Ben bezig met het oplossen van een probleem van een computer die totaal niet meer
wilde opstarten. Gaf totaal geen output. Dit bleek na het in en uithalen van zowat alles
aan de CPU koeler/CPU temperatuurmeter te liggen.
Dit lijkt nu door een nieuwe koeler te zijn opgelost, de fan blijft nu gewoon draaien en
de temperatuur wordt normaal geregistreerd, waardoor hij opstart tot iniedergeval de
BIOS. Maar dan.. Ik kom totaal niet verder dan dat.
Heb geprobeerd te booten met alleen de HDD verbonden, met enkel CD. Alles wordt
herkent in de BIOS. Boot priority staat goed. Heb ook middels F8 geprobeerd een
bootdevice te kiezen, maar ik blijf terugkeren in de BIOS. Uiteraard CMOS al meerdere
malen gereset, maar zonder effect. Zelfs het batterijtje verwisselt, terwijl het daar bijna
niet aan kon liggen, veranderingen worden goed opgeslagen, en met de tijd is ook geen
probleem.
Ook meerdere BIOS instellingen geprobeerd, maar tot op heden geen effect.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
wilde opstarten. Gaf totaal geen output. Dit bleek na het in en uithalen van zowat alles
aan de CPU koeler/CPU temperatuurmeter te liggen.
Dit lijkt nu door een nieuwe koeler te zijn opgelost, de fan blijft nu gewoon draaien en
de temperatuur wordt normaal geregistreerd, waardoor hij opstart tot iniedergeval de
BIOS. Maar dan.. Ik kom totaal niet verder dan dat.
Heb geprobeerd te booten met alleen de HDD verbonden, met enkel CD. Alles wordt
herkent in de BIOS. Boot priority staat goed. Heb ook middels F8 geprobeerd een
bootdevice te kiezen, maar ik blijf terugkeren in de BIOS. Uiteraard CMOS al meerdere
malen gereset, maar zonder effect. Zelfs het batterijtje verwisselt, terwijl het daar bijna
niet aan kon liggen, veranderingen worden goed opgeslagen, en met de tijd is ook geen
probleem.
Ook meerdere BIOS instellingen geprobeerd, maar tot op heden geen effect.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?