Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mengsel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2022
Hai,

Ik zat vandaag een tijdje met een bepaald idee in m'n hoofd waarvoor ik niet zo maar 1-2-3 ergens een antwoord vandaan kon halen. Ik heb het een uur zitten Googlen, maar kom steeds uit op iPhone Jailbreaking software (QuickPWN) e.d., die niet bepaald een antwoord geven. So here it goes:

Is het mogelijk om (met de nodige hacks/mods/emulations uiteraard) de iPhone OS te installeren op een niet-iPhone, bijvoorbeeld een Samsung Omnia?

In wezen zou het, lijkt me, wel kunnen. Hardwarematig verschillen de toestellen niet echt veel, beiden hebben een GPS ontvanger, touch-screen, grote multifunctionele knop in het midden, volumeknoppen aan de zijkant, e.d. Aangezien het dan verder aan komt op software dacht ik, damn, zou dat geen uitdaging zijn?

Als iemand meer hierover weet of het wel eens heeft geprobeerd hoor ik het graag. Ik ben mijn Omnia namelijk behoorlijk zat (trage zooi allemaal, ben inmiddels weer terug bij good ol' N95 8GB) en dit lijkt me nou het perfecte experiment om dat shite-ding wat nieuw leven in te blazen.

Cheers.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De echte iphone OS gaat niet werken, dit omdat de hardware matige verschillen juist wel groot zijn zo is het type processor en video "kaart" heel anders dan die van de i900.

Wel zijn er "skins" verkrijgbaar voor windows mobile toestellen die er voor zorgen dat je een iphone achtig interface krijgt.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-11 09:43
kheb zelf geen omnia maar een htc TD. Was dat ding ook helemaal beu, maar draai nu spb mobile shell 3.0. Misschien ook iets voor jou. Werk lekker soepel. En je kan ook een soort van bureaublad maken waar je alle snelkoppelingen op plaatst.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Wel grappig, heb hier van de week ook aan zitten denken. Maar lijkt me niet echt haalbaar voor het moment, misschien als er straks linux gedraaid kan worden op de iphone met volledige hardware ondersteuning dat dan door middel van revers engineering wat mogelijk zou kunnen zijn. Meer kan ook niet bedenken.

• mengsel
Rpol schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:25:
kheb zelf geen omnia maar een htc TD. Was dat ding ook helemaal beu, maar draai nu spb mobile shell 3.0. Misschien ook iets voor jou. Werk lekker soepel. En je kan ook een soort van bureaublad maken waar je alle snelkoppelingen op plaatst.
Yeah, ik heb het net even gechecked. Ziet er zeker goed uit ja, maar hangt wel gelijk een mooi prijskaartje van $30 aan.

Die processorverschillen enzo zijn inderdaad wel problematisch. Ik dacht alleen dat het niet zò moeilijk was daar omheen te werken, er zijn toch immers ook genoeg windows emulators uitgekomen voor mac destijds. Het verrast me wel dat niemand er ooit een serieuze poging toe heeft gewaagd, anders had je ten minste wat verslagen van kunnen vinden o.i.d.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mengsel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:12:
[...]

Yeah, ik heb het net even gechecked. Ziet er zeker goed uit ja, maar hangt wel gelijk een mooi prijskaartje van $30 aan.

Die processorverschillen enzo zijn inderdaad wel problematisch. Ik dacht alleen dat het niet zò moeilijk was daar omheen te werken, er zijn toch immers ook genoeg windows emulators uitgekomen voor mac destijds. Het verrast me wel dat niemand er ooit een serieuze poging toe heeft gewaagd, anders had je ten minste wat verslagen van kunnen vinden o.i.d.
Je kan Mobile Shell eerst ook 15 dagen proberen dacht ik, het leek mij ook wel interessant, maar heb slechts een HTC P3300. Toch wat te traag, denk ik....

