Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Smart' Touchscreen gezocht / Linux

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 23:33
Beste mensen,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een touchscreen, met geintegreerde functionaliteit.

Mijn apparaten zoals de WD TV en de NAS hebben een geintegreerde chipset die een besturingssysteem als Linux kan draaien.

Ik zoek eigenlijk een scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/L00997.jpg welke deze functionaliteit óók ingebouwd heeft, in een mooi pakketje.

Alleen, kan nauwelijks opties vinden. Ik wil het scherm gebruiken om op afstand webpagina's te tonen, dus een usb/wireless/gsm aansluiting is dan wel nodig.

Doorgaans zijn de Panel-pc's voorgeinstalleerd met win-xp wel erg uitgebreid, wellicht kan iemand mij hier nog in een goeie richting wijzen?

Thanx!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 16:47

Joran

<3 natalee

Een kindle wellicht?

Send me your gameboys

• RielN
Komt in de buurt, alleen dan zonder externe bediening, die kindle is wel specifiek voor het lezen van blogs he. Maar interessant!

Was al uitgekomen bij een beagleboard en een los lcd-scherm.

• RielN
Kan iemand hier iets over zeggen, lijkt me aardig compleet ... !
http://youtiyou.com/S3C2440.aspx
Modbreak:Liever niet twee keer achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen voor een ander gereageerd heeft? Gebruik dan gewoon de edit-knop om het toe te voegen aan je originele post :)

[ Voor 51% gewijzigd door dion_b op 24-04-2009 22:01 ]

• digital-IMEI
  • Laatst online: 28-11 20:18
*bookmarked!

Ziet er best netjes uit maar maak me wel hier een beetje zorgen om:
S3C2440
(400MHz 32bit ARM920T Core Processor)
with
64MB SDRAM
64MB NAND
Beetje afhankelijk waar je het wil voor gebruiken maar een website weergeven mag geen probleem zijn.

• digital-IMEI
Beetje late kick maar heb je wel eens aan een dergelijk iets gedacht:
Afbeeldingslocatie: http://asus.com/websites/global/products/XPEvtodKRTfnQbCm/P_500.jpg

Wel iets duurder maar heeft wel al alles aan boord waar je naar opzoek bent...

offtopic:
ja dubbelpost, ik weet het maar om een post van 4 dagen oud nog te gaan editten...

[ Voor 17% gewijzigd door digital-IMEI op 28-04-2009 16:41 ]

Verwijderd

Nou,

ik heb alvast wat gevonden om het concept te testen, dat is een NCR kassa, NCR 7454, je vind ze voor 100 euro wel op diverse websites.

Deze kassa heeft een PIII 500mhz en zo'n 195Mb intern geheugen, en een 40Gig harde schijf. rs232, diverse USB en audio-uitgang en een ethernet-ingang.

Dus, momenteel draait xubuntu er op, zij het nog een beetje aan de trage kant, maar wel volledig functioneel. Nu bezig met en wifi-dongeltje zodat ie helemaal standalone wordt!

Aanrader voor een leuke touchscreen-mediaserver of mail-reader of andere dingen :)

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:27:
Nou,

ik heb alvast wat gevonden om het concept te testen, dat is een NCR kassa, NCR 7454, je vind ze voor 100 euro wel op diverse websites.

Deze kassa heeft een PIII 500mhz en zo'n 195Mb intern geheugen, en een 40Gig harde schijf. rs232, diverse USB en audio-uitgang en een ethernet-ingang.

Dus, momenteel draait xubuntu er op, zij het nog een beetje aan de trage kant, maar wel volledig functioneel. Nu bezig met en wifi-dongeltje zodat ie helemaal standalone wordt!

Aanrader voor een leuke touchscreen-mediaserver of mail-reader of andere dingen :)
Ziet er inderdaad niet slecht uit! Heb je enig idee welk geheugen erin zit en of het zelf uit te breiden is?

Heb je hem overigens uit elkaar gesloopt of niet? Aangezien de behuizing nu niet het mooiste is zou ik hem zelf willen wegwerken maar dat is een beetje afhankelijk of de hardware in de voet zit of in het scherm zeg maar...

Verwijderd

Voeding zit in de voet. Verder is de boel wel uit elkaar te halen, alleen mis je dan de afwerking vna het scherm!

Geheugen is wel uitbreidbaar:

Misschien kun je iets met dit plaatje. Die dingen zijn nog wijd beschikbaar.

http://rielity.org/miranda/IMAGE_109.jpg

Ik krijg alleen de touchscreen onder linux niet aan de gang. Daar ga ik wel veel hulp bij nodig hebben, hij mixt de input met een muis, pijl gaat alle kanten op en klikt maar n eind uit de richting.

Wifi dongeltje werkt perfect. Nog een mooie voedingsoplossing vinden eigenlijk :) Die krijg je vast wel in compacter formaat of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 13:41 ]

Verwijderd

Als je de Amazon Kindle bedoeld? Die heeft geen touch screen.
Overigens is het een zgn e-reader, dus waarschijnlijk een op een linux variant draaiend tablet compjoetertje met een "E-Ink" 16 grijstinten en voor multi-media veel te traag scherm zonder verlichting.

Om boeken op te lezen is het overigens voor die 139$ een prima dingetje ;)
Pagina: 1