Ik ben sinds een aantal dagen bezig met het instellen van een aantal switches. Het gaat hier om een coreswitch van netgear (GSM7352S) en een aantal smart switches (GS724T). In de smart switches kan ik via de web interface instellen welke 2 poorten ik wil trunken, dit heb ik ingesteld en de beide UTP kabels aan de core switch aangesloten. Ik heb dit zelfde voor de andere switches ook uitgevoerd.
Wanneer ik nu wil pingen vanaf een smart switch naar een andere switch in dat netwerk, kan ik niet pingen. Wanneer ik 1 UTP uit die switch eruit haal, kan ik wel pingen, terug weer niet. Het lijkt er op dat er een soort van loop word veroorzaakt of een andere fout. Ik heb verder geen vlans aangemaakt en tagged / untagged. We zitten gewoon in 1 grote vlan.
Weet iemand misschien waar dit door komt?
Alvast bedankt!
Wanneer ik nu wil pingen vanaf een smart switch naar een andere switch in dat netwerk, kan ik niet pingen. Wanneer ik 1 UTP uit die switch eruit haal, kan ik wel pingen, terug weer niet. Het lijkt er op dat er een soort van loop word veroorzaakt of een andere fout. Ik heb verder geen vlans aangemaakt en tagged / untagged. We zitten gewoon in 1 grote vlan.
Weet iemand misschien waar dit door komt?
Alvast bedankt!