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:30

rCk

Met een nieuwe rom (bijv tarils dxia5) en beetje opletten dat je geen quadcore pc hebt waar je alles tegelijk op kunt draaien dan is het zeker goed te doen. Vooral als je er SPB Mobile Plus 3.0 op gooit. (Zoekt en gij zult vinden, ook de zonder trial)

• mengsel
rCk schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:12:
Met een nieuwe rom (bijv tarils dxia5) en beetje opletten dat je geen quadcore pc hebt waar je alles tegelijk op kunt draaien dan is het zeker goed te doen. Vooral als je er SPB Mobile Plus 3.0 op gooit. (Zoekt en gij zult vinden, ook de zonder trial)
Geen quadcore, of juist wel?

• rCk

rCk

mengsel schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:58:
[...]

Geen quadcore, of juist wel?
Juist niet, kijk je kunt niet verwachten dat je telefoon wel gewoon bijvoorbeeld 20 applicaties tegelijk aan kan hebben... Computer daarentegen wel.
Dat was als in reactie dat alles traag is etc. Kijk je kunt gewoon niet verwachten dat alles supersmooth gaat. Echter met de juiste rom en wat settings is het zéker goed te doen! Ik heb er geen last van.

[ Voor 25% gewijzigd door rCk op 02-05-2009 21:23 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Porten zou wel kunnen, maar aangezien de iPhone OS niet opensource is zie ik dat zo snel niet gebeuren. Verder is het vast wel mogelijk om het te emuleren, alleen krijg je dan gewoon brakke performance wat het niet waard is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rCk

rCk

g0tanks schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:25:
Porten zou wel kunnen, maar aangezien de iPhone OS niet opensource is zie ik dat zo snel niet gebeuren. Verder is het vast wel mogelijk om het te emuleren, alleen krijg je dan gewoon brakke performance wat het niet waard is.
Ja idd.
Maar met alle schillen en skins en alle meuk is het ook allemaal qua uiterlijk nog te doen. Snelheid is toch voor de een anders dan de ander. Ik vind het op mijn Omnia nog wel gaan. Tuurlijk tis fijner ast sneller is, maar ik vind het nu nog goed te doen!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me lastig. Android zal op een gegeven moment wel op meerdere telefoons te zetten zijn omdat ze de source vrij moeten geven, maar dit is bij het iPhone OS niet het geval. Emulatie op een telefoon lijkt me niet prettig werken omdat telefoons toch nog wat beperkt zijn qua performance (al schijnt dat wel de nieuwe trend te worden)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Is het de bedoeling dat je enkel het uiterlijk hebt? Of wil je de functies ook gaan gebruiken. Dit laatste lijkt me namelijk vrij moeilijk, omdat je niet over de hardware beschikt. Je zegt dat de hardware niet zo veel verschilt, maar een accelerometer bijvoorbeeld heb je al niet. Maar als het je alleen om het uiterlijk te doen is, denk ik dat je misschien nog wel ergens een skin kunt vinden.

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 11:18
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:07:
Je zegt dat de hardware niet zo veel verschilt, maar een accelerometer bijvoorbeeld heb je al niet.
?!?

Maar goed, back on topic: zou wel leuk zijn, maar dan kan je er geen bal mee.
Als ze een iPhone-skin wilt, daar zijn er genoeg van.
Als je echt een iPhone wilt, dan had je die moeten kopen.
Vind je topic compleet nutteloos, want wie zou er iPhone software op z'n Windows-smartphone willen draaien?
Inmiddels is Windows Mobile net zo stabiel als de iPhone, en je kan er veel meer mee!
Ik denk ook dat je je telefoon binnen twee dagen weg zou gooien, door alle vastlopers etc.

Alsof je een playstation-game op een Xbox zou willen draaien.
Check XDA, en je ziet wat voor software je er allemaal op kan gooien, ook wat freeware spul, als PointUI.

