• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 21:21
Ben bezig met het oplossen van een probleem van een computer die totaal niet meer
wilde opstarten. Gaf totaal geen output. Dit bleek na het in en uithalen van zowat alles
aan de CPU koeler/CPU temperatuurmeter te liggen.

Dit lijkt nu door een nieuwe koeler te zijn opgelost, de fan blijft nu gewoon draaien en
de temperatuur wordt normaal geregistreerd, waardoor hij opstart tot iniedergeval de
BIOS. Maar dan.. Ik kom totaal niet verder dan dat.

Heb geprobeerd te booten met alleen de HDD verbonden, met enkel CD. Alles wordt
herkent in de BIOS. Boot priority staat goed. Heb ook middels F8 geprobeerd een
bootdevice te kiezen, maar ik blijf terugkeren in de BIOS. Uiteraard CMOS al meerdere
malen gereset, maar zonder effect. Zelfs het batterijtje verwisselt, terwijl het daar bijna
niet aan kon liggen, veranderingen worden goed opgeslagen, en met de tijd is ook geen
probleem.

Ook meerdere BIOS instellingen geprobeerd, maar tot op heden geen effect.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ga je direct naar de bios? Of krijg je een melding en kan je alleen maar naar de bios?

Wat voor systeem is het? (specs van mobo, proc etc.)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door J2pc op 24-04-2009 15:13 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Advocate schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:07:
Bla bla

Heb geprobeerd te booten met alleen de HDD verbonden, met enkel CD. Alles wordt
herkent in de BIOS. Boot priority staat goed. Heb ook middels F8 geprobeerd een
bootdevice te kiezen, maar ik blijf terugkeren in de BIOS.

Bla bla
Het kan zijn dat de hardeschijf zo is aangetast dat deze direct een BSOD geeft wanneer opgestart wordt op die harde schijf. Heb je al eens geprobeerd om op te starten met behulp van de Windows/Ander OS dvd/cd? Of eventueel een andere harde schijf? Dit lijkt mij het beste probeerbaar...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 21:21
Sorry voor het eerdere bericht.. Werk PC.. openbare locatie iemand dacht grappig te zijn :)

Het is, en niet lachen, een Packard Bell iMedia 3400, misschien dat het Merk al genoeg zegt :+
Maar hij is van kennissen en zou het toch graag voor ze oplossen.

Er zit in een Gigabyte GA-8SIML-NF7 moederboard icm een Celeron D 340.

Allereerst zie ik het normale opstartscherm met het PB logo, en de gebrukelijk F2 voor setup en F8 foor opstartopties oid. Maar ook wanneer ik op dat moment F8 in druk voor de bootopties gaat hij direct naar de BIOS zonder ook maar iets van een foutmelding.

Heb de bootpriority op meerdere instellingen gehad. Booten vanaf HDD en booten van DVD, maar beide hebben hetzelfde resultaat, en dat is meteen het scherm van de BIOS..

Heb ook de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" al nagelezen, maar daar staat meer informatie over problemen wanneer je juist NIET in de BIOS komt.. Meer dan de CMOS resetten staat er hierover niet in.. Heb hem ook al op de verschillende manieren gereset op goed geluk, maar mocht ook niet baten.. Heb een ander RAM reepje geprobeerd, maakte ook geen verschil..

[ Voor 102% gewijzigd door Advocate op 24-04-2009 16:18 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb hier hetzelfde bord liggen, te zien aan de bootlogo ook uit een PB. Mijn bord heeft iig last van bolle condensatoren (hij ligt ook op een stapel die ik nog moet solderen). Dat kan leiden tot allerlei vormen van instabiliteit - vergeet niet dat er maar één manier is waarop electronica werkt, maar oneindig veel manieren waarop het fout kan gaan :z

Check even de caps van dat bord. Als die bol zijn weet je hoe laat het is.

Oslik blyat! Oslik!