In mijn huidige systeem begon het geluid van de onboard kaart toch wat tegen te vallen..
Gezien mijn tevredenheid over de geluidskwaliteit van mijn vorige Creative kaarten (Live! 5.1 Digital, Awe64 Gold) heb ik onlangs de volgende kaart gekocht:

Een Creative Soundblaster X-Fi Titanium voor op een PCI-E slot.
Na installatie eigenlijk niets op te merken; complete software, veel instellingen en met één klik 'What u hear' opnemen (altijd handig bij games, radio, willekeurig geluid opnemen).
Na de eerste reboot begon het gedonder: Geen geluid..
Iedere keer als de computer (re)boot heb ik nu geen geluid, totdat ik in de Creative console mijn 'mode' verander naar bijvoorbeeld 'Entertainment'. Hierop heb ik meteen geluid en kan ik alles doen.... tot de eerstvolgende (re)boot.
Nu heb ik gekeken bij de support van Creative en op Google (waar meerdere mensen dit probleem hebben), maar waar geen werkende oplossing gegeven wordt.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Bios nagelopen (alle onboard meuk staat uit, geen conflicten mogelijk dus.)
- Verschillende PCI-E sloten geprobeerd; kaart werkt, maar hetzelfde probleem.
- Verschillende drivers geprobeerd (zowel handmatig als via de Creative updater).
- Systeem nagelopen op IRQ conflicten; geen kunnen vinden, alles werkt correct.
- Schone install op een een test-hd.
Spontaan krijg ik weer herinneringen aan mijn oude 5.1 kaart, die het pas goed deed bij de laatste driverpack van Creative.
Aangezien meer mensen op internet dit probleem hebben, vraag ik me af of er hier mensen zijn die dit zijn tegengekomen en hebben kunnen oplossen of mogelijk nog suggesties hebben.. een echte oplossing wordt nergens gegeven (of het is één van de dingen die ik al geprobeerd had).
Overige spekkies:
Intel Q6600
Asus P5K-E Wi-fi
Geforce 8600 GT
4 GB Ram
Verschillende HD`s op PATA
Optische drives op SATA
Promise PATA-controllertje voor oudere schijven
Pinnacle PCTV Pro
Iemand?
Gezien mijn tevredenheid over de geluidskwaliteit van mijn vorige Creative kaarten (Live! 5.1 Digital, Awe64 Gold) heb ik onlangs de volgende kaart gekocht:

Een Creative Soundblaster X-Fi Titanium voor op een PCI-E slot.
Na installatie eigenlijk niets op te merken; complete software, veel instellingen en met één klik 'What u hear' opnemen (altijd handig bij games, radio, willekeurig geluid opnemen).
Na de eerste reboot begon het gedonder: Geen geluid..
Iedere keer als de computer (re)boot heb ik nu geen geluid, totdat ik in de Creative console mijn 'mode' verander naar bijvoorbeeld 'Entertainment'. Hierop heb ik meteen geluid en kan ik alles doen.... tot de eerstvolgende (re)boot.
Nu heb ik gekeken bij de support van Creative en op Google (waar meerdere mensen dit probleem hebben), maar waar geen werkende oplossing gegeven wordt.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Bios nagelopen (alle onboard meuk staat uit, geen conflicten mogelijk dus.)
- Verschillende PCI-E sloten geprobeerd; kaart werkt, maar hetzelfde probleem.
- Verschillende drivers geprobeerd (zowel handmatig als via de Creative updater).
- Systeem nagelopen op IRQ conflicten; geen kunnen vinden, alles werkt correct.
- Schone install op een een test-hd.
Spontaan krijg ik weer herinneringen aan mijn oude 5.1 kaart, die het pas goed deed bij de laatste driverpack van Creative.
Aangezien meer mensen op internet dit probleem hebben, vraag ik me af of er hier mensen zijn die dit zijn tegengekomen en hebben kunnen oplossen of mogelijk nog suggesties hebben.. een echte oplossing wordt nergens gegeven (of het is één van de dingen die ik al geprobeerd had).
Overige spekkies:
Intel Q6600
Asus P5K-E Wi-fi
Geforce 8600 GT
4 GB Ram
Verschillende HD`s op PATA
Optische drives op SATA
Promise PATA-controllertje voor oudere schijven
Pinnacle PCTV Pro
Iemand?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A