Toon posts:

Trunking probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een aantal dagen bezig met het instellen van een aantal switches. Het gaat hier om een coreswitch van netgear (GSM7352S) en een aantal smart switches (GS724T). In de smart switches kan ik via de web interface instellen welke 2 poorten ik wil trunken, dit heb ik ingesteld en de beide UTP kabels aan de core switch aangesloten. Ik heb dit zelfde voor de andere switches ook uitgevoerd.

Wanneer ik nu wil pingen vanaf een smart switch naar een andere switch in dat netwerk, kan ik niet pingen. Wanneer ik 1 UTP uit die switch eruit haal, kan ik wel pingen, terug weer niet. Het lijkt er op dat er een soort van loop word veroorzaakt of een andere fout. Ik heb verder geen vlans aangemaakt en tagged / untagged. We zitten gewoon in 1 grote vlan.

Weet iemand misschien waar dit door komt?

Alvast bedankt!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Trunking is niet het samenvoegen van meerdere kabels tot een enkele uplink, dat is een link aangeven als doorlink voor vlans uit te breiden. Hetgeen jij bedoelde noemde interleaced networking dacht ik.

exop.io

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgens mij ben ik het vergeten te vermelden, maar ik zou dus graag 2 Gbit beschikbaar willen maken per switch. Dus zeg maar 2 lijnen koppelen. Het is voor een LAN Party.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

eXop schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 02:23:
Trunking is niet het samenvoegen van meerdere kabels tot een enkele uplink, dat is een link aangeven als doorlink voor vlans uit te breiden. Hetgeen jij bedoelde noemde interleaced networking dacht ik.
Daar zijn Cisco en de rest van netwerkland nog niet helemaal over uit. In Cisco-land is een trunk een verbinding waarover meerdere VLANs worden getransporteerd, in de officiele standaard is een trunk het bundelen van meerdere links.

Hoe dat op die Netgears moet weet ik trouwens niet :D

Vicariously I live while the whole world dies

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cisco noemt het samenvoegen van links een etherchannel (waar je dan weer een trunk van kan maken) Wat en ofer een officiele naam voor is geen idee?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:36

Tys

Link aggregation is waarschijnlijk wat jullie bedoelen?

Wikipedia zegt:
Other terms for link aggregation include "Ethernet trunk", "NIC teaming", "port channel", "port teaming", "port trunking", "link bundling", "EtherChannel", "Multi-Link Trunking (MLT)", "NIC bonding", "Network Fault Tolerance (NFT)".

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Tyson schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 07:11:
Link aggregation is waarschijnlijk wat jullie bedoelen?

Wikipedia zegt:
[...]
Dat klopt inderdaad. Maar er zit een Trunking optie op de kleinere switches, en de coreswitch heeft een LAG optie. Dat is de link aggregation.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 07:54 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vicarious schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 05:20:
[...]

Daar zijn Cisco en de rest van netwerkland nog niet helemaal over uit. In Cisco-land is een trunk een verbinding waarover meerdere VLANs worden getransporteerd, in de officiele standaard is een trunk het bundelen van meerdere links.
Dit is nou juist een van die paar dingen die Cisco helemaal goed doet. Een trunk is iets uit de telecomwereld (als in telefonie) en daar was dat het verzenden van meerdere kanalen (telefoonverbindingen) over een verbinding. Analoog aan 802.1q dus.

Het is heel hinderlijk dat zo veel mensen dat fout doen, want als je nu op je apparaat van bedrijf A twee poorten als 'trunk' poorten instelt en op het apparaat van bedrijf B die 't niet goed doen ook heb je niet iets dat gaat werken.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 24-04-2009 08:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1