Toon posts:

Exchange mail via webapplicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We maken gebruik van een webapplicatie in PHP die automatisch mails verstuurd naar klanten en dergelijke. Op kantoor maken we gebruik van Windows SBS 2003 met exchange voor de mailboxen.

Om te mailen via PHP maak ik gebruik van phpMailer die via de SMTP van kantoor mailt.

Nu willen ze op kantoor dat als de webapplicatie mails verstuurd, deze mails ook in de "Sent Items" van de desbetreffende mailbox terecht komt.

Onze webserver (FreeBSD) bevindt zich in een datacenter, en de exchange server (WIN) staat lokaal op kantoor, dus het zijn twee afzonderlijke servers.

Ik heb al wat liggen zoeken op GoT en Google maar vind niets terug.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is, en welke stappen zou ik dan moeten ondernemen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 13:23 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Is OMA geen optie?

[ Voor 95% gewijzigd door Silver7 op 24-04-2009 13:25 ]

Verwijderd

kan alleen als je een exchange connectie met de mailbox hebt

als je gewoon smtp gebruikt, dan verifieert de server alleen of jij namens dat adres, via die mailserver mag mailen. is dat ok, dan wordt de mail verzonden maar niet vanuit de betreffende mailbox.

je kan in het script een bcc maken naar het adres waar deze vanaf verstuurt, en met een rule deze in een aparte folder laten plaatsen (bv sent items)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26

Ethirty

Who...me?

Dat wordt lastig denk ik, maar je zou het volgende trucje kunnen overwegen: bcc de verzender mailbox mee en maak een filter in die mailbox die mail van 'zichzelf' automagisch naar de sent-box verhuisd. Of laat de tekst van de mail die automatisch verzonden wordt ergens in een database wegschrijven.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je automatisch verzonden berichten wil bewaren. Mensen willen soms té veel bewaren.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:25:
je kan in het script een bcc maken naar het adres waar deze vanaf verstuurt, en met een rule deze in een aparte folder laten plaatsen (bv sent items)
Dit was ook mijn plan B, is misschien nog de makkelijkste en snelste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ethirty schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:27:
Dat wordt lastig denk ik, maar je zou het volgende trucje kunnen overwegen: bcc de verzender mailbox mee en maak een filter in die mailbox die mail van 'zichzelf' automagisch naar de sent-box verhuisd. Of laat de tekst van de mail die automatisch verzonden wordt ergens in een database wegschrijven.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je automatisch verzonden berichten wil bewaren. Mensen willen soms té veel bewaren.
Dat vind ik zelf ook, maar onze directeur wil graag alles opslaan, dus zoeken wij naar een oplossing :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49

Qwerty-273

Meukposter

Je zou nog kunnen overwegen of je via IMAP het een en ander voor elkaar kan krijgen met scripting om het bericht in de sent-items map te zetten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

TeeDee

CQB 241

Helemaal raar (ach, het is vrijdag dus een leuke creatieve oplossing)

- Een webservice voor je exchange (jouw PHP app kan daar wel mee babbelen), deze vangt de aangemaakte email op endesnoods via het Filesystem een kant en klaar .eml bestand maken.
- Middels Exchange interop of een Exchange Event sink zou je wel het e.e.a. voor elkaar kunnen krijgen!

Het Sent Items verhaal wordt erg lastig. Dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door TeeDee op 24-04-2009 13:47 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tenzij je een MAPI module gaat bakken :)

http://developer.zarafa.com/php-ext/index.html

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2009 18:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik zou op de SBS server een proces maken dat via een http request aangeroepen kan worden waaraan je webserver de inhoud van de emails kan voeren. Dit proces zou dan de email via een van de exchange api's in de mailboxen kunnen plaatsen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1