Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Dual screen verschillende resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een laptop die gebruikt wordt via een docking station.
Aan dit dockingstation zitten standaard 2 schermen aangesloten.
1 x VGA, 1 X DVI.

Dit heeft altijd goed gewerkt op de resolutie van beide schermen 1280 x 1024.
Nu heeft sinds enkele dagen dat het 2e bureaublad (dus niet scherm met de startknop)
een resolutie die niet hoger komt als 1024 x 768.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
het gaat om een Dell Latitude D520.
Ik heb al geprobeerd met ultramon, de nieuwste driver (uninstall en update)
Ntune. maar alles heeft geen zin.

Weet iemand er een optie voor dat ik het 2e scherm toch weer in de resolutie 1280 x 1024 krijg?

Thnx

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt via Apparaat beheer de 2de monitor verwijderen en opnieuw laten detecteren. Mocht dit niet werken, probeer dan een driver te vinden voor jouw specifieke monitor.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Het is dus sinds enkele dagen en was eerst wel goed. Is er iets dat je veranderd hebt (andere monitor, andere drivers)?

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:46
Je kan altijd nog systeemherstel gebruiken als je er echt niet meer uitkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:02:
Je kunt via Apparaat beheer de 2de monitor verwijderen en opnieuw laten detecteren. Mocht dit niet werken, probeer dan een driver te vinden voor jouw specifieke monitor.
Dit werkt ook niet. Had ook al met een ander scherm geprobeerd maar niets heeft zin.
Invisible_man schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:02:
Het is dus sinds enkele dagen en was eerst wel goed. Is er iets dat je veranderd hebt (andere monitor, andere drivers)?
Ik heb niets veranderd. het was ineens na een reboot.
Geen andere drivers, geen updates, geen andere monitoren..
Want het heeft 3 jaar onderhand zonder problemen gewerkt..
en nu ineens niet?
Brian schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:06:
Je kan altijd nog systeemherstel gebruiken als je er echt niet meer uitkomt :)
Systeem herstel is uitgeschakeld.
het is meer een demo/test/presentatie laptop dus zo verschrikkelijk snel is ie al niet.
Systeem herstel neemt ook alleen maar ruimte in beslag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:10:
Systeem herstel neemt ook alleen maar ruimte in beslag.
niet alleen maar... het redt ook display settings :+

Heeft je 520 een discrete GPU of heb je gewoon de intel onboard vidchip? driver versie? Welk van de twee schermen is het met de lage resolutie (dvi of vga) en gaat het probleem over als je een ander dockingstation gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:37:
[...]

niet alleen maar... het redt ook display settings :+

Heeft je 520 een discrete GPU of heb je gewoon de intel onboard vidchip? driver versie? Welk van de twee schermen is het met de lage resolutie (dvi of vga) en gaat het probleem over als je een ander dockingstation gebruikt?
De D520 heeft een onboard VGA adapter Intel . De driver vers945GM driver versie A05.
Welk scherm het is maakt niet uit. Heb al eens geprobeerde de VGA met de DVI om te wisselen (d.m.v. converter sterker) en alles heeft geen zin. Ook een ander docking station heeft geen zin.
Zelfs 2 VGA of 2 DVI (tft) schermen helpen niets.

ben echt radeloos.
Zou een reinstall de enigste optie zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:53:
Welk scherm het is maakt niet uit. Heb al eens geprobeerde de VGA met de DVI om te wisselen (d.m.v. converter sterker) en alles heeft geen zin. Ook een ander docking station heeft geen zin.
Zelfs 2 VGA of 2 DVI (tft) schermen helpen niets.
Dit kan niet wat je hier schrijft. Het makt altijd uit - als één van je schermen maar 1024x768 kan dan is er altijd één scherm waarop dat het geval is. Als de aansluiting niet uitmaakt, dan blijft de fout dus bij het scherm?
ruil dat scherm eens om voor wat anders?
ben echt radeloos.
Zou een reinstall de enigste optie zijn?
alle feiten helder en duidelijk op een rijtje zetten zodat we mee kunnen denken werkt vooralsnog beter :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:21:
[...]

Dit kan niet wat je hier schrijft. Het makt altijd uit - als één van je schermen maar 1024x768 kan dan is er altijd één scherm waarop dat het geval is. Als de aansluiting niet uitmaakt, dan blijft de fout dus bij het scherm?
ruil dat scherm eens om voor wat anders?

[...]

alle feiten helder en duidelijk op een rijtje zetten zodat we mee kunnen denken werkt vooralsnog beter :+
Nee, dit maakt niet uit.
Want met de eigenschappen voor beeldschermen kun je dat beeldscherm 1 en 2 verplaatsen.

Standaard is 1 en 2 met een resolutie van 1280 x 1024 en 1280 x 1024
Probleem is 1 en 2 met een resolutie van 1280 x 1024 en 1024 x 768

Als ik via die opties het omdraai.

Dus 2 en 1, blijft scherm 2 1024 x 768 aangeven.
Als het beelscherm niet goed was, zou nu beeldscherm 1 een andere resolutie aanmoeten geven.

maar wat je ook doet.. Monitor 1 is gewoon netjes met 1280 x 1024, en monitor 2 1024 x 786.
tenzei je Clone Display doet..

Ik weet echt 100% zeker nu dat het iets in windows is.
Aan de schermen, kabels, dockingstation en de laptop zelf ligt het niet.
Want als ik er een andere hdd in stop uit een zelfde type, is de resolutie van 2 x 1280 x 1024.

Kan dit iets in het register zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:28:
[...]

Nee, dit maakt niet uit.
Want met de eigenschappen voor beeldschermen kun je dat beeldscherm 1 en 2 verplaatsen.

Standaard is 1 en 2 met een resolutie van 1280 x 1024 en 1280 x 1024
Probleem is 1 en 2 met een resolutie van 1280 x 1024 en 1024 x 768

Als ik via die opties het omdraai.

Dus 2 en 1, blijft scherm 2 1024 x 768 aangeven.
Als het beelscherm niet goed was, zou nu beeldscherm 1 een andere resolutie aanmoeten geven.

maar wat je ook doet.. Monitor 1 is gewoon netjes met 1280 x 1024, en monitor 2 1024 x 786.
tenzei je Clone Display doet..

Ik weet echt 100% zeker nu dat het iets in windows is.
Aan de schermen, kabels, dockingstation en de laptop zelf ligt het niet.
Want als ik er een andere hdd in stop uit een zelfde type, is de resolutie van 2 x 1280 x 1024.

Kan dit iets in het register zijn?
Dat kan wel ja. Ik weet dat bij nVidia een driverupdate er voor zorgde dat mijn scherm ineens nog maar in 1920xnogwat kon ipv 2560x1600 en toen moest ik zelf de instellingen doen voor die resolutie en refreshrate.
Daar was een tooltje voor maar wát ook weer...
Videokaarten & Beeldschermen
Kijk heir eens door de FAQ en search of je een tooltje vindt waarmee je handmatig schermresoluties e.d. in kut stellen voor je scherm. Ze bestaan ik weet alleen ff geen naam.
Pagina: 1