PR's bundelen van gelijke producten met verschillende kleur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik zat net even te kijken naar product reviews van een behuizing, en daarbij waren er zowel reviews voor de zwarte als voor de zilvere uitvoering.
Misschien is het een idee om producten van hetzelfde type, maar verschillende kleur (denk aan behuizingen/optische drives/mediaplayers/gsm's/..) aan elkaar te kunnen relateren. Misschien zijn er naast kleur nog andere verschillen die geen invloed hebben op de werking van een product, maar daar kom ik zo snel even niet op.
Bundelen van de productreviews zou het mooiste zijn. Je hebt dan bijvoorbeeld maar 1 gemiddelde rating bij verschillende kleuren van het product. En anders zou er voor een soortgelijk iets als topic-productkoppeling gekozen kunnen worden, maar dan voor product reviews.

Het is in ieder geval een ideetje wat in me opkwam, misschien kunnen jullie er wat mee :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zelfde geldt eigenlijk voor uitvoeringen met verschillende hoeveelheden GB's. Vooral bij mediaspelers is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:42:
Zelfde geldt eigenlijk voor uitvoeringen met verschillende hoeveelheden GB's. Vooral bij mediaspelers is dit het geval.
Dat klopt opzich wel, maar daarbij zou het voor kunnen komen dat een type met meer GB's later uitgebracht wordt met ander type flash geheugen/interne hdd. In dat geval zou het bundelen een niet eerlijke weergave kunnen geven, omdat de 8GB bijvoorbeeld beter kan zijn dan de 4GB (energie zuiniger, of sneller of iets). Mocht er alleen verwezen worden naar PR's van elkaar, dan is dat geen probleem.
Met kleuren zie ik deze verschillen minder snel.
Aan de andere kant. Op dit moment is er ook geen onderscheid tussen zelfde type moederborden van verschillende revisies.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kunt als het goed is sowieso al doorklikken naar de verschillende kleurvarianten?

Zie bijvoorbeeld: pricewatch: Olympus µ 1010 Blauw
Rechts, onder het plaatje, staat een link naar de zwarte variant.

Dus de techniek is er al. Alleen zal misschien niet bij alle producten netjes die relatie gelegd zijn tussen de verschillende kleurvarianten. (zo mist in mijn voorbeeld de relatie met de zilveren variant)

Het samenvoegen van scores van verschillende varianten is een stuk lastiger natuurlijk. Zeker aangezien het niet altijd even duidelijk is in hoeverre reviews voor de ene variant van toepassing zijn op de andere. Al is dat in het geval van kleurvarianten nog wel te overzien natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tutti-frutti schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:19:
[...]

Dat klopt opzich wel, maar daarbij zou het voor kunnen komen dat een type met meer GB's later uitgebracht wordt met ander type flash geheugen/interne hdd. In dat geval zou het bundelen een niet eerlijke weergave kunnen geven, omdat de 8GB bijvoorbeeld beter kan zijn dan de 4GB (energie zuiniger, of sneller of iets). Mocht er alleen verwezen worden naar PR's van elkaar, dan is dat geen probleem.
Met kleuren zie ik deze verschillen minder snel.
Aan de andere kant. Op dit moment is er ook geen onderscheid tussen zelfde type moederborden van verschillende revisies.
Kan zo zijn, maar bij bijvoorbeeld PMD's is het bijna altijd hetzelfde product omdat een PMD vaak in verschillende versies qua GB's geleverd wordt. In dat soort gevallen is koppelen bijna altijd zinvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik vind dit wel een goed idee.
Je wilt als gebruiker weten of een produkt zijn geld waard is. De kleur is dan onbelangrijk. Kleur is een kwestie van smaak.

Het zal alleen handwerk worden, denk ik, om te kijken welke produkten aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Maar sowieso:
tft's in zwart en zilver
dvd-branders in div kleuren
behuizingen in div kleuren

lastiger:
Geheugen in div grootte wordt al lastiger (en wat te denken van enkele dimms en in tweetal verkocht geheugen?)
Harde schijven van dezelfde type. Een Samsung F1 640GB scheelt niet zoveel van de 1 TB-versie.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Wellicht een beetje raar om zo'n oud topic te kicken, maar volgens mij is het nog steeds relevant. Vanwege het grote aanbod aan kleuren van sommige producten, kan dit een vertroebel beeld geven van de 'populariteit' (hetgeen voor mij altijd een goede eerste stap is op zoek naar een nieuw product) of van de prijzen. Door de populariteit of het aanbod van een bepaalde kleur kan de prijs immers behoorlijk fluctueren.

Ook de beoordeling wordt een stuk betrouwbaarder als de reviews van verschillende kleuren worden gebundeld.

Ik snap dat er erg ingewikkeld kan zijn, maar volgens mij valt hier wel degelijk iets te winnen met betrekking tot het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat gaat er komen: CodeCaster in 'plan: Development-round-up - Iteratie #12' :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dirk op 07-03-2012 21:37 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Dat is goed nieuws!

Wellicht ten overvloede, geldt dit ook voor V&A? Ik ben momenteel op zoek naar een bepaald product dat in veel kleuren beschikbaar is, maar het maakt mij eigenlijk weinig uit welke kleur. Ik kan me echter ook voorstellen dat iemand juist per se een bepaalde kleur wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je zult via het product alle advertenties kunnen terugvinden die zijn gekoppeld aan uitvoeringen van het product.
Pagina: 1