Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

flitsers langs de weg zonder politie?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Niet 100% zeker of dit hier hoort maar vermoed van wel.

Ik reed vanochtend naar kantoor en het viel me op dat er op de middenberm van de N201, vlakbij een flitspaal die al tijden dood is 2 mobiele flitsapparaten stonden. Keurig 2 richtingen op met de regenhoezen erover.

Ik reed er netjes 80 dus hoef niet te klagen (of te patsen met bonnen) maar ik vraag me af waarom dit is? Er staat me nl bij dat een snelheidsovertreding alleen geconstateerd mag worden met zo'n ding als er een agent bij is en hier stond echt niemand bij.

Iemand enig idee?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Kettrick

Rantmeister!

Ze zijn meestal wel in de buurt, maar staan achter een bosje ergens :(, anders wat het wat makkelijker geweest om op tijd te remmen.

Als er echt niemand bij staat is de kans wat groot dat iemand even met een spuitbus aan de slag gaat >:)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wijnands schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:52:
Niet 100% zeker of dit hier hoort maar vermoed van wel.

Ik reed vanochtend naar kantoor en het viel me op dat er op de middenberm van de N201, vlakbij een flitspaal die al tijden dood is 2 mobiele flitsapparaten stonden. Keurig 2 richtingen op met de regenhoezen erover.

Ik reed er netjes 80 dus hoef niet te klagen (of te patsen met bonnen) maar ik vraag me af waarom dit is? Er staat me nl bij dat een snelheidsovertreding alleen geconstateerd mag worden met zo'n ding als er een agent bij is en hier stond echt niemand bij.

Iemand enig idee?
Bij mijn weten zijn de mobiele flitsers altijd aangesloten op apparatuur in een auto of busje. Dit is sowieso nodig om bijvoorbeeld verzekerd te zijn van een juiste uitlijning e.d. Zonder bijbehorende apparatuur kan hij dus niet functioneren.

Kan inmiddels veranderd zijn natuurlijk.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoeLz schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:53:
Ze zijn meestal wel in de buurt, maar staan achter een bosje ergens :(, anders wat het wat makkelijker geweest om op tijd te remmen.

Als er echt niemand bij staat is de kans wat groot dat iemand even met een spuitbus aan de slag gaat >:)
Het mag ook gewoon niet, aangezien dan de kwaliteit van de metingen niet gegarandeerd is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Wijnands
RoeLz schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:53:

Tenzij ze nu die dingen draadloos kunnen aansturen kan ik je verzkeren dat er geen busje in de buurt stond. Dan had er een kabel over de weg moeten lopen en dat valt op. Ik ken dat stuk heel goed en knappe agent die z'n bus daar wegmoffelt.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Waarom zou het vanuit de auto moeten aangestuurd worden ?
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar hier staan die soms ook een heel stuk van de auto af met een batterijpack ernaast en een losse flitser ernaast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HL3XwQ9Scm1xk53j0ZgSy2P4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VBI1LEgfWpbcl5LHYZExfby4/thumb.jpg

Op die manier dus. Zo kan je ze hier tegenkomen in de middenberm bijvoorbeeld met de politiewagen ergens achter een brug in. Of de flitser in de berm en de politiewagen 200 meter verder halverwege de oprit.
Een Multanova kan helemaal op zichzelf staan.

Een km of 3 van m'n deur op de snelweg is zo'n populaire plaats. Daar heb je een parking waar net zo'n kilometerbord staat als op die foto's. de agenten zitten dan in een anonieme wagen ergens op die parking en die Multanova staat mooi verstopt achter dat bordje. Alleen z'n statief zie je staan dan. Daar loopt dan echt geen kabel over de weg naar die anonieme wagen.

