Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een Server ( HP ML350 G5 ) met daarop VMware EXSi 3.5 een van de virtuele machine is een server 2008 machine. Nu heb ik daar Citrix Provisioniong for desktop op geinstalleerd en de rest gedaan Vdisk, PXE,DHCP, DNS en de rest. De image aanmaken is gelukt en staat op de provisioning server, ik heb daarna de Vdisk aan de Pc toegewezen en daarna van netwerk to booten. Ik heb ook insteld dat ik me username en password moet op gegeven dit krijg ik ook te zien en daarna probeert hij de image te laden, dit lukt hem niet en komt met de volgende foutmelding "no bootable device or no OS" rond die tekst heb ik een instelling verkeerd staan moet ik nog meer doen ben ik iets vergeten help mijn dank is groot.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik neem aan dat je het image hebt gemaakt vanaf eenzelfde soort PC al waarnaar je het wilt terugstreamen? De beste tip om te kijken of het werkt is om eerst het image te maken, dan in de Management Console diezelfde pc te laten booten van vDisk en kijken of hij daarvan opstart. Als je de vDisk naar een andere pc laat streamen moet deze wel min of meer hetzelfde zijn qua hardware architectuur.
Welke versie van ProvServer gebruik je? Je kan het best 5.0 SP3 gebruiken, deze is significant beter dan 4.5.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Servergerelateerde meukee mag in Windows Servers en Server-software :)

>>> WSS dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vinkje bij "Active boot partition" staat wel aan op de Vdisk?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wist niet goed waar ik hem moest plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 06:26:
Ik neem aan dat je het image hebt gemaakt vanaf eenzelfde soort PC al waarnaar je het wilt terugstreamen? De beste tip om te kijken of het werkt is om eerst het image te maken, dan in de Management Console diezelfde pc te laten booten van vDisk en kijken of hij daarvan opstart. Als je de vDisk naar een andere pc laat streamen moet deze wel min of meer hetzelfde zijn qua hardware architectuur.
Welke versie van ProvServer gebruik je? Je kan het best 5.0 SP3 gebruiken, deze is significant beter dan 4.5.
Ik heb 5.0 Sp2 heb geen sp3 kunnen vinden en ik gebruik de zelfde pc om op terug te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:27:
Vinkje bij "Active boot partition" staat wel aan op de Vdisk?
Waar zou dit ongeveer staan moet ik dan bij pc of bij vdisk eigenschappen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wij gebruiken versie 4.5 nog, daar is de optie zichtbaar bij het opvragen van de properties van de VDisk. Geen idee of dit in versie 5 veranderd is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:34:
Wij gebruiken versie 4.5 nog, daar is de optie zichtbaar bij het opvragen van de properties van de VDisk. Geen idee of dit in versie 5 veranderd is. :)
Ik ga kijken of dit klopt je hoort er nog van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:34:
Deze staat aan ( het heet wel anders maar het vinkje is er ) iemand nog meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 01:31:
De image aanmaken is gelukt en staat op de provisioning server, ik heb daarna de Vdisk aan de Pc toegewezen en daarna van netwerk to booten.
Wat bedoel je met "network to booten"?

Kan overigens zijn dat dit een optie in CPS 5 is, die ik niet ken

In versie 4.5 heb je bij de properties van het device een tabblad "disk". Daar vul ik altijd in bij "boot order - Virtual Disk First" en bij "Boot behaviour - Boot First Disk". Da's voldoende.

Als je de VDisk aan de pc hangt, maar insteld dat de pc van de local harddisk moet booten, dan krijg je wel de VDisk te zien in Windows? (de files staan er ook goed op?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:49:
[...]
Wat bedoel je met "network to booten"?

Kan overigens zijn dat dit een optie in CPS 5 is, die ik niet ken

In versie 4.5 heb je bij de properties van het device een tabblad "disk". Daar vul ik altijd in bij "boot order - Virtual Disk First" en bij "Boot behaviour - Boot First Disk". Da's voldoende.

Als je de VDisk aan de pc hangt, maar insteld dat de pc van de local harddisk moet booten, dan krijg je wel de VDisk te zien in Windows? (de files staan er ook goed op?)
Wat bedoel je met "network to booten"? moest zijn netwerk te booten

Ja dan krijg ik de VDisk wel te zien in windows wel ondere een andere schijf letter, zou dit iets kunnen zijn of is hij daar onafhankelijk van en als ik de VDisk mount op de server staat alles goed bij mijn weten windows map alles is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me ondertussen gelukt ik had Citrix provisioning server for desktop geinstalleerd nadat ik Citrix provisioning server for datacenter had gedownload en geinstalleerd + ingesteld deed hij het wel vermoedlijk omdat alles virtueel liep ( VMware ESXi ) begreep hij het niet. Weet niet zeker of dit de oorzaak is maar het heeft wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik kan met grote zekerheid zeggen dat het feit dat alles virtueel was zeker niet de oorzaak was. Ik heb al diverse geheel virtuele omgevingen gebouwd met Provisioning Server en dat werkte altijd feilloos. Wellicht heeft er ergens een configuratie foutje gezeten die je na de herinstallatie kwijt bent geraakt :-)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1