Ik 2 tabellen: tabel "Code" beschrijft een hierarchie en tabel "Item" bevat items welke verwijzen naar een item in de hierarchie. Deze voorbeeld data zit erin:
INSERT INTO Code VALUES
(1, NULL, 'Root'),
(2, 1, 'Child1'),
(3, 1, 'Child2'),
(4, 2, 'Child3'),
(5, 3, 'Child4'),
(6, 4, 'Child5')
INSERT INTO Item VALUES
(1, 2, 'Item1'),
(2, 3, 'Item2'),
(3, 4, 'Item3'),
(4, 5, 'Item4'),
(5, 6, 'Item5')
Nu wil ik op basis van Code records uit de Item tabel filteren. Bijvoorbeeld alle items welke verbonden zijn aan Child5 en hoger. Dat zijn dus Item5 (zit aan Child5) en Item3 (zit aan Child3).
Nu gaat het in de praktijk om zeer veel records. Daarom is het van belang dat de query's snel antwoord geven. Hoe is dit op te lossen? Kan dit alleen met SQL?
Uiteraard hoef ik geen kant en klare oplossing, maar ik kan me voorstellen dat dit al een keer is bedacht, en wil niet opnieuw het wiel uitvinden.
INSERT INTO Code VALUES
(1, NULL, 'Root'),
(2, 1, 'Child1'),
(3, 1, 'Child2'),
(4, 2, 'Child3'),
(5, 3, 'Child4'),
(6, 4, 'Child5')
INSERT INTO Item VALUES
(1, 2, 'Item1'),
(2, 3, 'Item2'),
(3, 4, 'Item3'),
(4, 5, 'Item4'),
(5, 6, 'Item5')
Nu wil ik op basis van Code records uit de Item tabel filteren. Bijvoorbeeld alle items welke verbonden zijn aan Child5 en hoger. Dat zijn dus Item5 (zit aan Child5) en Item3 (zit aan Child3).
Nu gaat het in de praktijk om zeer veel records. Daarom is het van belang dat de query's snel antwoord geven. Hoe is dit op te lossen? Kan dit alleen met SQL?
Uiteraard hoef ik geen kant en klare oplossing, maar ik kan me voorstellen dat dit al een keer is bedacht, en wil niet opnieuw het wiel uitvinden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."