeten afwachten hoe het loopt qua werk en het herstel van mijn ogen.

In ieder geval, ik denk erover om die vakantiedagen op te nemen, maar wel op voorwaarde dat ik een positief getuigschrift bij het einde van het contract krijg. Ik moet ook aan de toekomst denken :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 23:01

Eijkb

Zo.

Wat ik nog nergens lees is wanneer die operatie is. Voor of na augustus? Wat er al geopperd was: probeer dit voor augustus te plannen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TNW schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:44:
In ieder geval, ik denk erover om die vakantiedagen op te nemen, maar wel op voorwaarde dat ik een positief getuigschrift bij het einde van het contract krijg. Ik moet ook aan de toekomst denken :)
Zou je hieraan beginnen? Ik neem aan dat je kopieen hebt van je beoordelingen, dus over een getuigschrift zou ik me niet al te druk maken. Als men ooit vraagt naar de reden van vertrek: bedrijfseconomische redenen en dat is nog waar ook :)

Ik zou ze in ieder geval niet de vakantiedagen gunnen, zeker niet na de manier waarop ze met je zijn omgegaan :)
Pagina: 1