Hoi mensen.
Ik heb dus van de week even de Firmware van mijn ssd geupdate.
Nu was ik benieuwd waar het verschil hem inzat en dat leek in 1ste instantie alleen in de kleine writes.
Maar opeens werd de schijf merkbaar anders .. juist bij het copieeren van grote bestanden werd hij snel
en bij het lezen van kleine bestanden werd hij ook trager ... merkte het eigenlijk aan de manier waarop windows draaide.
Dus heb de testen nog eens gedraaid , en idd blijkt dat ik gelijk had..
Hieronder dus het screenshot van de test.
Test 1 (links) = net na de firmware upgrade.
Test 2 (rechts) = 3 dagen later
Kan iemand verklaren waarom het gedrag ( veel trager reageren in praktijk ) opeens zo verandert is ?
Overigens is de schijf een Kingston SSDNow X25-M ( staat verder wel intel op en de fw ook )

edit ...
Het systeem waarop deze ssd draai is een Acer Aspire 5630.
Intel i945GM , ICH7 , proc is een T7600 en 4GB 667 DDR2
Als OS gebruik ik Vista Home Premium
Ik heb dus van de week even de Firmware van mijn ssd geupdate.
Nu was ik benieuwd waar het verschil hem inzat en dat leek in 1ste instantie alleen in de kleine writes.
Maar opeens werd de schijf merkbaar anders .. juist bij het copieeren van grote bestanden werd hij snel
en bij het lezen van kleine bestanden werd hij ook trager ... merkte het eigenlijk aan de manier waarop windows draaide.
Dus heb de testen nog eens gedraaid , en idd blijkt dat ik gelijk had..
Hieronder dus het screenshot van de test.
Test 1 (links) = net na de firmware upgrade.
Test 2 (rechts) = 3 dagen later
Kan iemand verklaren waarom het gedrag ( veel trager reageren in praktijk ) opeens zo verandert is ?
Overigens is de schijf een Kingston SSDNow X25-M ( staat verder wel intel op en de fw ook )

edit ...
Het systeem waarop deze ssd draai is een Acer Aspire 5630.
Intel i945GM , ICH7 , proc is een T7600 en 4GB 667 DDR2
Als OS gebruik ik Vista Home Premium
[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 24-04-2009 13:39 ]