settlers 4 multiplayer, wie heeft er tips

Pagina: 1
Acties:
  • 3.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik speel regelmatig met 2 vrienden settlers 4, oude classieker, geweldig spel. zijn er tweakers die dit spel ook nog via lan tegen elkaar spelen?

ik ben op zoek naar goede multiplayer tips, wat bouw je eerst. hoe val je aan.

verder hebben wij een aantal afspraken gemaakt. torens moeten blijven staan, dit om een superverdediging te voorkomen (bv 10 medium towers aan de rand waar je never nooit door heen loopt). hebben jullie meer tips om het spel nog beter te maken?

ik hoop dat er nog mensen zijn die dit spel spelen zodat we een discussie kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een vraagje. Settlers 4 is heel leuk, en de multiplayer geweldig, maar ook vreselijk instabiel. Ik heb geregeld dat het spel in multiplayer crashed. Eerdere savegames loaden is meestal geen optie, omdat of het dan niet lukt om de andere speler in hetzelde spel te krijgen, of de game even later weer crashed. Dit maakt het bijna onmogelijk om een multiplayer game langer dan 30min te spelen.

Ik heb al een aantal keer gegoogled naar een oplossing, maar ben tot nu toe alleen maar mensen met dezelfde problemen tegengekomen, geen oplossingen.

Hoe heb jij dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:03:
Ik heb zelf een vraagje. Settlers 4 is heel leuk, en de multiplayer geweldig, maar ook vreselijk instabiel. Ik heb geregeld dat het spel in multiplayer crashed. Eerdere savegames loaden is meestal geen optie, omdat of het dan niet lukt om de andere speler in hetzelde spel te krijgen, of de game even later weer crashed. Dit maakt het bijna onmogelijk om een multiplayer game langer dan 30min te spelen.

Ik heb al een aantal keer gegoogled naar een oplossing, maar ben tot nu toe alleen maar mensen met dezelfde problemen tegengekomen, geen oplossingen.

Hoe heb jij dat opgelost?
zowieso de laatste patch erop knallen, .15a is dat. ik heb zelf wel eens dat hij crast maar dit komt eigenlijk alleen voor als ik heel veel soldaatjes heb. toevallig ben ik er vorige week achter gekomen dat het waarschijnlijk te maken heeft met de hardware engine bij de opties. als je die beide uitvinkt zou het probleem opgelost moeten zijn.

saven zou moeten werken, 1 keer lukte het niet. hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, die tips ga ik zeker proberen.
Ik laat wel weten of het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb dit spel sinds kort weer opgepakt, toch een van de betere uit de serie. Alleen ik heb het probleem met black spots (zelfs op de laatste versie), hebben alle nvidia kaarten van de 8xxx/9xxx serie, echt zwaar irritant. Alleen het emuleren van een grafische kaart in VirtualBox, zodat je gewone grafische kaart niet wordt gebruikt voor het spel dus, schijnt te werken. Maar dat is mij teveel moeite, kan er wel mee leven heh.

PS: Zijn er nog mensen die dit spel over Hamachi spelen? Zo ja, welk netwerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Frostu schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:09:
Ik heb dit spel sinds kort weer opgepakt, toch een van de betere uit de serie. Alleen ik heb het probleem met black spots (zelfs op de laatste versie), hebben alle nvidia kaarten van de 8xxx/9xxx serie, echt zwaar irritant. Alleen het emuleren van een grafische kaart in VirtualBox, zodat je gewone grafische kaart niet wordt gebruikt voor het spel dus, schijnt te werken. Maar dat is mij teveel moeite, kan er wel mee leven heh.

PS: Zijn er nog mensen die dit spel over Hamachi spelen? Zo ja, welk netwerk? :)
black spot is idd niks aan te doen, maar ik speel op een 24 inch scherm dus altijd max. uitgezoomd met hoogste resolutie. dan valt die zwarte vlek erg mee..

ik wil wel eens een pot tegen je spelen. Ik speel het zelf over lan bij mij thuis met 2 vrienden. Enige nadeel met 3 is dat je altijd een laffe partij hebt. Daarom hebben we een aantal extra regels ingesteld, zoals bv het verplicht laten staan van torens.

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 18-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17

itarix

404 soul not found

Ik weet niet of het werkt bij settlers. (heb het spel al een tijdje nietmeer gespeeld)
maar bij dungeon keeper 2 was het spel onspeelbaar door allemaal zwart op het scherm.
Dit kun je in dat geval oplossen door bij de 3d setting van de nividia control panel Threaded optimization op OFF te zetten.

Mischien helpt het mischien ook niet maar als het helpt is het wel mooi. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Speelt iemand nog deze spel :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar sinds dat ik windows 7 heb, en met alle spellen een bsod krijg, word 't lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
je kan hem virtualiseren onder windoos 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zonglew00 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:52:
je kan hem virtualiseren onder windoos 7...
zin om binnenkort een keer te gamen? via hamachi moet dat wel lukken dnek ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik speel het af en toe nog eens, multiplayer met m'n broertje... En dan regelmatig saven vanwege de 'out of sync'-bug. Heel irritant.

Maar het is steeds minder. De maps zijn saai en meestal stoppen we omdat we geen van beiden kunnen winnen van elkaar.

Age of Empires II is hier nog steeds de favoriet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MistaDevine schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:29:
Ik speel het af en toe nog eens, multiplayer met m'n broertje... En dan regelmatig saven vanwege de 'out of sync'-bug. Heel irritant.

Maar het is steeds minder. De maps zijn saai en meestal stoppen we omdat we geen van beiden kunnen winnen van elkaar.

Age of Empires II is hier nog steeds de favoriet...
out of sync heb ik geen last meer van. maps kan je ook random aanmaken of downloaden. ik heb er nu iets van 600 bij. En waarom kan je niet winnen van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
voeg me ff toe op me msn chappie_pietje apestaartjehetemailpuntcom, ik zal ff hamachi dl-en, normaal gesproken speel ik met een vriend op een weekendavond met alcohol en nicotine :)

Ohja en de desynch, probleem had ik ook.... 2 spelers en 1 AI valt nog te doen... 2 spelers en 2 AI, na een tijdje kapt ie ermee.

en ik draai hem onder winxp, soms doe ie niet en nu wel weer... vaaag

[ Voor 36% gewijzigd door zonglew00 op 10-08-2009 12:48 ]

• Tennisbal
zonglew00 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:46:
voeg me ff toe op me msn chappie_pietje apestaartjehetemailpuntcom, ik zal ff hamachi dl-en, normaal gesproken speel ik met een vriend op een weekendavond met alcohol en nicotine :)

Ohja en de desynch, probleem had ik ook.... 2 spelers en 1 AI valt nog te doen... 2 spelers en 2 AI, na een tijdje kapt ie ermee.

en ik draai hem onder winxp, soms doe ie niet en nu wel weer... vaaag
damn kijk nu pas weer in dit topic, ik voeg je toe :) btw van de week zelf een level gemaakt en gisteravond ff getest met een vriend. ik contact je binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om *.map files te editten?

Speel zo nu en dan een potje, maar de computer wil niet altijd ver genoeg bouwen op de map die ik speel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
marshallq schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:33:
Weet iemand of het mogelijk is om *.map files te editten?

Speel zo nu en dan een potje, maar de computer wil niet altijd ver genoeg bouwen op de map die ik speel :+
nee kan niet. Check de manual. Denk ook niet dat dit getweakt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip, slot

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2019 08:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.