Toon posts:

vaag probleem (kan niet surfen op internet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een heel raar probleem, ik kan naar webradio luisteren, op msn en skype zitten, downloaden met bit torrent. Maar als ik op internet wilt browsen lukt het niet, ik heb al met verschillende browsers geprobeert (IE7, FF3, Google Chrome...) maar ik krijg altijd 404 errors.

Wat ik eerst deed om het optelossen was gewoon het systeem restaurern naar een dag tervoor, maar op een gegeven moment werd de restauratie altijd gefailed, dus dan moest ik windows opnieuw installeren en kon ik weer op het internet. Nu heb ik weer het zelfde probleem. En ik wil windows niet weer opnieuw installeren

Heeft iemand ieder idee wat er gaande is?

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3163/66655699.jpg

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:55
Http error 404 is "Not Found". In de screendump zie ik "Bad request (invalid hostname). Dat is error 400. (http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt)
Ik krijg de indruk dat er tussen je browser en de website een programma zit (proxy/virus/malware) dat de http-requests verminkt, omdat je er last van hebt met alle browsers, inclusief de "último diagnóstico" tool.

Verwijderd

Topicstarter
het is wel heel raar dan, ik heb namelijk Comodo firewall, AVG en NOD32 op m´n systeem. Kunnen jullie me iets aanraden om te doen?

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Staat die firewall niet wat te scherp afgesteld?
En twee virusscanners op een PC werkt vaak eerder negatief dan positief.

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29
Ook even nagaan wat je installeert voor MSN. Heb bij verschillende mensen de Live versie van Parental Control moeten instellen of verwijderen zodat ze weer op Internet konden surfen. (zelfde fout als dat jij nu meld).

Deze mensen installeerden MSN live + alle andere Live software, omdat ze dachten dat MSN het anders niet zou doen. Parental Control (weet zo snel niet hoe het heet in de Live variant) blokkeerde dan automatisch het Internet, totdat deze ingesteld werd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall al unistalled. en msn enzov is allemaal goed... Nu heb ik wel gemerkt dat soms met internet explorer het werkt.
Ik heb niks aan de settings verandert het is gewoon iets dat opeens is gebeurt.... ik heb ook al WinSock XP Fix, SpyBot32 geprobeert maar geen resultaten :(

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 04:45:
het is wel heel raar dan, ik heb namelijk Comodo firewall, AVG en NOD32 op m´n systeem. Kunnen jullie me iets aanraden om te doen?
AVG én NOD32? Gooi die waardeloze AVG er eens af, niet alleen omdat AVG slecht is, maar ook omdat twee virusscanners een slecht idee is. Die combinatie kan best de reden van je probleem zijn.
Trouwens, AVG heeft in tegenstelling tot NOD32 ook een ingebouwde firewall. Momenteel heb je dus volgende firewalls:
- die op je router
- die van Windows
- die van Comodo
- die van AVG

Er zit er daar ééntje tussen - waarschijnlijk AVG - die alle HTTP verkeer verknoeid.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 26-04-2009 09:48 ]

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
YellowOnline schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:44:
[...]

AVG én NOD32? Gooi die waardeloze AVG er eens af, niet alleen omdat AVG slecht is, maar ook omdat twee virusscanners een slecht idee is. Die combinatie kan best de reden van je probleem zijn.
Trouwens, AVG heeft in tegenstelling tot NOD32 ook een ingebouwde firewall. Momenteel heb je dus volgende firewalls:
- die op je router
- die van Windows
- die van Comodo
- die van AVG

Er zit er daar ééntje tussen - waarschijnlijk AVG - die alle HTTP verkeer verknoeid.
Dat is het ook.. een vriend van me had hetzelfde probleem.. (ook NOD en AVG combi) na het wegwerken van AVG werkte alles weer prima.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het gelijk proberen en zeg jullie of het gelukt is of niet

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
comodo is ook een firewall en antivirus in 1. vind m trouwens best prima, dus misschien ook nod32 eraf halen ?

draai eens software van www.malwarebytes.org en scan daarmee je computer.

sinds wanneer is dit probleem? 'zomaar' ? nadat je in je modem hebt gerommeld? nadat je een 3e virusscanner hebt geinstalleerd? zet comodo's defense & security level eens op disabled. met comodo heb je binnen no time een verkeerd (naja, een goed) programma geblocked en kun je dan niks meer. gebeurt trouwens met de meeste firewalls.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, volgens mij is het gelukt, nu lijkt alles het te doen, AVG was de oorzaak, harstikke mooi zo!
Bedankt voor de snelle hulp! :D

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb nu Kaspersky Antivirus geinstalleerd en toen deed niks van internet het. Dus ik ben naar settings en naar Monitored ports gegaan en ze allemaal ge-unchecked. is dit veilig?
En ik heb nog een vraagje, ik zit namelijk in China en we gebruiken hier een VPN zodat het internet sneller gaat en op sommige pagina's die geblocked worden mee kunnen zien.
De VPN gebruikt een Connection Manager Dialer. En die connect niet als ik Kaspersky Anti-Virus 2009 aan heb staan. Weten jullie waar ik zou kunnen instellen dat ie het doet als ook Kaspersky aan staat?
Thanks!!!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 05:13
Waarom installeer je steeds weer tig andere virusscanners?
Laat alleen NOD32 er op staan en de rest eraf, allemaal weg, klaar

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
sommigen mensen begrijpen het ook nooit

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
:) "Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn" gaat inderdaad niet echt op met meerdere virusscanners naast elkaar draaien, dat heeft nooit gewerkt zolang als ze al bestaan.
Komen alleen maar problemen van doordat ze elkaar gaan zien als virus omdat je met vaults en dergelijke werkt die onder hun eigen "program files" folder staan en noem maar op.
En trouwens, er is geen enkele scanner die alle virussen herkent, laat staan tegenhoudt.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:12:
hey ik heb nu Kaspersky Antivirus geinstalleerd en toen deed niks van internet het. Dus ik ben naar settings en naar Monitored ports gegaan en ze allemaal ge-unchecked. is dit veilig?
En ik heb nog een vraagje, ik zit namelijk in China en we gebruiken hier een VPN zodat het internet sneller gaat en op sommige pagina's die geblocked worden mee kunnen zien.
De VPN gebruikt een Connection Manager Dialer. En die connect niet als ik Kaspersky Anti-Virus 2009 aan heb staan. Weten jullie waar ik zou kunnen instellen dat ie het doet als ook Kaspersky aan staat?
Thanks!!!
Zie alle vorige opmerkingen:

ÉÉN ENKELE VIRUSSCANNER !!!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Tigertje schreef op zondag 26 april 2009 @ 07:33:

En twee virusscanners op een PC werkt vaak eerder negatief dan positief.
redelijk offtopic:
puur uit nieuwsgierigheid: waarom is dit zo ?

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:18
pkouwer schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:19:
[...]

redelijk offtopic:
puur uit nieuwsgierigheid: waarom is dit zo ?
Product A vindt bestand A een virus. Programma B vindt van niet. Is zo het eerste nadeel wat me te binnen schiet.
Pagina: 1