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 24-04-2009 15:28 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kwam er laatst ook eentje tegen langs de kant van de weg. De bijbehorende politieauto stond een goede 100-150m verderop geparkeerd aan de andere kant van de weg achter de bosjes. Ik heb geen kabel zien liggen, dus volgens mij worden die dingen niet vanuit een auto aangestuurd hoor :)

Neemt niet weg dat de politie wel in de buurt blijft, zo'n mobiel apparaat laat je natuurlijk niet aan z'n lot over, daar zijn ze veel te duur voor (lijkt me).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Cloud schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:29:
Ik kwam er laatst ook eentje tegen langs de kant van de weg. De bijbehorende politieauto stond een goede 100-150m verderop geparkeerd aan de andere kant van de weg achter de bosjes. Ik heb geen kabel zien liggen, dus volgens mij worden die dingen niet vanuit een auto aangestuurd hoor :)

Neemt niet weg dat de politie wel in de buurt blijft, zo'n mobiel apparaat laat je natuurlijk niet aan z'n lot over, daar zijn ze veel te duur voor (lijkt me).
Als er al een kabel ligt is dit gewoon voor de batterij. In plaats van een batterijpack rond te zeulen moeten ze dan gewoon die kabel in de sigarettenaansteker steken denk ik. Dat is gewoon om de flitser en radar van stroom te voorzien.

Zo ben ik er enkele weken nog 1 gepasseerd. Die stond op grote afstand van de afritten of bruggen (de brug ervoor was 300-400 meter weg ofzo) in de vangrail bij de pechstrook. De auto zal dan waarschijnlijk bij die brug een paar 100 meter verderop gestaan hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 24-04-2009 15:32 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Hier staan ze vrolijk onderaan het talud. Totaal geen zicht op de opstelling en of die (nog) correct is. En zelf staan ze op een stuk langs de weg waar je helemaal niet mag parkeren :z

Maarja zelf mogen ze natuurlijk wel het zicht op een afslag belemmeren met hun Transporter. Verkeersveiligheid wat is dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 15:35 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DinX schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:25:
Waarom zou het vanuit de auto moeten aangestuurd worden ?
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar hier staan die soms ook een heel stuk van de auto af met een batterijpack ernaast en een losse flitser ernaast.
In Nederland ook...

Flitser langs A28:
Afbeeldingslocatie: http://www.oliepeil.nl/beeld/Snelheid_Flitser_A28-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsservice.nl/rpics_2007/05012007/n242_hmp43.8/c6n242_3.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:34:
Hier staan ze vrolijk onderaan het talud. Totaal geen zicht op de opstelling en of die (nog) correct is. En zelf staan ze op een stuk langs de weg waar je helemaal niet mag parkeren :z
De politie houdt zich niet aan de verkeersregels! We leven niet meer in een rechtsstaat! Stop de persen!

Verwijderd

Ze flitsen onder het mom van het verbeteren van de verkeersveiligheid. Door te flitsen op een stuk weg waar ik nog nooit een ongeluk heb zien gebeuren. Maar tegelijk om daar te kunnen flitsen en om het in het geniep te kunnen doen, staan ze onderaan het talud langs een andere weg met hun bus recht voor een afslag bij een drukke kruising. En ontnemen daarmee het zicht op een tunnel waar mensen uit komen.

Kijk .. dát is politie.

Voorheen stonden ze bovenaan het talud. Dat levert blijkbaar niet genoeg op.
Nu staan ze én beneden gevaarlijk, en boven is de preventieve werking van het zien van de bus ook weg.

Je kunt me veel zeggen maar dit is pertinent geen veiligere situatie dan voorheen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 16:19 ]

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ach zulke situaties zullen altijd wel voorkomen, agenten zijn tenslotte ook maar mensen en mensen maken fouten. Maar in 99% van de gevallen zal de auto zodanig geparkeerd zijn dat de verkeersveiligheid niet in gevaar wordt gebracht. :) Want, als een auto zo geparkeerd staat dat die veiligheid in de problemen komt, betekent dat ook dat de auto hartstikke zichtbaar is voor weggebruikers. En als je boetes wilt kunnen uitschrijven, lijkt me dat niet de meest handige locatie :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

De bus staat dus beneden vol in het zicht. Zichtontnemend zelfs dus. Maar de flitsers staan bovenaan het talud. Die staan een andere weg te flitsen dus. Maar voor de mensen op de weg en de kruising beneden is het zicht op de mensen die uit de tunnel komen heel slecht. Die tunnel loopt dus onder de weg door die ze boven staan te flitsen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben ze op deze plek (N201) wel vaker tegengekomen, de bus staat dan onder het viaduct.
Sneaky, dat zeker.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Voor zover het gaat over Gatso apparatuur kan ik er wel het een en ander over vertellen. De analoge apparatuur (zoals op het plaatje van DinX) draait gewoon standalone, daar zit geen remote afstandsbediening op of iets dergelijks.

