[.NET] FxCop Introspection

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Ik wil met FxCop toepassingsafhankelijkheden gaan bepalen. Op een netwerkfolder staan al onze applicaties. Nu wil ik al deze applicaties gaan scannen op hun toepassingsafhankelijkheden (toepassing A gebruikt toepassing B die op zijn beurt weer toepassing C en D gebruikt enz...).

Nu dacht ik dat die vrij eenvoudig te bereiken zou zijn met MS FxCop, maar ik geraak al een dag geen meter verder. En nu stoot ik op deze leuke blog ( http://blogs.microsoft.co.../Run-FxCop-from-Code.aspx ) waarbij vermeld wordt dat ik dit enkel zou kunnen bereiken via de FxCop.exe...

Iemand ervaring met het inspecteren van toepassingen met FxCop. Voor alle duidelijkheid: ik wil geen code analysis doen (waar FxCop voor bedoeld is), maar ik wil gewoon alle toepassingen hun afhankelijkheden in kaart brengen. Ik sta dus ook open voor alternatieven.

Het betreft hier enkel en alleen .NET toepassingen (hence waarom ik aan FxCop dacht).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je echt specifiek toepassing (executable A gebruikt executable B of webservice C) of gaat het om afhankelijkheden tussen assemblies?
In het laatste geval is er misschien wel een plugin voor Reflector te vinden / te schrijven die dat inzichtelijk kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Het gaat inderdaad over toepassingen: executable A gebruikt exectuable B of webservice C.

Het is mijn taak om uit te zoeken of het uberhaupt mogelijk is. Dus vandaar de vraag naar ervaringen van collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Je zou misschien je project bestanden (die xml zijn) door gaan scannen, als je puur de referenties in kaart wilt brengen. Waarom wil je het trouwens weten? Wil je controleren of het ene project wel build door een wijziging in het andere? Als dat het geval is is het misschien niet onverstandig om iets van een dailybuild te maken/product hiervoor te kopen.

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt meer als iets om te checken via NDepend: http://ndepend.com/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Collega van mij heeft mij ook ndepend aangeraden + nog enkele andere tools ook binnengekregen.

Ik probeer daarmee verder te gaan: bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Fx Cop is - zoals jij zelf al aangeeft - niet voor bedoeld. Jij wilt dependencies analyseren. Kijk eens naar NDepend, Lattex, Dependency Walker of een soortgelijke tool.

Het zijn al wel gecompileerde assemblies die je wilt analyseren?

[ Voor 12% gewijzigd door pjvandesande op 27-04-2009 13:59 . Reden: http://www.dependencywalker.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Yup, ze zijn gecompileerd. Het zijn onze gedeployde toepassingen die we willen gaan analyseren.

Pagina: 1