• mengsel
Nouja, laat ik het zo stellen. Het is een ruktelefoon, qua software. Punt. Ik ben altijd telefoons gewend geweest die reageerden om wat je deed, en niet dat je eerst na iedere handeling van 500ms tot 1s moet wachten voordat er iets gebeurt. Het is volgepropt met nutteloze meuk en de interface is simpelweg NIET bedoeld voor bediening met je vinger. Dus je mag het een ruktopic vinden, maar ik was mij simpelweg aan het bedenken hoe ik dit irritante stuk hardware kon omtoveren in een fatsoenlijke telefoon.

Wat betreft opensource... volgens mij kun je voor iPhone applications een developer account bij Apple aanvragen. Dan krijg je toegang tot wat sources e.d. van de OS volgens mij.

Het skinnen van zo'n telefoon is één ding, maar waar het mij om gaat is de gebruiksvriendelijke, snelle interface van de iPhone/iPod Touch te kunnen planten op die logge Omnia. Maar het is duidelijk dat dit praktisch gewoon heel moeilijk is.

En een Omnia heeft ook een accelerometer.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
mengsel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:56:
Nouja, laat ik het zo stellen. Het is een ruktelefoon, qua software. Punt. Ik ben altijd telefoons gewend geweest die reageerden om wat je deed, en niet dat je eerst na iedere handeling van 500ms tot 1s moet wachten voordat er iets gebeurt. Het is volgepropt met nutteloze meuk en de interface is simpelweg NIET bedoeld voor bediening met je vinger. Dus je mag het een ruktopic vinden, maar ik was mij simpelweg aan het bedenken hoe ik dit irritante stuk hardware kon omtoveren in een fatsoenlijke telefoon.

Wat betreft opensource... volgens mij kun je voor iPhone applications een developer account bij Apple aanvragen. Dan krijg je toegang tot wat sources e.d. van de OS volgens mij.

Het skinnen van zo'n telefoon is één ding, maar waar het mij om gaat is de gebruiksvriendelijke, snelle interface van de iPhone/iPod Touch te kunnen planten op die logge Omnia. Maar het is duidelijk dat dit praktisch gewoon heel moeilijk is.

Ieder zijn ding, ik heb een iPhone 3G getest en ik was blij dat ik weer terug ging naar me HTC Touch Diamond met Windows Mobile 6.1 en SPB Mobile shell 3.0.

Het enige dat ik mis is de opbouw van het SMS systeem dat bij de iPhone naar mijn mening geniaal is. Verder is de camera van de iPhone beter als het gaat om het auto aanpassen.

De rest van de dingen heb ik toegevoegd doormiddel van extra software. Het lijkt niet op de iPhone, reageerd snel en ik heb alle vrijheid wat betreft het installeren van software.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is Android, er is een versie beschikbaar die je start onder Windows Mobile waarna je telefoon herstart en vervolgens Android opstart ipv Windows Mobile.

Ik heb dit een tijdje geleden getest en het werkte redelijk. Ik weet niet hoe het project er nu bij staat en een link heb ik helaas ook zo 1-2-3 niet.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 22:57

tweakerbee

dus..?

mengsel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:56:
Nouja, laat ik het zo stellen. Het is een ruktelefoon, qua software. Punt.
... heel verhaal ...
Koop een iPhone ;)

Nee, serieus, de verschillen zijn echt te groot.

Omnia:
# Processor: Marvell PXA312
# Processor snelheid: 624MHz

iPhone:
ARM1176JZF chip with TrustZone
Can vary in clock speed up to 700MHz or more

Met emulatie ga je op die PXA zeker niet de performance halen. Hercompileren/porten gaat je zeker ook niet lukken, al had je beschikking over de source. (Je lijkt ook niet echt programmeerervaring te hebben.) Lang verhaal kort:

Is het mogelijk om (met de nodige hacks/mods/emulations uiteraard) de iPhone OS te installeren op een niet-iPhone, bijvoorbeeld een Samsung Omnia?
nee

[ Voor 32% gewijzigd door tweakerbee op 11-05-2009 21:44 . Reden: quote weggehaald, staat hierboven ook al ]

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1