De digitale apparatuur kan zowel standalone als met een laptop eraan werken. Als je gewoon standalone draait, moeten de beelden later worden gedownload, word er kentekenherkenning op gedaan en wat er niet automatisch herkend is moet dan handmatig worden ingevult.

Ook kan er realtime worden gewerkt met de apparatuur, dan zit er een laptop aan en daar worden de foto's meteen mee verwerkt. Dan hoef je achteraf niet de kentekenherkenning te doen, en dat bespaart dus tijd. De communicatie verloopt gewoon via een netwerkkabeltje dat 100 meter lang kan zijn, die hebben de meeste regio's ook. Dan staat er welliswaar niemand bij de radarset, maar ze zijn wel in de buurt om de boel in de gaten te houden.

Uitlijning van de camera gebeurt trouwens niet door de foto's te bekijken, er zijn richtlijnen voor het uitlijnen van de set langs de weg. Op de radarbalk komt dan een viziertje te zitten dat uitgelijnt moet worden met een piketpaaltje een aantal meter verder. Omdat de radarbalk en de camera vast zitten op hetzelfde statief staat de boel dan altijd goed uitgelijnd.

En of er nou een radarwaarnemer bij moet zijn.. een bepaalde regio heeft een heleboel VW transporters waar radarappatuur ingebouwd zit, en ik heb BOAs gezien die gewoon hun eigen laptop meenamen, en dan een DVDtje opzetten in de bus. Maar zoiezo is de foto geen bewijsmateriaal op het moment dat er maar één foto per overtreding word gemaakt, zoals dat bij mobiele controles is. Flitspalen maken er 2 per overtreding en dat is wel bewijsmateriaal, want aan de hand van de tijd tussen de foto's kan je de snelheid berekenen.

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 24-04-2009 18:22 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Wijnands
Timmert schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:33:
Ik ben ze op deze plek (N201) wel vaker tegengekomen, de bus staat dan onder het viaduct.
Sneaky, dat zeker.
Wat? Onderaan bij de hoofdvaart? Serieus? Ga ik de volgende keer meteen ';s kijken.

Sneaky vind ik overigens wel meevallen, je ziet toch die flitspaal en die kan ook opeens weer in gebruik genomen zijn. Vind ze in de Haarlemmermeer eigenlijk maar heel zelden sneaky bezig.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jep, daar heb ik ze zeker 2x zien staan. Was in beide gevallen trouwens een gewone zuurstok Vivaro. Geen blauwe KLPD bus ofzo.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

ralpje

Deugpopje

Widow schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:17:
Maar zoiezo is de foto geen bewijsmateriaal op het moment dat er maar één foto per overtreding word gemaakt, zoals dat bij mobiele controles is. Flitspalen maken er 2 per overtreding en dat is wel bewijsmateriaal, want aan de hand van de tijd tussen de foto's kan je de snelheid berekenen.
Met andere woorden: bezwaar tegen een 'beschikking' die je krijgt aan de hand van een mobiele controle, zullen altijd gegrond worden verklaard, omdat het bewijs niet deugt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Nee want er is een radarwaarnemer bij, die ook op de handheld van de radarunit kan zien dat een auto met 70 voorbij rijd. Het kan ook dat als ergens word gecontroleerd waar men 60 mag, en er komt een scootertje voorbij met 55 (die 45 mag ofzo?), rijd de brommer te hard. Als de radarwaarnemer gewoon op de handheld de snelheid van de brommer af kan lezen, en het kenteken ook nog kan lezen, kan ie in principe een bon uitschrijven. Gebeurt zelden, maar het kan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Wijnands schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:49:
[...]

Wat? Onderaan bij de hoofdvaart? Serieus? Ga ik de volgende keer meteen ';s kijken.

Sneaky vind ik overigens wel meevallen, je ziet toch die flitspaal en die kan ook opeens weer in gebruik genomen zijn. Vind ze in de Haarlemmermeer eigenlijk maar heel zelden sneaky bezig.
Nee in de bocht na de skipiste met 15 man achter 1 boompje is idd niet sneaky.
Timmert schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:18:
Jep, daar heb ik ze zeker 2x zien staan. Was in beide gevallen trouwens een gewone zuurstok Vivaro. Geen blauwe KLPD bus ofzo.
Goed om te weten dat ze nu met een zuurstok vivaro staan, voorheen stonden ze altijd met een donkerblauwe zafira.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1